گزارش سفر سرزده رئیس‌جمهور به خوزستان
گزارش سفر سرزده رئیس‌جمهور به خوزستان
رئیس جمهور دولت سیزدهم در ادامه حضور در خوزستان بصورت هوایی از هورالعظیم بازدید و در جریان وضعیت فعلی آن قرار گرفت.
گزارش سفر رئیس‌جمهور به خوزستان/ از شنیدن گلایه‌ها تا وعده وزیر بهداشت برای واکسیناسیون تمام مردمرئیس جمهور که صبح امروز در یک سفر از پیش اعلام نشده به استان خوزستان سفر کرده، ضمن بازدید از بیمارستان رازی و کارگاه‌های جمع‌آوری فاضلاب اهواز، بر رفع مشکلات کشور به ویژه حل مشکلات خوزستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار، آیت‌الله رئیسی رییس جمهور در یک سفر از پیش اعلام نشده صبح جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ وارد اهواز شد.

جمعی از اعضای کابینه سیزدهم از جمله وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و رییس سازمان برنامه و بودجه رییس جمهور را در نخستین سفر استانی همراهی می‌کنند.

گفته شده با رئیس جمهور برای رسیدگی به مشکلات استان خوزستان و بررسی راهکار‌های فوری این مسایل این سفر که یک روزه خواهد بود، را انجام داده است.

* رئیس جمهور: رفع مشکلات کشور به ویژه مسائل خوزستان در دستور کار دولت قرار می‌گیرد

آیت الله رئیسی رئیس جمهور در این سفر در بدو ورود به استان خوزستان در فرودگاه شهید حاج قاسم سلیمانی اهواز گفت: بنده قصد سفر به خوزستان را زودتر داشتم که به دلیل کثرت امور به تعویق افتاد اما امروز توفیق شد که به این استان سفر کنم.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان مردمانی بسیار خوب و شایسته‌اند که بر گردن تمام ملت ایران حق دارند، گفت: این مردم با تمام ظرفیت خود در طول هشت سال دفاع مقدس از کشور دفاع کردند.

رئیسی تصریح کرد: ما نسبت به تمام مردم کشور وظیفه داریم اما در مقابل مردم خوزستان این وظیفه مضاعف است. مشکلات در این استان موجب رنجش همگان است که به تبع آن پیگیر رفع مسائل هستیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: در این سفر، که سفری کوتاه است و امکان دیدارهای مردمی به شکل مناسب و کامل وجود ندارد اما سعی می‌شود در جریان مهم‌ترین مسائل خوزستان که مردمانش را رنج می‌دهد قرار گرفت و آن‌ها را مرتفع کرد.

وی افزود: مردم بدانند که در دولت عموما رفع مشکلات کشور و رفع مشکلات خوزستان را بصورت ویژه‌تر در دستور کار قرار خواهیم داد و بنظر می‌رسد با مشارکت خود مردم بسیاری از گره‌ها باز خواهند شد.

* بازدید رئیس‌جمهور از بیمارستان رازی 

رئیس‌جمهور که در اولین سفر استانی خود به خوزستان بعد از تشکیل کابینه دولت سیزدهم از بیمارستان رازی اهواز بازدید کرد.

رئیس جمهور در بیمارستان رازی اهواز از نزدیک با کادر درمان و بیماران گفت‌وگو کرد و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

*  برنامه ریزی برای واکسیناسیون کامل مردم تا دهه فجر

بهرام عین الهی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: لازم که مردم برای کنترل این ویروس و مقابله با آن با کادر درمان همکاری داشته باشند.

وی افزود: یکی از موثرترین راهکارهای مقابله با کرونا انجام واکسیناسیون است که مردم باید نسبت به دریافت هرگونه واکسن موجود و انجام واکسیناسیون خود به سرعت اقدام کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تخصیص سهمیه واکسن به خوزستان مطلوب است و تا ایام مبارک دهه فجر انجام واکسیناسیون کامل مردم کشور برنامه‌ریزی شده است.

*  بازدید از کارگاه‌های جمع‌آوری فاضلاب اهواز

آیت الله رئیسی همچنین از کارگاه‌های جمع‌آوری فاضلاب در منطقه ۳ اهواز هم بازدید کرد.

رئیس جمهور در این بازدید هم مسائل و مشکلات مرتبط با مشکل آب خوز ستان را مورد بررسی قرار داد.

وی در این بازدید برای تسریع در روند حل مشکل فاضلاب کلانشهر اهواز خطاب به وزرای نیرو و کشور و همچنین مسوولان استانی دستوراتی صادر کرد.

افزایش تعداد کارگاه‌ها برای سرعت در اجرای عملیات، تعیین فرصت یکماهه به وزارت نیرو برای تحقیق در زمینه حل مشکل دفع آبهای سطحی و فاضلاب در خوزستان به صورت تفکیکی، اجرای طرح موقت برای برون رفت از مشکلات بارندگی‌های پاییزه مخصوصا در نقاط بحران‌زا، کوتاه کردن زمان به پایان رساندن پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز و قرار دادن روز شمار برای پیش بینی به پایان رساندن پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز از مهمترین دستورات رییس جمهور در این بازدید بود.

* گلایه مردم از وضعیت بیمارستان‌های اهواز

در سفر رئیس جمهور  به خوزستان  مردم این استان از وضعیت نامناسب بیمارستان‌های اهواز گلایه کرده و از آیت الله رئیسی خواستند تا پیگیر حل مشکلات بیمارستان‌ها باشد.

*بازدید هوایی رئیس جمهور از هورالعظیم/ پروژه آبرسانی به روستاهای جفیر با حضور رئیسی به بهره‌برداری رسید

رئیس جمهور دولت سیزدهم در ادامه حضور در خوزستان بصورت هوایی از هورالعظیم بازدید و در جریان وضعیت فعلی آن قرار گرفت.

همچنین دقایقی قبل پروژه آبرسانی به روستاهای جفیر از خط انتقال آب غدیر با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به بهره‌برداری رسید.

ساکنان روستا‌های جفیر یک و ۲ تاکنون از آب آشامیدنی سالم محروم بوده اند که با افتتاح این طرح از طریق خط انتقال آب غدیر، از این نعمت بهرمند می‌شوند.

در حال حاضر فاز دوم طرح آبرسانی به روستا‌های جفیر یک و دو در بخش اسماعیلیه دشت آزادگان با کارگذاری ۹ کیلومتر خط انتقال به پایان رسیده و آب آشامیدنی سالم در اختیار ۲۰۰ خانوار ساکن در این روستا‌ها قرار گرفته است.

* خاطره آیت الله رییسی از دیدار با حاج قاسم در مناطق سیل زده خوزستان

آیت الله رئیسی رئیس جمهور صبح امروز در جمع تعدادی از مردم خوزستان خاطره ای از دیدار با حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در مناطق سیل زده خوزستان بیان کرد.

این خبر تکمیل می شود…