چگونه برخی شهروندان کهگیلویه و بویراحمد شرایط را برای جرم فراهم می‌کنند؟
چگونه برخی شهروندان کهگیلویه و بویراحمد شرایط را برای جرم فراهم می‌کنند؟
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت:برخی از شهروندان با انجام اقدام هایی شرایط جرم هایی مانند سرقت و کلاه برداری را برای مجرمان فراهم می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرب دیشموک، عیسی حسنی با اشاره به اینکه سرقت وسایل داخل خودرو موضوع بسیاری از پرونده های قضایی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: قرار دادن گوشی یا کیف روی صندلی خودرو یکی از اقدام هایی است که برخی شهروندان با انجام آن شرایط را برای سرقت آماده می کنند.

وی بیان کرد: شهروندانی که به صورت مداوم خودرو خود را در معابر عمومی به ویژه در هنگام شب رها می کنند زمینه شکستن شیشه خودرو و به سرقت رفتن وسایل داخل آن را برای سارق فراهم می کنند.

 

حسنی اضافه کرد: همه سازندگان واحدهای مسکونی چند طبقه موظف به احداث پارکینگ هستند و شهروندان خانه های بدون پارکینگ خریداری و اجاره نکنند.

وی تاکید کرد: ایجاد پارکینگ های طبقاتی برای مجتمع های بزرگ تجاری از دیگر راهکارهای پیشگیری از سرقت وسایل داخل خودرو است که منجر به درآمدزایی برای شهروندان نیز می شود.

 

سرقت در خانه

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری در پیش بودن تعطیلات نوروزی و احتمال خالی ماندن خانه برخی افراد به منظور مسافرت تاکید کرد: سرقت طلا و جواهراتی که به گمان شهروندان در جاهای دور از ذهن پنهان می شود و با دستگاه های طلایاب از سوی سارقان پیدا و دزدیده می شود نیز شمار زیادی از پرونده های قضایی را به خود اختصاص می دهد.

 

حسنی تصریح کرد: شهروندان هنگام مسافرت کالاهای گران قیمت و سبک مانند طلا را در خانه پنهان نکنند.

 

سرقت در باغ

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: سرقت لوله های آب یا میوه های باغستان ها از دیگر مواردی است که باغدارانی که املاک آنان حصار ندارند زمینه آن را برای سارقان فراهم می کنند.

حسنی عنوان کرد: سپردن باغ ها به نگهبانان قابل اعتماد ساکن روستاها به ویژه در فصل برداشت از راهکارهایی است که می تواند به کاهش خسارت و باختن مال صاحبان باغستان ها پیشگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: مشاوره با کارشناسان برای خریداری زمین های زراعی مشاء از مواردی است که می تواند باعث پیشگیری از خسارت مالی به افراد شود.

صندوق های خانگی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعتماد به افراد حتی وابستگان برای تشکیل صندوق های خانگی روستایی از بی احتیاطی هایی است که منجر به خسارت به برخی خانواده های استان شده است.

حسنی ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته با همکاری دهیاران قرار است صندوق های خانگی افرادی که دارای سوابق سوء استفاده هستند جمع آوری شود.

انتهای پیام /

 

 

  • نویسنده : مالک آهنگ