کالا برگ الکترونیک؛ راهبرد دولت برای حفظ امنیت غذایی مردم درکهگیلویه وبویراحمد
کالا برگ الکترونیک؛ راهبرد دولت برای حفظ امنیت غذایی مردم درکهگیلویه وبویراحمد
با توجه به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر تقویت بنیه اقتصادی و بهبود معیشت مردم، طرح کالابرگ الکترونیکی به‌ منظور تقویت سلامت غذایی خانوارها در دستور کار دولت قرار گرفت و پس از اجرای موفقیت‌آمیز طرح به‌صورت آزمایشی در چهاراستان کشور، اکنون در استان های مختلف از جمله کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ توجه به مباحث اقتصادی به ویژه معیشت و رفاه مردم یکی از اولویت های کاری دولت سیزدهم تعیین شده است و با توجه به شرایط خاص کشور و تحریم های ظالمانه دولت راه دشواری را در پیش دارد.

 

در آغاز راه دولت سیزدهم رشد اقتصادی کشور منفی بود اما با برنامه ریزی و تدبیر دولتمردان رشد اقتصادی کشور بهبود یافته و تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی ادامه دارد.

 

طرح کالابرگ الکترونیکی به عنوان یکی از راهبردهای دولت، در چهار استان شامل هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان اجرایی شد و اکنون اجرای این طرح به صورت ملی و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

 

۱۰ قلم کالا شامل شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی، قند و شکر در این طرح به عنوان امنیت غذایی مورد نظارت دولت است.

 

طبق اطلاعات به دست آمده، مردم استان برای خرید اقلام کالایی این طرح می‌توانند آزادانه و به سلیقه خود هر نشان تجاری را انتخاب و خرید کنند و مابه‌التفاوت قیمت کالای انتخابی را باید خودشان پرداخت کنند.

 

کالا برگ الکترونیک؛ راهبرد دولت برای حفظ امنیت غذایی مردم درکهگیلویه وبویراحمد

 

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک چه مزیتی دارد

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استارتب طرح کالابرگ الکترونیکی در شهرستان های استان زده شده و در مرکز استان هم آغاز شده است.

 

حمیدرضا واعظی زاده تصریح کرد: با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر توجه خاص و ویژه و عادلانه به بحث امنیت غذایی مردم، این طرح عملیاتی شده است.

 

وی تصریح کرد: ۱۰ قلم کالا مشمول این طرح هستند و با اجرای این رویکرد قیمت کالاهای مشخص شده کمتر دچار نوسان می شود و قیمت ها مدیریت می شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اعتبار به حساب یارانه بگیران سرپرست خانوار می آید و می توانند از این طرح بهره مند شوند.

 

واعظی زاده ابراز کرد: یکی از مزیت های اصلی این طرح توجه به بحث امنیت غذایی و سلامت غذایی است.

 

وی تاکید کرد: دیگر مزیت آن این است که در این طرح اعتبار تمامی خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چنانچه مردم بخواهند از این مزیت استفاده کنند، به‌میزان اعتبار استفاده‌شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به‌صورت نقدی، در موعد مقرر واریز یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

 

کالا برگ الکترونیک؛ راهبرد دولت برای حفظ امنیت غذایی مردم درکهگیلویه وبویراحمد

 

اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی در تنظیم بازار و مهار قیمت ها موثر است

 

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث کالا برگ الکترونیک به منظور تامین نیازمندی های جامعه و در راستای تنظیم بازار در استان اجرایی شد.

 

سید احسان عسکری اظهار کرد: پس از آزادسازی یارانه نهاده های دامی قیمت برخی از اقلام افزایش پیدا کرد و در راستای حفظ امنیت غذایی بحث کالابرگ های الکترونیک وارد موضوع کار شد.

 

وی افزود: ۱۰ قلم کالا همچون شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی، قند و شکر به عنوان امنیت غذایی مورد نظارت دولت است.

 

عسکری ابراز کرد: این طرح بطور آزمایشی در چهار استان شامل مرکزی، گیلان، هرمزگان و قزوین اجرا شده است و اکنون به تمام استان ها تسری یافته است.

 

وی ادامه داد: شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان( فارا ) نماینده وزارت رفاه این مهم را عملیاتی خواهد کرد.

 

هم اینک نیز قرارگاه طرح کالا برگ الکترونیکی در استان با مشارکت دستگاه های اجرایی متولی تشکیل شده است.

 

انتهای پیام/

 

خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند جهت مشاهده‌ میزان اعتبار، لیست کالاها و فروشگاه‌های مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک، با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کرده و یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه نمایند.

 

در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برخی فروشگاه‌های خُرد که مجهز به بارکدخوان شده‌اند، به این سامانه متصل و پذیرای هموطنان عزیز در سراسر کشور هستند.

  • نویسنده : مالک آهنگ