چانی زنی بخشدار در مرکز استان برای رفع محرومیت/از دیدار با رئیس امورمالیاتی استان تا مدیرعامل گاز و رفع معارض لوله خط انتقال گاز به روستاها
 چانی زنی بخشدار در مرکز استان برای رفع محرومیت/از دیدار با رئیس امورمالیاتی استان تا مدیرعامل گاز و رفع معارض لوله خط انتقال گاز به روستاها
بخشدار چاروسا به همراه امام جمعه محترم،شهردار و رئیس شورای شهر با حضور در مرکز استان پیگیر مشکلات منطقه چاروسا و شهر قلعه رئیسی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛” نجیب اله ایزدخواه” بخشدار چاروسا به همراه امام جمعه محترم،شهردار و رئیس شورای شهر با حضور در مرکز استان پیگیر مشکلات منطقه چاروسا و شهر قلعه رئیسی از جمله رفع معارضات لوله خط انتقال لوله گاز به ۳۷ روستا و دیدار با رئیس امور مالیاتی استان شدند.
بخشدار چاروسا به همراه شهردار و رئیس شورا ابتدا به امور مالیاتی استان رفتند و برای افزایش اعتبارات ارزش افزوده برای شهرداری قلعه رئیسی و دهیاری های چاروسا چانی زنی کردند.

در دیدار با رئیس امور مالیاتی استان  مشکلات شهرداری قلعه رئیسی و دهیاری ها بیان شد.

در این دیدار مدیرکل مالیاتی استان گفت: در سال گذشته مالیات به ارزش افزوده به شهرداری قلعه رئیسی نسبت به سالهای قبل افزایش چشمگیری داشته و این روند ادامه خواهد داشت و در سال جدید نگاه ویژه ای به شهرداری های کوچک از جمله قلعه رئیسی خواهیم داشت.

در ادامه بخشدار چاروسا به ساختمان اداره گاز استان رفت تا مشکلات گاز رسانی به چاروسا و خسارات به شهر قلعه رئیسی را جبران کند.

بخشدار چاروسا  در دیدار با مدیرعامل گاز گفت: چاروسا یکی از بخش های محروم استان است و هیچ گاه نافی خدمات دولت ها و مدیران گذشته نیستیم ولی چاروسا مظلوم واقع شد و در تمام زمینه ها چاروسا عقب ماند.

ایزدخواه افزود: پروژه گاز رسانی به بخش چاروسا مهمترین پروژه عمرانی در طول تاریخ چاروسا بود و این به برکت نظام مقدس جهموری اسلامی بود.

وی در ادامه گفت: تعداد ۳۷ روستای چاروسا هنوز از نعمت گاز برخوردار نشدند و روستای بزرگ شوتاور بعد از چند سال از شروع گاز رسانی هنوز از این نعمت برخوردار نیست و روستای کل بازار ،دره خواجه و چهاراه نزدیک ترین روستاها به شهر قلعه رئیسی ،کلاب ها، ابله و یا روستای گردش پذیر کمردوغ و ادرج در انتظار گاز هستند.

بخشدار چاروسا در ادامه با بیان اینکه مهمترین مشکل عدم گاز رسانی به روستا ها را معارضات ، طرح هادی یا مسیر خط انتقال لوله گاز را دانست و گفت: دولت آمادگی کامل که شرایط را جهت گاز رسانی به تمام روستاها مهیا کند و معارضات را از طرق محلی و قانونی پیگیری می کنیم.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین حیدرخواه در این دیدار با تقدیر از تلاشهای مجموعه شرکت گاز افزود: امیدواریم روند توسعه گاز رسانی همچنان ادامه داشته باشد و بیش از پیش شاهد پیشرفت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم .

ایشان ارائه خدمات رسانی به مردم محروم و مستضعف را یکی از کارهای بسیار نیک و پسندیده بر شمرد و ضمن تشکر خواستار این امر با جدیت هر چه بیشتر شد.

وی اظهار کرد: بر اثر حفاری جهت خط انتفال گاز معابر شهر قلعه رئیسی دچار خسارت شده و شهرداری توان ترمیم یا آسفالت این معابر را ندارد و اداره گاز طبق قانون جبران خسارت کند.

