کهگیلویه و بویراحمدی‌ها به استان‌های هم‌جوار سفر نکنند
کهگیلویه و بویراحمدی‌ها به استان‌های هم‌جوار سفر نکنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان ‌این‌که در استان‌های مجاور روند افزایش بستری سریع است گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد از رفت و آمد به استان‌های هم‌جوار پرهیز و از شرکت در هر نوع تجمعی خودداری کنند.

پرویز یزدانپناه اظهار کرد: هم اکنون ۱۵۵ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۷ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۴ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۵۰هزار و ۵۵نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: امروز ۷۱۵ نمونه پی سی آر از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و نفت اهواز دریافت شد که  ١٩ درصد موارد مثبت بودند و عمده موارد مثبت در شهرستان های گچساران، بویراحمد و دنا هستند. همچنین از ۲۴۰ نمونه رپید تست  ،١٣درصد موارد مثبت و در شهرستان‌های گچساران، بویراحمد و چرام بودند.

 یزدان پناه با بیان اینکه همراهی مردم عامل مهم کاهش آمار و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ است، گفت: از همه مردم شریف استان می‌خواهم که نکات و توصیه‌های بهداشتی را با جدیت هر چه بیشتر رعایت کنند تا شاهد جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری و کنترل آن باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: در استان‌های مجاور ( بوشهر و فارس ) روند افزایش بستری چنان سریع است که بیمارستانهای مراکز کرونایی مراکز این دو استان ظرفیت خالی برای پذیرش بیماران کرونایی را ندارند لذا لازم است که مردم استان از رفت و آمد به استانهای فوق پرهیز و از شرکت در هر نوع تجمعی خودداری کنند تا ویروس کرونای هندی باعث مبتلا شدن آنها و مردم استان نشود.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه پیدا کند برای مدت حداقل دو ماه شاهد روند افزایشی بستری و مرگ و میر در استان خواهیم بود. همچنین لذا لازم است کسانی که توسط مراکز بهداشتی درمانی فراخوان می‌شوند با حضور در مکان‌های تعیین شده واکسن خود را تزریق کنند تا شاهد کنترل این بیماری در استان باشیم.

انتهای پیام/