کاشت گیاهان دارویی در دیشموک/لزوم تعیین دیشموک به عنوان «پایلوت» گیاهان دارویی/کشت گسترده«بلوط» در دیشموک(+تصاویر)
کاشت گیاهان دارویی در دیشموک/لزوم تعیین دیشموک به عنوان «پایلوت» گیاهان دارویی/کشت گسترده«بلوط» در دیشموک(+تصاویر)
عضو شورای شهر دیشموک با اشاره به پتانسیل بالای دیشموک برای کشت گیاهان دارویی ، اظهار کرد: روی سرزمین دیشموک می توان به عنوان «پایلوت» کشت گیاهان دارویی برنامه ریزی ویژه و کار شود.
به همت منابع طبیع شهرستان کهگیلویه و بخش دیشموک بذرگیاهان دارویی توسط منابع طبیعی شهرستان مهیا و در منطقه گردکی دیشموک با حضور و شرکت خودجوش مردمی کاشت شد.
هدایت الله آویزش مسئول منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه گفت: از امروز تا پایان هفته جاری گیاهان دارویی آنغوزه و باریچه در ۵۰ هکتار از اراضی منطقه گردکی بخش دیشموک توسط دوستداران طبیعت و موسسه زیست محیطی دل افروز کشت می شود.
علی کریمی مسئول منابع طبیعی بخش دیشموک گفت: طبیعت دوستان دیشموکی به صورت خودجوش و همگام با اداره منابع طبیعی اقدام به کاشت گیاهان دارویی کردند.
مسئول منابع طبیعی دیشموک هدف از کاشت گیاهان دارویی را بیان کرد و گفت: در این مقوله اهدافی همچون احیای دوباره طبیعت و مراتع و سوق دادن و تشویق مردم جهت کاشت گیاهان دارویی برای اشتغالزایی است.
علی کریمی رییس منابع طبیعی شهردیشموک کشت محصولات دارویی به مدت یک هفته ادامه خواهدداشت و احتمالا حدود۱۵۰هکتار ازمراتع طبیعی  زیر کشت این گیاهان  خواهدرفت است‌.
سلمان بینا عضو شورای شهر دیشموک با اشاره به پتانسیل بالای دیشموک برای کشت گیاهان دارویی ، اظهار کرد:  روی سرزمین دیشموک می توان به عنوان «پایلوت» کشت گیاهان دارویی برنامه ریزی و حساب ویژه باز کرد.
بینا به اهمیت توجه به شعار سال«رونق تولید» و تاکیدات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه دیشموک به لحاظ نیروی انسانی و خاک حاصلخیز ظرفیت کشت و تولید و حتی ایجاد شغل در سطح تمام بخش را دارد، می توان از حیث «گیاهان دارویی» بسیاری از نیازهای مردم منطقه و حتی کشور بلکه خارج از کشور را تامین کرد.
این جوان فعال فرهنگی و محیط زیست افزود: در این راستا می توان با  چنین حرکتی غبار محرومیت را از دل این منطقه پاک کرد و این منطقه را در استان بلکه حتی کشور؛ به  عنوان یک قطب تولید و ایجاد اشتغالزایی معرفی کرد.
بینا متذکر شد: دیشموک ظرفیت کشت انواع گیاه دارویی از جمله کرفس، جاشیر خوراکی، زعفران، موسیر،بن سرخ و….، را دارا می باشد.
این عضو فعال شورای شهر از اقای اویزش رئیس منابع طبیعی کهگیلویه و همکاران در استان و شهرستان و بویژه علی کریمی مدیریت پرتلاش منابع طبیعی دیشموک که به دیشموک نگاه ویزه دارند تقدیر و تشکر کرده است.
بینا ضمن در خواست از مسئولان برای اعطای تسهیلات کم بهره جهت توسعه کشت گیاهان دارویی در دیشموک، گفت: از مووسات متولی، نهادهای حمایتی و حتی بنیاد برکت انتظار میرود در این راستا گام برداشته تا مردم دیشموک در حوزه ی کشت گیاهان دارویی گام های استواری بردارند.

سلمان بینا گفت: با همت منابع طبیعی دیشموک و جناب کریمی مدیریت این اداره در روزهای آتی با تلاش خودجوش مردمی و جوانان فعال، در سطح گسترده ای اقدام به کاشت «بلوط» در دیشموک خواهد شد.