یادواره شهدای حماسه پد خندق در یاسوج برگزار شد + تصاویر
یادواره شهدای حماسه پد خندق در یاسوج برگزار شد + تصاویر
یادواره شهدای حماسه پد خندق در گلزار شهدای یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

یه گزارش خبر دیشموک،   یادواره شهدای حماسه پد خندق با حضور خانواده معظم شهدا، اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی و شهرستانی در گلزار شهدای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با تأکید بر ضرورت آشنایی جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: حماسه «پد خندق» مصداقی از حادثه بی‌نظیر عاشورا بود که رزمندگان ما جانانه در مقابل دشمن مقاومت کردند.

سید علی احمدزاده با اشاره به اینکه در پد خندق، دشمن با همه امکاناتش هجوم آورد و وظیفه رزمندگان ما حفظ جزیره مجنون بود، افزود: اگر این منطقه سقوط می‌کرد اهواز به خطر می‌افتاد اما جوانان استان ما در این شرایط سخت و ایامی که رشادت و جوانمردی ارزش داشت، آنجا ماندند و حماسه‌ای عاشورایی خلق کردند.

وی با تأکید بر اینکه حماسه پد خندق مصداقی از حادثه عظیم کربلا بود، عنوان کرد: در کربلا محور اصلی، کار برای خدا بود و در چنین روزی در پد خندق نیز جوانان ما کاری خدایی کردند و جانانه در مقابل دشمن ایستادند.

احمدزاده ابراز کرد: حماسه پد خندق نقطه اوج دلاور‌مردی‌های رزمندگان این استان در هشت سال دفاع مقدس بود که خاطرات هر کدام از آنها خود کتابی گویا از فداکاری و ایثار آنان است.

وی با بیان اینکه رزم پد خندق، جلوه ای از عاشورای حسینی دارد که در آن اسارت، شهادت و از خودگذشتگی ها یک به یک تکرار شدند، ادامه داد: پد خندق حماسه‌ای مملو از جانفشانی‌ها و خاطرات تلخ و شیرینی پیروزی حق علیه باطل است و حماسه پدخندق برگ زرینی در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد ماندگار خواهد ماند.

احمدزاده بیان داشت: در حادثه پد خندق گاهی دشمن ۵۰۰ هزار گلوله به صورت بی‌امان و سنگین شلیک می‌کرد و توپخانه‌های دشمن به صورت مداوم سنگرهای ما را هدف می‌گرفت.

به گفته وی، اگر رزمندگان ما در مقابل دشمن تسلیم می‌شدند دشمن از جزایر مجنون عبور می‌کرد و اهواز در خطر قرار می گرفت اما مقاومت فرزندان این استان از پیش‌روی دشمن جلوگیری کرد.

احمدزاده با بیان اینکه کار شهدای ما در روز حماسه پد خندق از جنس عاشورا و کار ارزشمندی بود، ابراز داشت: در این روز ۱۲۴ نفر از رزمندگان اسلام شهید شدند که از این تعداد ۸۷ نفر از استان کهگیلویه و بویراحمد بودند و ۷۸ نفر از رزمندگان ما نیز به اسارت دشمن بعثی درآمدند که امروز به آنها افتخار می‌کنیم.

وی در بخش دیگری ار سخنان خود ادامه داد: چهارم تیر ۱۳۶۷ روزی بود که نیروهای ما ایستادند و از انقلاب اسلامی و خون بهای شهدا دفاع کردند این روز باید به عنوان روز استان کهگیلویه و بویراحمد نامگذاری شود و آن را برای نسل های آینده به عنوان سند افتخارمان بیان کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به زودی و در نیمه دوم تیر ماه جاری میزبان هئیت دولت خواهیم بود، استان دارد آماده می شود و تعدادی از نهاد ریاست جمهوری هم اکنون در استان هستند و در حال آماده‌سازی مقدمات سفر هستیم.

وی گفت: دولت مردمی سیزدهم، دولتی باورمحور و براساس ارزش های دینی است و در راس آن رئیس جمهور قرار دارد که چهره ای انقلابی است و وزیران ما کسانی هستند که به انقلاب دل بسته و وابسته‌اند.

احمدزاده تصریح کرد: جا دارد همه مردم به ویژه ایثارگرران پای کار بیایند، مردم استان ما به مهمان نوازی شهرت دارند و از همه می طلبم هر کاری برای میزبانی لازم است در استان انجام شود و هر کسی هم ایده ای دارد که می تواند به پیشرفت استان کمک کند از این ایده ها استقبال می کنیم.

وی افزود: بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور پروژه کلنگ زنی داریم و برخی پروژه ها از جمله پتروشیمی گچساران و سدچم شیر به بهره برداری می رسند.

به گفته احمدزاده، در این سفر افزون بر ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه برای ایجاد تغییر و تحول و زیرساخت ها که استان مارا از محرومیت خارج کند به دولت ارائه می شود و تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری برای کلنگ زنی در استان داریم که یک مورد آن حدود چهار و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

شهدای دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس ,

انتهای پیام/