چارت هلال احمر دیشموک۸ نفر با ۱۶ کشیک نجاتگر/ بزودی دستگاه آمبولانس و تویوتای هایلوکس دو کابین وارد دیشموک می شود
چارت هلال احمر دیشموک۸ نفر با ۱۶ کشیک نجاتگر/ بزودی دستگاه آمبولانس و تویوتای هایلوکس دو کابین وارد دیشموک می شود
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت سیزدهم پنج شعبه به شعبات هلال‌احمر استان افزوده شده‌است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ کاظم فلاحی‌دوست، روز دوشنبه (۱۵ مردادماه ۱۴۰۳) در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در دو سال گذشته مجوز شعب هلال‌احمر شهرستان‌های لنده، مارگون اخذ شد.

وی با اشاره به اخذ مجوز دفتر نمایندگی سرفاریاب و راه‌اندازی آن، افزود: مجوز دفتر نمایندگی دیشموک و مجوز سومین دفتر نمایندگی پاتاوه را اخذ کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۵ تاکنون به مدت ۱۰ سال هیچ اخذ مجوزی صورت نگرفته بود، گفت: این دفاتر به‌عنوان یک شعبه مستقل همه امورات مربوط به هلال‌احمر را انجام می‌دهند، چارت و مسئول مستقل دارند و باید هشت نفر نیروی کار داشته باشند که جذب آن‌ها باید با شرایط استخدامی در زمان مقتضی انجام بگیرد، ۱۶ نفر نجات‌گر به‌عنوان کشیک امدادی در هر یک از این شعبه‌ها مستقر می‌شوند که با توجه به تعداد روز کشیک بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند.
وی تصریح کرد: با افزایش این پنج شعبه دوره‌های همگانی آموزشی راحت‌تر در دسترس مردم قرار می‌گیرد، خدمات‌رسانی به مردم تسهیل می‌شود و انجام کار اداری راحت‌تر است، مثلاً اگر کسی خانه‌اش در سادات محمودی تخریب شود یا اتفاقی بیفتد، نیازی به مراجعه به سی‌سخت نیست در پاتاوه می‌تواند کار خود را انجام دهد.
فلاحی‌دوست خاطرنشان کرد: یک دستگاه آمبولانس و ماشین «تویوتای هایلوکس دو کابین» برای هر کدام از این شعب خریداری شده‌است و خودروها امروز به استان تخصیص می‌یابند و آمبولانس‌ها نیز در گمرک هستند.
وی افزود: ارزش هر ماشین «تویوتای هایلوکس دو کابین» ۱۵ میلیارد تومان است و آمبولانس‌ها هم بدون تجهیزات حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیارد تومان قیمت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش نیروهای امدادگر و نجات‌گر، گفت: در مدت اخیر تعداد ۲۷۶ نفر نجات‌گر به نجات‌گران استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده و بیش از یک هزار نفر نیروی امدادگر داریم.

وی تصریح کرد: باتوجه به افزایش شعب نیز حدود ۶۰ نفر نیروی نجات‌گر در دفتر نمایندگی مستقر هستند و همین‌طور هر کدام از این شعب به حدود ۴۰۰ نفر آموزش همگانی داده‌اند که در زمان فراخوان‌های عمومی کمک‌کار هلال‌احمر خواهند بود.

فلاحی دوست خاطرنشان کرد: در بحث پایش سرزمینی هنوز برخی از مسیرها پایگاه ندارند در بحث سیل و زلزله استان‌های معین کمک‌کار هستند، اگر اتفاق فراتری بیفتد، باز هم استان‌های معین کمک می‌کنند.

وی افزود: در حوزه اتفاقات جاده‌ای هنوز نقص‌هایی وجود دارد، در مسیر اقلید پایگاه نداریم، در مسیر یاسوج به مله شوره پایگاه سیار کانکس قرار داده‌ایم و به دنبال این هستیم که پایگاه ثابت در این مسیر داشته باشیم.
مدیرعامل هلال‌احمر استان با بیان اینکه از نظر اخذ مجوز پایگاه سیار در کشور رتبه اول را داریم، گفت: ۹ پایگاه سیار در استان داریم، اگر در مناطق پایگاه‌های سیار ساختمانی در اختیار هلال احمر قرار دهند، ما تجهیزات لازم را در اختیار داریم و سریعاً پایگاه را تأسیس می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در مسیر سپیدار دوراهی تنگ تامرادی و سپیدار آگهی مناقصه برگزار کرده‌ایم، پایگاه چندمنظوره‌ای در این منطقه در حال احداث است در جوخانه پایگاهی در حال ساخت است و در سه‌راهی راک مجوز پایگاه سیار را گرفته‌ایم و کلنگ‌زنی آن انجام شده است.

