کوه به کوه نمی رسد، آدم به آدم می رسد؛روحانی، رئیسی و قالیباف بهم رسیدند
کوه به کوه نمی رسد، آدم به آدم می رسد؛روحانی، رئیسی و قالیباف بهم رسیدند
روحانی، رئیسی و قالیباف بهم رسیدند /قاب عکسی که شاید در حسینیه امام خمینی به ثبت برسد

پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ ریاست قالیباف بر مجلس، سه رقیب و شخص مطرح سیاسی را در قوای کشور به هم رسانده است.

امروز پنج شنبه هشتم خرداد ماه ۹۹ و در دومین نشست علنی مجلس یازدهم، محمدباقر قالیباف با ۲۳۰ رأی از مجموع ۲۶۷ رأی موافق نمایندگان، رئیس مجلس شورای اسلامی شد، اگرچه او دکتری جغرافیای سیاست دارد اما این اولین تجربه او به عنوان وکیل مردم در نهاد قانونگذاری است.

قالیباف، روزی در انتظار ریاست جمهور

قالیباف در چند دوره انتخابات ریاست جمهوری برای ریاست بر قوه مجریه اعلام حضور کرد. ۱۳۹۲ با سعید جلیلی، علی اکبر ولایتی، محسن رضایی، سید محمد غرضی، حجت الاسلام حسن روحانی رقابت کرد و چهار سال بعد در ۱۳۹۶ علاوه بر رقابت با رئیس جمهور فعلی، در کنار حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، سید مصطفی هاشمی طبا، سید مصطفی آقا میرسلیم، اسحاق جهانگیری به میدان آمد؛ اما در روزهای آخر تبلیغات، به نفع حجت الاسلام رئیسی کنار کشید تا جبهه اصولگرایی تقویت شود که البته در آخر کار، نتایج صندوق‌های رأی انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ حجت الاسلام روحانی را پیروز اعلام کرد.

روحانی، از مجلس شورا تا ریاست جمهوری
روحانی رئیس جمهور کشورمان، خود در ۵ دوره اول مجلس شورای اسلامی حاضر بود و از سال ۶۸ تا ۸۴ هم دبیری شورای عالی امنیت ملی را بر عهده داشت. او که عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری را در کارنامه دارد، تا سال ۱۴۰۰ فرصت حضور در مسند ریاست جمهور را دارد.

سه رقیب ریاست جمهوری دیروز و رؤسای سه قوه ایران امروز/ حسینیه امام خمینی(ره) قالیباف، روحانی و رئیسی را با رهبر انقلاب در یک قاب خواهد دید.

قاضی القضات جمهوری اسلامی در ۴۰ سال اخیر
ریاست سازمان بازرسی کل کشور، معاون اولی رئیس قوه قضاییه، تولیت آستان قدس رضوی(ع) بخشی از مسئولیت‌های حجت الاسلام رئیسی در ۴۰ ساله اخیر بوده است؛ همچنین پیشتر، آیت الله صادق لاریجانی او را اول شهریور ۹۳ دادستان کل کشور کرده بود. این عضو مجلس خبرگان رهبری در دوره اخیر، پس از انتخابات ۹۶ و در مرداد همان سال تا اسفند ۱۳۹۷، در مجمع تشخیص مصلحت نظام به عضویت در آمد و از سال ۹۷ با حکم رهبر انقلاب، هفتمین رئیس قوه قضاییه شد تا رقیب سابق حجت الاسلام روحانی در قوه مجریه، از آن به بعد در مقام رئیس یک قوه دیگر از قوای سه گانه کشور، در کنار رئیس جمهور قرار بگیرد.سه رقیب ریاست جمهوری دیروز و رؤسای سه قوه ایران امروز/ حسینیه امام خمینی(ره) قالیباف، روحانی و رئیسی را با رهبر انقلاب در یک قاب خواهد دید.

روزهایی که رئیس مجلس، فرمانده نظامی بود
اما رئیس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گذشته‌ای نظامی هم دارد؛ قالیباف، سابقه فرماندهی نیروی انتظامی، نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کارنامه کاری خود داشته است و در دولت اصلاحات رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم بود. سال ۷۳، فرماندهی وقتِ قرارگاه خاتم الانبیا(ص) شد و در اواخر شهریور سال ۸۴ تا حدود ۱۲ سال شهردار پایتخت جمهوری اسلامی ایران شد.

قالیباف در کارنامه خود، عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام را هم دارد که همزمان با حجت الاسلام رئیسی در همان مرداد ۹۶ و به حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب، شخصی از اشخاص حقیقی این مجمع شد.اکنون، سه قوه در دست سه رقیب و سه شخص مطرح سیاسی جمهوری اسلامی قرار گرفت. داستان سیاست ایران وارد فصل جدیدی شده است و صاحب نظران از امروز قلم به دست، این سه ضلع را در کنار فرمانده کل قوا با هم تحلیل می‌کنند. شاید در حدود یک سال آینده و با آرام گرفتن کرونا، عکاس حسینیه امام خمینی(ره) بتواند حضور قالیباف، روحانی و رئیسی را درندر یک قاب با رهبری انقلاب ثبت کند.

انتهای پیام /م:آ

  • منبع خبر : خبر آنلاین