گزارش:» کاهش ازدواج و افزایش طلاق/چاره چیست!
گزارش:» کاهش ازدواج و افزایش طلاق/چاره چیست!
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سازمان ثبت احوال متولی بزرگترین پایگاه اطلاعاتی و جمعیتی کشور است و نیاز دارد تا امکانات به روز و دقیقی داشته باشد.
 به گزارش خبر دیشموک،  سید جواد هاشمی مهر در نشست شورای ثبت احوال با گرامیداشت هفته ثبت احوال گفت: اداره کل ثبت احوال با کمبود فضای فیزیکی، تجهیزات و ساختار بودجه مواجه است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سازمان ثبت احوال متولی بزرگترین پایگاه اطلاعاتی و جمعیتی کشور است و نیاز دارد تا امکانات به روز و دقیقی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کاهش و سالمندی جمعیت نگران کننده است گفت: برای رفع این نگرانی قانون جوانی جمعیت و خانواده تعریف شده که همه ما مسئول و موظف هستیم که برای اجرایی شدن این قانون همکاری کنیم.

وی بیان کرد: برای افزایش آمار ازدواج، باید ازدواج آسان را ترویج دهیم و با فرهنگ سازی اجازه چشم و هم چشمی که به فرهنگ ازدواج آسیب رسانده را ندهیم، ضمن اینکه عدم اشتغال جوانان از دیگر مواردی است که منجر به کاهش آمار ازدواج شده است .

وی بر ثبت به موقع وقایع حیاتی تاکید و گفت: ساماندهی قبرستان ها برای ثبت به موقع وقایع حیاتی لازم و ضروری است.

در ادامه داوید صادقی به ارائه آماری از وقایع حیاتی استان طی ۹ ماهه سال گذشته و امسال پرداخت و گفت: سال گذشته ۷ هزار و ۹۱۷ واقعه ولادت در استان ثبت شده که این آمار در سال جاری با کاهش ۶.۵ درصدی به ۷ هزار و ۳۹۷ واقعه رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در هر ماه به طور متوسط تعداد ۸۲۲ واقعه ولادت به ثبت رسیده است، در هر شبانه روز به طور متوسط تعداد ۲۷ واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

وی از کاهش آمار فوتی ها خبر داد و گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۱٠ واقعه فوت ثبت شده که این آمار در ۹ ماه امسال به دو هزار و ۳٠۱ واقعه کاهش یافته و شاهد کاهش ۲۴ درصدی فوتی ها در استان هستیم.

این مسئول عنوان کرد: در هر ماه به طور متوسط تعداد ۲۵۵ واقعه فوت به ثبت رسیده و در هر شبانه روز به طور متوسط تعداد ۸ فوتی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به کاهش ۶ درصدی وقایع ازدواج بیان کرد: سال گذشته ۴ هزار و ۸۱۸ مورد ازدواج ثبت شده اما این آمار امسال به ۴ هزار و ۵۱۳ مورد کاهش یافت که در هر ماه به طور متوسط ۵٠۴ واقعه ازدواج به ثبت رسیده و در هر شبانه روز به طور متوسط تعداد ۱۶ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است.

وی در خصوص وقایع طلاق گفت: سال گذشته یک هزار و ۱۳۵ واقعه طلاق ثبت شده بود که این آمار در ۹ ماهه امسال به یک هزار و  ۲۲۹ مورد افزایش یافت و شاهد افزایش ۸ درصدی واقعه طلاق هستیم.

صادقی عنوان کرد: در هر ماه به طور متوسط تعداد ۱۳۶ واقعه طلاق و در هر شبانه روز به طور متوسط تعداد ۴ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

پایان پیام/