پیش بینی افزایش برداشت گندم در کهگیلویه و بویراحمد
پیش بینی افزایش برداشت گندم در کهگیلویه و بویراحمد
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از ۲۰ اردیبهشت ماه برداشت گندم در کهگیلویه و بویراحمد آغاز می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، معتمدی گفت: برداشت گندم در استان به دلیل وضعیت بارندگی مطلوب و کاشت به موقع شرایط بهتری دارد.

وی با بیان اینکه برداشت گندم از ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در استان از شهرستان بهمئی آغاز می‌شود افزود: پیش بینی می‌شود در سراسر استان بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم برداشت شود که نسبت به سال گذشته افزایش مطلوبی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان بیان کرد: ۹ مرکز در استان مسئولیت خرید گندم را به عهده دارند.

معتمدی با بیان اینکه سال گذشته تعداد زیادی از کمباین‌هایی که کار کشت گندم را انجام می دادند از سایر استانها تامین می شدند گفت: امسال، چون استان‌های همجوار افزایش برداشت خواهند داشت ممکن است با کمبود کمباین مواجه شویم که باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

ریس سازمان جهاد کشاورزی از افتخارات استان در حوزه کشاورزی گفت و افزود: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه توزیع کود شیمیایی رتبه سوم و در زمینه کشت قرارداری  نیز رتبه اول  را به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان هم در این جلسه گفت: میزان بارندگی در سال گذشته تا به امروز ۶۷۷ میلی متر است.

داریوش حصار با تاکید بر اینکه با سطح زیر کشت ۱۱۹ هزار هکتار باید تعداد کمباین‌ها افزایش یابد افزود: سال گذشته با کشت ۱۰۲ هزار و ۷۷۰ هکتار گندم و ۲۲۰ دستگاه کمباین با کمبود مواجه بودیم.

وی ادامه داد: علاوه بر گندم پیش بینی می‌شود ۷۵۰ تن کلزا در سطح استان برداشت شود.

حصار اضافه کرد: ۶۴ دستگاه کمباین در سراسر استان موجود است که این دستگاه‌ها پاسخگوی برداشت امسال کشاورزان را ندارد و نیاز است ۲۷۰ دستگاه کمباین دیگر از استان‌های همجوار وارد استان کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان افزود: کمبود سوخت از جمله مشکلات در زمینه تهیه کمباین است که باید مدیران برای این مشکل چاره‌ای بیندیشند.

حصار گفت: ۹ مرکز خرید گندم در سطح استان وجود دارد، اما شهرستان‌های دنا، مارگون و لنده مرکز خرید ندارد.

 

انتهای یپام /

  • نویسنده : مالک آهنگ