فلاحی‌دوست خاطرنشان کرد: در مسیر یاسوج به گردنگاه تا پاتاوه مجوز پایگاه سیار گرفته شده ولی نیاز به زیرساخت داریم که پایگاه ثابت را داشته باشیم.
وی افزود: حدود ۴۰ نفر از مربیان کمک‌های اولیه در را روزهای اخیر مورد تجلیل قرار داریم که تعداد مربیان ما به ۱۰۰ نفر رسیده، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ آموزش همگانی دیده‌اند، ۹۵۰ دوره آموزشی برگزار شده و نزدیک به یک هزار نفر در طرح دادرس در ۱۰۰ مدرسه آموزش‌های لازم را دیده و گواهینامه دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: چند برنامه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بلهزار، مادوان و مناطقی از گچساران با موضوع مبارزه با مواد مخدر و نه به اعتیاد برگزار شد.

وی در خصوص انتشار مطلبی در خصوص تقسیم ناعادلانه کمک‌هزینه‌های درمانی به بیماران صعب‌العلاج، تصریح کرد: کمک‌هزینه درمانی بلاعوض به نیازمندان و صعب‌العلاج داده شده‌است، خدا را شکر در فامیل مریض صعب‌العلاج نداشتیم و همین‌طور سعی کردیم که به خانواده‌های نیازمندتر داده شود، و مواردی که در آن یک خانواده چند کمک‌هزینه دریافت می‌کرد یا موارد این‌چنینی را سعی کردیم حذف کنیم.

فلاحی دوست خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱، کمک‌هزینه بیماران صعب‌العلاج ۷ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ این اعتبار ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که اعتبارات نسبت به سال قبل کم شد.

وی در خصوص بحث مسئولیت‌های اجتماعی افزود: طی دو سال گذشته با کمک یک خیر کشوری اقلام معیشتی خریداری و بین دو هزار نفر این اقلام تقسیم شد، شب عید سال ۱۴۰۱، ۵۰۰ میلیون تومان گرفتیم و سال گذشته یک میلیارد تومان کمک کرد، حتی خرید استان لرستان را ما با نرخ مناسب‌تر انجام دادیم.

فلاحی‌دوست با اشاره به تعداد عملیات امداد و نجات در استان، خاطرنشان کرد: ۵۵۰ عملیات در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ انجام‌گرفته است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت داروخانه هلال‌احمر، افزود: داروخانه هلال‌احمر در ۱۹ مرداد با حضور آقای دکتر کولیوند مصوب و راه‌اندازی شد، هنوز همه داروهای خاص آورده نشده و به علوم پزشکی درخواست داده‌ایم که این داروها در اختیار داروخانه قرار بگیرد، داروهای عمومی وجود دارد، پزشک‌ها تا هفته آینده مستقر و درمانگاه راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک بازارچه با دو واحد تجاری راه‌اندازی کرده‌ایم که به چرخه مولدسازی اضافه شده و در سال ۴۰۰ میلیون تومان به درآمد هلال‌احمر استان اضافه می‌کند.

وی تصریح کر: دو بازارچه در دهدشت کلنگ‌زنی شده و پیمانکار در حال کار است که برای بحث اشتغال‌زایی و مولدسازی است و همچنین بازارچه‌ای با ۱۵ واحد تجاری در کنار ساختمان ستاد هلال‌احمر استان توسط دکتر کولیوند کلنگ‌زنی شد که در حال طراحی نقشه است و بعد از آن مناقصه برگزار می‌شود.

فلاحی دوست در پایان خاطرنشان کرد: جمعه نوزدهم مرداد انتخابات جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود، از اعضای جمعیت هلال‌احمر دعوت می‌شود که پای صندوق‌های رأی حضور و به افراد مدنظر خود رأی بدهند.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