پیشرفت ۷۰ درصدی نوسازی و بازسازی کارخانه قند شهر یاسوج
پیشرفت ۷۰ درصدی نوسازی و بازسازی کارخانه قند شهر یاسوج
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد آخرین وضعیت نوسازی و اورهال کارخانه قند شهر یاسوج گفت: طبق برنامه زمانبندی شده پیش می رویم و اکنون پیشرفت ۷۰ درصدی را در نوسازی و بازسازی کارخانه قند شهر یاسوج شاهد هستیم.
به گزارش خبر دیشموک، استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های ضعیف در حوزه صنعت به شمار می رود چه از حیث تعداد صنایع و همچنین تولیدات صنعتی و اشتغال در این حوزه کمترین بهره را برده است.

شاید نخستین صنعتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد به غیر از صنعت نفت و گاز که صنعتی ملی بوده کارخانه قند یاسوج است که نماد صنعت در استان به شمار می‌رود و البته چشم صنعتگران به فعالیت این کارخانه دوخته شده است و در صورتی که کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد و مادر صنعت استان و شهر یاسوج راکد بماند دیگران هم به این وضعیت نگاه می‌کنند.

 شاید یکی از دلایل رکود صنعت در کهگیلویه و بویراحمد رکود در مادر صنایع استان باشد اینکه چه بلایی بر سر کارخانه قند یاسوج رفت و با نماد صنعت استان چه کاری انجام دادند در گذشته به وفور به آن پرداخته شده و اکنون باید به آینده نگاه کرد و به آینده امیدوار بود.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حرکتی قابل تحسین وارد ماجرا شد و بخشی از سهام کارخانه را خریداری کرد تا با استفاده از توان این نهاد دوباره دود سفید از دودکش کارخانه قند شهر یاسوج بالا برود.

در همین خصوص شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد آخرین وضعیت نوسازی و اورهال کارخانه قند شهر یاسوج گفت: طبق برنامه زمانبندی شده پیش می رویم و اکنون پیشرفت ۷۰ درصدی را در نوسازی و بازسازی کارخانه قند شهر یاسوج شاهد هستیم.

وی به تنها مشکل پیش روی راه اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج اشاره کرد و گفت: تعهداتی با بانک تجارت داریم که با میانجیگری دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد قطعا مشکلات را با بانک تجارت برطرف خواهیم کرد.

این مسئول در ادامه با بیان این که جای بسی خوشحالی است که از توان مهندسین و تکنسین ها و نخبگان استان خودمان برای نوسازی کارخانه قند یاسوج استفاده می کنیم یادآور شد: به فرزندان استان خودمان در کارخانه قند یاسوج اعتماد کردیم و آنها نشان دادند که می توان سخت ترین کارها را در سخت ترین شرایط انجام داد و امیدواریم که در موعد مقرر که پایان سال جاری است بتوانیم کارخانه را به بهره برداری برسانیم.

وی یادآور شد: البته همانگونه که عنوان شد لازم است تا مشکلات موجود میان ما و بانک تجارت برطرف شود.

انتهای پیام/