گزارشی از هنر صنایع دستی زنان استان+تصاویر
گزارشی از هنر صنایع دستی زنان استان+تصاویر
زنان کارآفرین مصائب و مشکلاتی از جمله عدم حمایت و همکاری مسئولان را دارند و امیدوارند روزی سنگ‌ها و مشکلات پیش پای آنها برداشته شود.
تولیدات صنایع دستی؛ هنری که زنان سرپرست خانوار کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند جهانی کنندکهگیلویه و بویراحمد تولیدات خوبی در حوزه صنایع دستی دارد که زنان سرپرست خانوار می‌توانند این تولیدات را جهانی کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگار از یاسوج، زنان سرپرست خانوار، قشری که با مشکلاتی که دارند در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند لذا توجه به این قشر باید مورد توجه همه نهادهای حمایتی و کارآفرینان باشد.

خانم کرمی کارآفرینی که از طرف صندوق کارآفرینی امید به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شده با استفاده از صنعت چرم و سبدبافی برای خود و چند زن سرپرست خانوار شغل ایجاد کرده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: بر حسب علاقه‌ای که به صنعت چرم طبیعی(کیف و کفش) داشتم وارد دنیای چرم شوم و این حرفه را به عنوان شغلی که هم بُعد زیبایی و هنری هم بُعد درآمدزایی دارد انتخاب کنم.

وی بیان کرد: در حوزه صنعت کیف و کفش برای حدود ۳۵ نفر شغل ایجاد کردیم و در حوزه سبدبافی یا اصلاح محلی تویزه‌بافی فعالیت داریم و امیدوار  است بتواند با کمک زنان توانمند محصولات خود را صادر کند.

وی که خود به نوعی از جنس و همدرد زنان سرپرست خانوار است می‌گوید: صنعت کیف و کفش چرم را برای حمایت کردن از زنان سرپرست خانوار در دیشموک، بهمئی، دهدشت و یاسوج راه‌اندازی کردیم.

اما تولیدات زنان سرپرست خانوار استان کهگیلویه و بویراحمد در استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی و تهران به فروش می‌رسید که مدتی است مشکلات مالی و عدم حمایت‌ها سد راه زنان شده است.

خانم کرمی با بیان اینکه در تلاش برای صادرات محصولات به ترکیه و دبی هستیم امیدوار است با همکاری متولیان امر صادرات صنایع دستی زنان سرپرست خانوار محقق شود و تولیدات استان جهانی شود.

این بانوی کارآفرین بیان کرد: برای پیشرفت و پیشبرد کار نیازمند دستگاه‌های پیشرفته هستیم که با پیگیری و کمک‌های مثمرثمر بانک کارآفرین امید و همکاری خوب مسئولین بانک این دستگاه‌هایی را خریداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قطعا اگر کمک سیستم بانکی نبود نمی‌توانستم آنطور که باید کار را به پیش ببریم از مسئولین بانک کارآفرینی امید که سرپرست خانوار را باور داشته و آنها را برای رسیدن به هدفشان کمک و یاری می‌کند تشکر می‌کنم ضمن اینکه در این راستا علاقه‌مند برای بحث صادرات هستیم که بانک کمک و مساعدت خود را داشته باشد تا راهی را که می‌خواهم بسازم هموار شود.

به گزارش خبرنگار؛ زنان کارآفرین مصائب و مشکلاتی از جمله عدم حمایت و همکاری مسئولان را دارند و امیدوارند روزی سنگ‌ها و مشکلات پیش پای آنها برداشته شود.

انتهای پیام/فارس