چالش مصرف بی‌رویه آب در کهگیلویه
چالش مصرف بی‌رویه آب در کهگیلویه
رئیس اداره منابع آب کهگیلویه گفت: بارندگی‌های محدود تأمین آب شرب را با چالش جدید مواجه کرده است.

هادی خاضعی در گفت‌وگو با خبرنگار در کهگیلویه با اشاره به چالش مصرف بی‌رویه آب در شهرستان اظهار داشت: مدیریت مصرف بهینه آب در شرایط تنش آبی نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است.

رئیس اداره منابع آب کهگیلویه نقش رسانه‌ها در مدیریت مصرف آب را مهم خواند و گفت: انتظار می‌رود ائمه جمعه و جماعات از تریبون‌ها مشکلات خشکسالی و کاهش ذخیره منابع آب را متذکر شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از آب شرب صرف آبپاشی کوچه‌ها می‌شود، افزود: در بخش کشاورزی نیز کشت محصولا آب‌بر مسیر دشواری را پیش‌رو قرار داده است.

خاضعی ادامه داد: این در حالی است که ابتدای فصل کشت شورای حفاظت آب نسبت به ممنوعیت کشت برنج و دیگر محصولات پر مصرف اخطاریه صادر کرده بود اما برخی کشاورزان با ادعای ناچاری به کشت این اقلام روی آوردند.

وی با اشاره به تأمین آب شرب دهدشت از چاه‌های چرام گفت: اگر در عملیات پروژه آبرسانی به چهار شهر تسریع شود مشکل کم آبی برطرف خواهد شد.

این مسؤول در خصوص طرح آبرسانی به حومه غربی دهدشت گفت: ۱۲ سال از شروع این طرح می‌گذرد و تنها ۲۵ درصد پیشرفت داشت امسال ۴۲ میلیارد تومان به پروژه تزریق و بستری فراهم شد تا کار سرعت بگیرد.

انتهای پیام/فارس/سعادتی نیک