گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی گچساران/فرماندار به کم کارها هشدار داد
گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی گچساران/فرماندار به کم کارها هشدار داد
فرماندار گچساران گفت: پنج هزارو ۳۳۰ میلیارد ریال در سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از محل های مختلف منابع مالی به توسعه به این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک،  روانبخش دیهیم خوب در جلسه بررسی پروژه های عمرانی این شهرستان با اشاره به اینکه اکنون ۲۳۰ طرح عمرانی در گچساران در حال اجراست اظهار کرد: طرح هایی که دارای بیشترین پیشرفت فیزیکی هستند در اولویت اختصاص بودجه سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ قرار دارند.

وی با بیان اینکه در بوجه مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تکمیل طرح های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت قرار گرفت، تصریح کرد: سال گذشته اعتبارات مناسبی از محل های مختلف به طرح های این شهرستان اختصاص یافته و انتظار می رود دستگاه های اجرایی در اسرع وقت نسبت به جذب این میزان اعتبارات اقدام کنند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: کم کاری برخی مدیران دستگاه های اجرایی در رفع مشکلات شهرستان، پاسخگو نبودن و بی توجهی به خواسته های بحق مردم پذیرفته نیست.

دیهیم خوب عنوان کرد: در صورتی که مدیری در اجرای طرح های عمرانی و یا جذب اعتبارات با موانعی مواجه شدند برای پیگیری و رفع مشکلات به فرمانداری اطلاع دهند.

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانی به طرح های عمرانی گچساران اختصاص یافت که از این میزان ۲ هزارو ۲۵۰ میلیارد ریال جذب شد.

دیهیم خوب بیان کرد: باید برخی از پروژه های گچساران تعیین‌ تکلیف شوند.

اجرای ۹ پروژه راه و شهرسازی در گچساران

راستا مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه اظهار کرد: ۹ پروژه در گچساران شامل راه و ساختمان، مسکن ملی وجود دارد.

وی بیان کرد: جاده گچساران به گناوه که قرارداد آن ۵۶۰ میلیارد ریال است در حال حاضر بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکار نیز در حال کار است، به زودی آسفالت بخشی از آن آغاز خواهد شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از دیگر پروژه ها میتوان به جاده گچساران به باباکلان اشاره کرد که در حال کار بوده و در دو قطعه پیشرفت بالای ۷۰ درصدی وجود دارد و آسفالت ۱۰ کیلومتر آن به زودی به اتمام می رسد.

 راستا عنوان کرد: پروژه جاده کمربندی گچساران نیز آماده آسفالت است و امید می‌رود تا پایان خردادماه امسال باقی مانده این پروژه به اتمام و بهره برداری برسد.

 و ی گفت: پروژه مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان از دیگر طرح‌های مهم در دست اقدام است که در حال حاضر فعال بوده و اگر مشکل تعیین تخصیص آن حل شود در یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ابر پروژه مسکن ملی در گچساران با یکهزار و ۷۳۴ واحد در حال اجرا می باشد و به زودی فاز دیگری در این شهرستان کلنگ‌زنی خواهد شد و تعداد واحدهای قابل‌ملاحظه‌ای به آنها اضافه می شود.

 راستا بیان کرد: دو مناقصه در حوزه راه داریم که پیمانکاران آن نیز تا هفته آینده مشخص می‌شود، این دو پروژه شامل قطعه ای از جاده گچساران باباکلان و قسمت کوچکی از باند دوم جاده کمربندی است.

وی با اشاره به مدیر جدید راه و شهرسازی گچساران افزود: با حضور مدیر جدید راه و شهرسازی گچساران  پروژه های در دست اقدام به خصوص مسکن ملی جهش خوبی پیدا کرده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران افزود: سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از ۲۲۹ میلیارد ریال اعتبار استانی برای توسعه روستاهای گچساران در قالب طرح هادی در نظر گرفته شد.

محمدمراد راغ پور افزود: از این میزان ۱۶۷ میلیارد ریال تاکنون تخصیص یافته است.

وی عنوان کرد: این میزان اعتبار برای اجرای ۶۰ طرح عمرانی روستایی در این شهرستان در نظر گرفته شده که از این تعداد بیش از ۳۰ طرح به اتمام رسیده است.

راغ پور تاکید کرد: تاکنون طرح هادی در ۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار و چهار روستای زیر ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران افزود: این طرح‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، احداث پارک، پیاده روسازی، ساخت کانال هدایت سیلاب، زیرسازی و آسفالت اجرا شده است.

راغ پور تصریح کرد: همچنین در سال مالی سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از ۱۰ میلیاردو ۷۲۳ میلیون ریال برای تکمیل رینگ بافت فرسوده دوگنبدان و ۶ میلیارد ریال برای اجرای طرح های گردشگری و میراث فرهنگی در مناطق امامزاده قطب الدین و آبشار کیوان و سرابیز در نظر گرفته شد.

وی اظهار داشت: ۱۰۳ میلیارد ریال اعتبار امسال از محل مسوولیت های اجتماعی نفت برای توسعه زیر ساخت های روستایی این شهرستان اختصاص یافت.

۱۲ طرح آموزشی و ورزشی در گچساران در دست اجراست

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: : ۱۲ طرح آموزشی و ورزشی با اعتباری بیش از ۴۱۱ میلیارد ریال در مناطق مختلف این شهرستان در دست اجراست.

سید رضا حسینی نیک ابراز کرد: این پروژه های آموزشی و ورزشی شامل ساخت مدرسه ۶ کلاسه فضیلت ، مدرسه ۹کلاسه ابتدایی سربیشه ، مدرسه ۹ و ۶ کلاسه بهنیا و حضرت مریم، سالن هنرستان طالقانی، مدرسه ابتدایی ۹ کلاسه چهار بیشه، مدرسه ۱۲کلاسه ۱۲ فروردین، استخر شنای دانش آموزی و مجتمع فرهنگی و هنری محله سادات است.

وی بیان کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی این تعداد طرح آموزشی در دست اجرا ۳۰ تا ۱۰۰ درصد است.

رضا قشقایی شهردار دوگنبدان گفت: همچنین ۲۹۶ میلیارد ریال امسال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای برای توسعه عمران این شهر در قالب ۲ طرح اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: ۲۹۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبارات برای ساماندهی بستر حریم رودخانه ها و مسیل ها در منطقه شهری و روستایی دوگنبدان هزینه خواهد شد.

به گزارش فارس جلسه بررسی پروژه های عمرانی گچساران با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و برخی از مدیران استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