گزیده خطبه های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد
گزیده خطبه های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد
ائمه جمعه شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بر توجه دولت به معیشت مردم تاکید کرده و نظارت بیشتر بر بازار را خواستار شدند

پایگاه اطلاع رسانی خبردیشموک، امام جمعه شهر لیکک در جمع نماز گزاران این شهر با اشاره به اینکه آسیب‌های بی حجابی، بد پوششی و کم حجابی در شهرستان بسیار زیاد است گفت: برخی حرکات، رفتار و پوشش‌های نامناسبِ بانوان در زمینه افزایش طلاق موثر است و آسیب‌های متعدد و مختلفِ اجتماعی را در پی دارد.

حجت الاسلام افروغی با بیان اینکه خیلی از بیماری‌های روانی و پیامد‌های نادرستی که در جوانانِ دختر و پسر شکل می‌گیرد از این موضوع و سهل انگاری‌های پیرامون آن است افزود: اگر در بیشتر پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها ریشه یابی کنیم افزایش موارد اخلاقی، بی عفتی‌ها و نگاه به نامحرم از موضوع حجاب و عفاف در گفتار و رفتار است که باید در این خصوص غیرت به خرج داد و از بعضی از موارد ضد اخلاقی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در آغاز کار در حال تلاش برای پیگیری مشکلات مردم و سفر‌های متعدد هفتگی با حضور مردم و وزیران در نقاط مختلف کشور هستند گفت: وضعیت مردم در حوزه معیشت نگران‌تر از قبل هست گرچه شاید عده‌ای از مردم بتوانند تحمل کنند، اما بیشتر مردم تاب و توانِ تحمل نوسانات افزایش قیمت‌ها را در بازار ندارند، انتظار می‌رود دولت هر چه سریعتر در این راستا و در بازار‌های رها شده اقدامات لازم را صورت دهد.
حجت الاسلام افروغی با اشاره به وجود منابع سیلیستین در شهرستان بهمئی به عنوان یکی از مهمترین منابع ملی کشور گفت: باتوجه به اینکه این ماده یکی از گرانبهاترین فلز‌ها در دنیا هست از این منابع هیچ سود و منفعتی به مردم این دیار نمی‌رسد که انتظار می‌رود مسئولان این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

خطبه‌های نماز جمعه دیشموک
حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه نمازجمعه ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به مذاکرات مجدد برجام گفت: آمریکایی‌ها اعلام کردند که در صورت برگشت به برجام دنبال اهداف خود هستند، اما دولت انقلابی باید بداند که معیشت مردم بایستی از مذاکرات جدا شود.

خطیب سیاسی عبادی جمعه دیشموک افزایش مطالعه در بین مردم ادامه داد: کتاب سبب رشد فرهنگی جامعه، آشنایی با تاریخ معاصر، عبرت آموزی از سرگذشت گذشتگان و رفع معضلات فرهنگی می‌شود.
امام جمعه دیشموک با اشاره به فعالیت‌های بنیادعلوی و خدمات بی نظیر گفت: در یکسال این همه خدمات توسط بنیادعلوی بی نظیر که انتظار هست مسئولان بخش، شهرستانی و استانی بیشتر شود.

وی افزود: حضور استاندار انقلابی در دیشموک و توجه ویژه ایشان به بخش دیشموک سبب توسعه بخش دیشموک می‌شود.
حجت الاسلام راوند با اشاره به قطعی چند روزه تلفن همراه و اینترنت در روز‌های اخیر ادامه داد: توسعه اینترنت در دیشموک ضروری که در برخی از روستا‌ها اینترنت وجود ندارد.
امام جمعه دیشموک گفت: ضعف خطوط آنتن دهی طی چند سال گذشته در برخی نقاط شهر دیشموک سبب گلایه مندی مردم شده که نیازمند رفع مشکل و توجه جدی مسئولان است.

خطبه‌های نماز جمعه لنده
لزوم توجه دولت به بهبود معیشت مردم و اقتصاد کشورحجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل به میلاد با سعادت و پر برکت حضرت امام حسن عسکری (ع) اشاره کردو گفت: یکی از کار‌های بزرگی که امام حسن عسکری (ع) نسبت به آن اهتمام داشتند توجه همگان به کار‌ها و حرکت‌های جمعی و دوری گزینی از فرد گرایی بود.
امام جمعه شهر لنده یک بعد دیگر فرهنگ را سعی در اجرای عدالت در جامعه دانست و افزود: در تسهیلات به روستاییان در این شهرستان تخلفاتی شنیده شده که نباید در برابر چنین تخلفاتی سکوت کرد و هم فرماندار و استاندار این موضوع را رسیدگی کنند.

