«گزارش» مهمان‌نوازی مردم تا از جان گذشتگی مدیر+تصاویر
«گزارش» مهمان‌نوازی مردم تا از جان گذشتگی مدیر+تصاویر
در سیلاب اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر تحمل روزهای سخت، نیمه‌های پنهانی از همکاری و همراهی مردم و مسئولان وجود داشت.

به گزارش خبر دیشموک ،  در سیلاب بی‌سابقه اخیر که کل کشور و همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد را درنوردید و خسارات بسیار زیادی به کشور و استان وارد کرد اما همکاری مسئولان و مردم تداعی‌گر غلبه بر مشکلات در هنگام بحران ها و سختی ها بود.

همکاری مردم و مسئولان در سیلاب اخیر به قدری کارساز بود که علیرغم شدت بارندگی‌ها در استان که بعد از سیستان و بلوچستان رتبه دوم بارندگی ها را داشتیم هیچ گونه تلفات انسانی گزارش نشد.

بارندگی هایی که بنا به گفته آمار در گچساران  بعد از نیم ساعت ۹۵ میلیمتر و در یاسوج ظرف ۲۰ دقیقه ۱۲۰ میلی متر باران بارید و زیباترین روی سکه آن همکاری مردم و مسئولان بود.

مسئولان قبل از هر چیز و از یک هفته مانده به بارندگی‌ها هشدارهای لازم را در قالب های مختلف دادند و سپس به صورت عملیاتی وارد میدان شده و بسیاری از راه های خطر را بستند که در شهر یاسوج با ساماندهی سریع برخی از نقاط حادثه خیز مثل شرف آباد، بلوکو و سرآبتاوه خطر تا حدود زیادی رفع شد.

در این میان مسئولان در دستگاه‌های مختلف کمر همت بستند و از استاندار گرفته تا معاون عمرانی و مدیرکل بحران و مسئولان راهداری و شهرداری ها و البته بیش از همه فرمانداران همگی پای کار بودند و به صورت عملیاتی شبانه‌روز در وسط میدان قرار داشتند.

در همین خصوص استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای اداری به برخی از تلاش ها و نیمه‌های پنهان حرکت عملیاتی و جهادی مسئولان اشاره کرد آنجا که مدیرکل بحران استانداری برای نجات جان تعدادی از ساکنان روستای کره در نقطه صعب‌العبور پیرهاشم جان خود را به خطر انداخت و به دل سیلاب زد و در ساعات اولیه نیمه شب و در تاریکی محض و سیلاب وحشی اجازه نداد جان آن عده از شهروندان به خطر افتد.

و یا اینکه باز هم بنا به گفته استاندار، وقتی وزیر کشور برای بازدید از مناطق سیل زده شهرستان چرام به وسیله بالگرد به آن منطقه سفر کرد فرماندار شهرستان در دل کوههای مناطق عشایری فرصت حضور و ارائه گزارش به وزیر کشور را پیدا نکرد و بخشدار به جای او به وزیر کشور گزارش داد.

و یا مدیرکل امور عشایر استان که لحظه‌ای از عشایر در مناطق دورافتاده و سخت‌گذر غافل نشد و لحظه به لحظه در میان آن‌ها بود.

و البته به چشم خود دیدیم که استاندار در سیلاب منطقه نرماب و تسوج ده‌ها کیلومتر را پیاده و اندکی پس از روزهای سخت درگیری کرونایی پا به پای مسئولان و خبرنگاران پیمود.

از مسئولان گفتیم اما کم لطفی است که از همکاری و همراهی مردم نگوییم مردمی که نهایت همکاری با مسئولان را داشتند عشایر مهمان‌نواز و سیل زده‌ای که با دیدن مسئولان و حضور آن‌ها در منطقه همه چیز ار در طبق اخلاص می‌گذاشتند و حاضر بودند به رسم مهمان نوازی برای پذیرایی گوسفند و مرغ خود را ذبح کنند.

مردمی که در سیلاب تنها به فکر خود نبودند و پس از حضور مسئولان در چادرهای خود آن‌ها را به ۱۰۰۰ متر آن سوتر و به خانواده سیل زده عشایری دیگری ارجاع می‌دادند.

به گزارش خبر دیشموک؛ در سیلاب اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد همکاری موفق مردم و مسئولان و روحیه جهادی و عملیاتی مسئولان به منصه ظهور رسید که امید است این روحیه در راستای رفع موانع توسعه و رفع محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌ها در استان در دولت آیت الله رئیسی حفظ شود.

انتهای پیام/