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: اختلافات میان شهرداری و شرکت گاز موجب توقف گازکشی در منطقه شده و باید این اختلافات را کنار بگذارند چراکه مردم متضرر می شوند.

 حجت الاسلام حیدرخواه اظهار کرد: اختلاف برای پیشرفت منطقه مضر است، و هرکجا باشد مانعی برای پیشرفت و آبادانی به شمار می رود.

وی ادامه داد: عامل پیشرفت هر شهر و منطقه ای وحدت مردم، مدیران و جامعه است و رهبر معظم انقلاب هم نیز بر آن تاکید کردند.

امام جمعه اضافه کرد: از شهرداری، شرکت گاز و بخشدار می خواهم این اختلافات را حل کنند چون از تاخیر گازکشی که چند ماه پیش باید به اتمام می رسید مردم بسیار متضرر شده اند و این حق الناس است.

شهردار قلعه رئیسی در این دیدار گفت: مردم قلعه رئیسی قدردان همه مسئولین به ویژه متولیان گاز رسانی هستند.
آذربهرام در ادامه به تخریب معابر شهر قلعه رئیسی اشاره کرد و گفت: خط انتقال گاز، معابر شهر قلعه رئیسی را تخریب کرد و چندین خیابان در شهر از جمله منطقه نورزآباد و ورودی شهر دچار خسارت زیاد شد انتظار است اداره گاز با توجه به عمق محرومیت و عدم درامد پایدار شهرداری جبران خسارت کند.
وی افزود: با توجه به اهمیت پروژه و همکاری با اداره گاز و بخشداری چاروسا به جهت گاز رسانی به روستاهای چاروسا آماده همکاری هستیم .

رئیس شورای شهر قلعه رئیسی گفت: شهرداری قلعه رئیسی در بدترین وضعیت مالی به سر می برد و این شهرداری توانایی ترمیم یا روکش آسفالت تخریب شده بر اثر حفاری جهت انتقال لوله های گاز را ندارد.

فاطمیان افزود: شهرداری درآمد پایداری ندارد و هزینه های اجرا و حمل آسفالت نسبت به گذشته چند برابر شده و تمام معابری که لوله گاز اجرا گردید با توجه به تخریب زیاد نیاز به روکش آسفالت دارد که انتظار است اداره گاز همکاری لازم را جهت ترمیم و روکش آسفالت داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان در این دیدار ضمن خیرمقدم به مسئولین بخش چاروسا و شهر قلعه رئیسی گفت: باید در این جلسه از پیگیری های بخشدار جوان چاروسا،امام جمعه محترم و مطالبه گری شورا و شهرداری تشکر کنیم چرا که شبانه روز دنبال پیگیری پروژه گاز رسانی هستند.

بهادر افزود: پروژه بزرگ گاز رسانی به بخش چاروسا همچنان از اولویت اصلی شرکت گاز استان است و در سال ۱۴۰۲ در صورت رفع معارضات اکثر روستاهای چاروسا از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی گفت: گاز رسانی به ۳۷ روستای قلعه رئیسی در حال انجام است و تاخیراتی در پروژه وجود دارد که باید تعامل وجود داشته باشد تا بتوانیم هر چه زودتر پروژه را به اتمام برسانیم.

بهادر دلیل تاخیر در پیشرفت گازرسانی در بخش چاروسا را معارضات دانست و گفت: چند ماهی است که شهرداری قلعه رئیسی پیگیر خسارات ناشی از حفاری و تخریب معابر شهر قلعه رئیسی است ولی متاسفانه به دلایل مختلف به تاخیر افتاد و با پیگیری های بخشدار و امام جمعه و مدیرکل پدافند غیرعامل استان خوشبختانه این اختلاف برطرف شد و به زودی پروژه گاز رسانی با سرعت بیشتری احرایی خواهد شد.

وی افزود: تمام خسارات ناشی از حفاری و تخریب معابر شهر قلعه رییسی را به زودی پرداخت خواهیم کرد و کارشناسان اداره گاز جهت تعیین خسارت در شهر و تعیین خط انتقال از جمله دره خواجه به زودی به منطقه سفر خواهند کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد:با همکاری بخشدار و امام جمعه معارضات محلی، حل شود و بدون مشکل این پروژه روند خود را طی کند و در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