وی خطاب به مسولان و دولت مردان گفت: باید به معیشت مردم بیشتر توجه شود و اصلاحات زیر ساختی اقتصادکشور را انجام دهند و وضعیت امروزی برای طبقه ضعیف جامعه خوشایند نیست و هرچه زودتر امید بخشی به مردم را پمپاژ کنند.
امام جمعه شهر لنده اوضاع خدمات عمومی شهر را نامناسب عنوان کرد و افزود: قابل توجه مسئولان شهرستانی و استانی، متاسفانه اینترنت ۲۴ ساعت قطع شد که باعث تعطیلی بازار و مشکل در امور اداری شد و همچنین عدم آنتن دهی مناسب خطوط همراه در این چند روز مردم را کلافه کرد.

خطبه‌های نماز جمعه پاتاوه
امام جمعه پاتاوه ظهرامروز درخطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، گفت: انسان‌های باتقوا به وسیله زیارت وتوسل به واسطه ها‌ی فیض الهی خیردنیا وآخرت را به دست می‌آورند و به کمال علمی، معنوی، اخلاقی و عقلی می‌رسند.
لزوم توجه دولت به بهبود معیشت مردم و اقتصاد کشورحجت الاسلام والمسلمین سیادت با تبریک میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) از لسان مبارک آن امام بزرگوار گفت:از افشای اسرار وریاست طلبی بپرهیزکه این دو آدمی را به هلاکت می‌کشاند.

وی اضافه کرد: ایران تلاش می‌کند نفوذ آمریکا را از بین ببرد، از همه مسلمانان بخصوص شیعیان در خارج از مرز‌های خود حمایت می‌کند، نفوذ خود را در منطقه تحکیم و قدرتش را در کشور‌های همسایه گسترش می‌دهد.

خطبه‌های نماز جمعه چیتاب
امام جمعه کبگیان خود و نماز گزاران را به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه دعوت کرد وگفت: از خدا بترسد و سخن حق بگوید و حق مردم را رعایت کنید.
حجت الاسلام پژمان با اشاره به شرایط سخت معیشتی مردم، افزود: دولت مردان که روی کار هستند وعد‌هایی به مردم دادند که باید به وعدهایشان عمل کنند.
امام جمعه کبگیان اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار ایا به بازار سر زدید؟ چکار کردید برای مایحتاج اولیه مردم؟ هرکس هرطور دلش بخواهد قیمت تعیین می‌کند.

خطبه‌های نماز جمعه باشت
لزوم توجه دولت به بهبود معیشت مردم و اقتصاد کشورامام جمعه باشت با اشاره به مذاکرات هسته ای، گفت: نبایددر بحث معیشت نگاهمان به غرب باشد و غنی سازی اورانیوم باید پیشرفت کند.
حجت الاسلام گنجه‌ای افزود: از نیرو‌های انتظامی ودستگاه مقتدرقضایی بخصوص رئیس کل دادگستری استان، در دستگیری مدیرکل متخلف، تشکر کرد که این اتفاقات امید مردم را به نظام بیشتر می‌کند وامیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

خطبه‌های نماز جمعه دهدشت
امام جمعه موقت دهدشت هم در خطب‌های نماز حمعه این شهر گفت: تا زمانی که مردم با وجود همه سختی‌ها پشتیبان انقلاب و مراجع تقلید هستند دشمنان راه به جایی نخواهند برد.
حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه پشتیبانی مردم از نظام و مرجعیت شیعه نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند، افزود: امروز اگر فرزندان این مرز و بوم امریکا را به عنوان یک دزد دستگیر می‌کنند به خاطر مرجعیت شیعه است.
وی با اشاره به اینکه تا زمانی که قرآن و مرجعیت در ایران اسلامی حاکم است دشمنان در طراحی و اجرایی نقشه‌ها یشان شکست خواهند خورد؛ اضافه کرد: از سال ۱۳۳۲ که آمریکا توانست نفت ایران را چپاول کند به خاطر این بود که مرجعیت شیعه در رأس امور کشور قرار نداشت.

  • نویسنده : مالک آهنگ