پیشرفت‌های کشور مرهون دفاع مقدس است
پیشرفت‌های کشور مرهون دفاع مقدس است
سردار سلیمانی گفت: بسیاری از پیشرفت‌های ما دستاورد دوران دفاع مقدس است و همه پیشرفت‌های ما محصول باور «ما می‌توانیم» است.

سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز (چهارشنبه) در همایش «ما مقتدریم» که به همت بسیج اساتید و بسیج کارکنان وزارت علوم در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: با شروع جنگ تحمیلی و در حالی که کشور ما از ابتدای سال ۱۳۵۸ درگیر فتنه‌های متعددی بود، ما درگیر جنگ گسترده‌ای شدیم و رژیم بعثی عراق با پشتیبانی‌های بین‌المللی، ملت ایران را مورد تهاجم قرار داد.

وی ادامه داد: حمله به ایران یک امر تصادفی نبود، بلکه یک برنامه‌ریزی سنگین و دقیق پشت این تجاوز قرار داشت؛ ولی دو مؤلفه مدیریت امام راحل و قدرت ملت ایران را در محاسبات خود نگنجانده بودند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: وقتی تجاوز رژیم بعثی شروع شد، امام (ره) در تلویزیون مردم را به خونسردی دعوت کردند و فرمودند: دیوانه‌ای آمده و سنگی انداخته است و ملت ایران چنان سیلی‌ای به‌صورت او خواهد نواخت که قدرت بلند شدن نداشته باشد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه امام (ره) مردم را به میدان دفاع دعوت کرد و خالق نظریه جدید دفاعی شد، گفت: امام (ره) مردم را «مردم میدان دفاع» کرد. حضور مردم در میدان نبرد به معنای آن نبود که ارتش، سپاه و جهاد سازندگی ایفای نقش نکنند، ولی رویکرد اصلی امام (ره) شکل‌گیری دفاع عاشورایی و نبرد علوی در برابر دشمنان بود.

وی قطعنامه ۵۹۸ را دستاورد عملیات کربلای ۵ دانست و عنوان کرد: دشمن به این نتیجه رسیده بود که ولو به ظاهر به ملت ایران امتیاز دهد و سند پیروزی ملت ایران، اعلام نظر سازمان ملل بعد از جنگ، مبنی بر متجاوز شناخته شدن صدام بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مکتب دفاعی انقلاب اسلامی فقط برای ایران اسلامی شکل نگرفت، افزود: جبهه مقاومت توسعه مکتب دفاعی انقلاب است که امام (ره) در دفاع مقدس، آن را خلق کرد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: محور مقامت باعث شکست بزرگ قدرت نظامی حاضر در منطقه شد؛ آمریکایی‌ها با صرف هزاران میلیارد دلار در منطقه به شکست خود اعتراف کردند و این شکست‌های نظام سلطه استمرار دارد.

وی باور «ما می‌توانیم» را از دستاورد‌های دفاع مقدس دانست و گفت: بسیاری از پیشرفت‌های ما دستاورد دوران دفاع مقدس است و همه پیشرفت‌های ما محصول باور «ما می‌توانیم» است؛ البته این باور هم محصول دوران دفاع مقدس است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه باید گام دوم انقلاب را با تأسی از باور ما می‌توانیم، طی کنیم، بیان کرد: در گام دوم باید مردم به عرصه‌های نقش‌آفرینی بیایند و الگوی مردم‌سالاری اسلامی یعنی مردم در همه عرصه‌ها سالار خودشان باشند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، ملت ایران نترسید، باور داشت که پیروز می‌شود و به آینده هم امید داشت، خاطرنشان کرد: ملت ایران این شایستگی دارد را که مردم‌سالاری اسلامی را تداوم ببخشد و این الگو را برای رهایی بشریت از ظلم و تعدی سر دست بگیرد؛ اگر این الگو تکامل پیدا کند، تکثیر پیدا می‌کند و ملت‌های دنیا هم از این الگو بهره خواهند گرفت.

  • منبع خبر : خبرگزاری بسیج