پیش بینی خرید تضمینی ۲۸ هزار تن گندم در منطقه
پیش بینی خرید تضمینی ۲۸ هزار تن گندم در منطقه
بگفته روزیان رئیس اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه برداشت گندم از مزارع این شهرستان از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با اشاره به نزدیک بودن فصل برداشت محصولات کشاورزی در مناطق گرمسیری استان، گفت: در شهرستان کهگیلویه ۴۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت گندم و جو رفته است.

کیومرث روزیان افزود: از این میزان سطح زیرکشت در سال زراعی جاری، ۳۲ هزار هکتار گندم و بقیه جو کشت شد.
روزیان با اشاره به پیش بینی برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: پیش بینی می‌شود حدود ۶۵ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی در این شهرستان برداشت شود که از این میزان بیش از ۲۸ هزار تن از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می شود.
وی با بیان اینکه از ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزا در کهگیلویه و بویراحمد ۳۵۰ هکتار در کهگیلویه وجود دارد، اضافه کرد: برداشت دانه‌های روغنی در کهگیلویه از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه برای برداشت محصولات زراعی در این شهرستان به ۱۰۰ دستگاه کمباین نیاز است ادامه داد: از این تعداد کمباین موزد نیاز ۲۵ دستگاه در شهرستان وجود دارد و ۷۵ دستگاه دیگر به صورت مهاجر از استان‌های فارس و خوزستان تامین می‌شود و در این خصوص مشکلی برای برداشت محصولات زراعی وجود ندارد.
روزیان با اشاره به پیش بینی مراکز خرید محصولات زراعی در شهرستان کهگیلویه گفت: در فصل برداشت محصولات مازاد بر مصرف کشاورزان در دو مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان خریداری می‌شود.
انتهای پیام /
  • نویسنده : مالک آهنگ