پیام قدردانی خانواده مرحوم شریعت نیا از همدردی مردم و مسئولین
پیام قدردانی خانواده مرحوم شریعت نیا از همدردی مردم و مسئولین
خانه اش مأمن و پناه غریبان و فقیران و مسافران بوده ، سفره اش همیشه پهن بود و با رویی گشاده میهمانان را در آغوش میکشید و مردمداری را سرلوحه زندگی خویش قرار داده بود،قلم و زبانش جزء برای اصلاح نمی چرخید، شجاع و بخشنده بود ،شوخ طبع بود و لطیفه پرداز و به هر محفلی که وارد میشد ،شادی و خنده را با خود به ارمغان میبرد و همه منتظر زبان و کلام شیرین و دلربای او بودند ، حليم و صادق ، ساده و بی آلایش بود،در صله رحم کم نظیر بودند و روح لطيف خود را با مفاسد اجتماعي آلوده نمي‌كردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک ، پیام خانواده ی فرهنگی فرهیخته ، مرحوم مغفور  حمدالله شریعت نیا به پاس حضور پرشور مردم در مراسم  تشییع و خاکسپاری  به شرح ذیل است :

(باسمه تعالی)

خوشا آنان که با عزت زگیتی
بساط خویش برچیدند ورفتندزکالاهای این آشفته بازار محبت را پسندیدند ورفتند
خوشاآنان که بر این عرصه خاک چو خورشیدی درخشیدند ورفتند
چونخل بارور در تنگستان ثمردادند وبخشیدند و رفتند…

 

نمی خواهم و نمی خواستم از تلخ ترین قانون زندگی سخن بگویم :

مرگ، نوشتن این واژه همچون خود آن سنگین وگران است .

نمی توانم این واژه را برای جاویدی بنویسم که آسمانی بود و از جنس عرشیان… اما گویا نوشتم…

یعنی باور کنم که نیستند؟

باور کنم این حقیقت تلخ را… ،شاید به این خاطر توانستم این واژه را بنویسم که می گویند مرگ پایان زندگی نیست ،آغازی است بر پایان دگر،حال مانده ایم که چه کنیم و درد دل های کهنه را به کجا ببریم ،هر چند صباحی عزیزی از گنبد مینای زندگی پرواز می کند و ما را چشم به راه آسمان ،بهت زده و حیران تنها می گذارد.

افسوس که نه پای رفتن داریم و نه توان ایستادن ، طبیعتِ سرنوشت با افسونگریِ تمام عصایی به دستمان داده ، لنگ لنگان قدمی بر می داریم و در کوره راه زندگی در به در و سرگردانیم و شرمنده که مانده ایم، لیکن  مانده ایم تا ادای احترام کنیم و جوابگوی مهر و صفای شما مردم عزیز ، شریف و نجیب دیارمان باشیم.

درگذشت پدر بزرگوارمان برای مردمی که عاشقانه دوستش داشتند بسیار غم انگیز و برای همکاران و شاگردان و دوستانش فاجعه ای بسیار دردناک بود.

پدری که در اوج خفقان حاکم بر جامعه آن سالها به دنبال تحصیل و سواد بوده و در کنار معلمی هیچگاه مردم دیارش را از یاد نبرده و همیشه همراه و غمخوار مردم ایلش بوده است.

 

خانه اش مأمن و پناه غریبان و فقیران و مسافران بوده ، سفره اش همیشه پهن بود و با رویی گشاده میهمانان را در آغوش میکشید و مردمداری را سرلوحه زندگی خویش قرار داده بود،قلم و زبانش جزء برای اصلاح نمی چرخید، شجاع و بخشنده بود ،شوخ طبع بود و لطیفه پرداز و به هر محفلی که وارد میشد ،شادی و خنده را با خود به ارمغان میبرد و همه منتظر زبان و کلام شیرین و دلربای او بودند ، حليم و صادق ، ساده و بی آلایش بود،در صله رحم کم نظیر بودند و روح لطيف خود را با مفاسد اجتماعي آلوده نمي‌كردند.

 

و همانقدر که زندگی شاد و عزتمندانه اش قلب همه را تسخیر کرده بود ، کوچ ابدیش از ایل، روح همه را جریحه دار نموده است .

 

زنده یاد ملا حمداله شریعت نیا كه خود پرورده درد و رنج بود، و در مکتب ((محمد بهمن بیگی بنیانگذار آموزش عشایر در ایران )) به خوبی آموخته بود كه كسي آستين بالا نخواهد زد و دولتمردان را نيز در سر، سوداي تعليم و تربيت و پروراندن استعدادهاي افراد ايلياتي نيست؛ از اين‌رو دست به كار شد و  تصميم گرفت به جاي چوب شباني، قلم در دست كودكان عشايري نهد و خواندن و نوشتن را به طريق خاصّ خود به ميان عشاير بَرَد تا جهل و بي‌سوادي را ريشه‌كَن كند. شايد خود نيز در آن زمان بر اين باور نبود كه قدمي كه برداشته است چگونه به بار خواهد نشست ؛ امّا مصمّم بود و با تمام توان در اين عرصه قدم گذاشت. كوره‌ راه‌هاي ايلي را به خيابان‌هاي پر زرق و برق شهري برگزيد و اسبان رهوار را به خودروهاي گران‌ قيمت ترجيح داد و خدا را شکر شاگردان زیادی از این مدارس به درجات بالای علمی رسیدند و تا پایان عمر گرانقدرش در کنار ایل و مردمش ایستاد وحتی در واپسین لحظات زندگی پربارش آرزو داشت که در کنار مردمش جان دهد.

اما دیگر مجالی نبود و این طبیعت سرنوشت است که بی رحمانه می تازد و فرصت و مهلتی نمی دهد .

 

سخن کوتاه و راضی به رضای حق وشاکر خداوند بزرگیم که ما را در میان چنین مردم قدرشناس و مهربان وغمخواری آفرید.

 

شور وحماسه ای که شما مردم عزیر در تشییع پیکر پدرمان آفریدید تسکینی بود بر آلام بی پایان ما والبته که تلنگری بود بر همه ما که برای در قلب مردم ماندن باید، با مردم ودرکنار مردم بود..یاری و صبر الهی و لطف بزرگوارانی که ما را در این غم عظیم یاری کردند و خود را با ما شریک دانستند به ما توان و قدرت به دوش کشیدن آن را داد، بی شک زبان ما از پاسخ دادن به محبتهای شما قاصر است اما به رسم قدرشناسی ، بر خود لازم دانستیم بدون اشاره به اشخاص حقیقی و حقوقی از همه عزیزانی که به نوعی با ما همکاری و ابراز همدردی نمودند تشکرو قدر دانی کنیم.

 

امید است فرصت جبران زحمات شما در شادیهای شما میسر گردد.

خانواده های شریعت نیا ،بهرا،بهرامی،معزز و جمیع منسوبین

 

 

 مرحوم مغفور  شادروان زنده یاد حمدالله شریعت نیا از بزرگان علم ، ادب ،اخلاق ، سیاست ، فرهنگ و اجتماع   در سطح جنوب کشور و در مردمداری چهره ای شناخته شده و محبوب بود که بزرگانی همچون   شهیدِ سردار پاسدار محمد حسین پذیرش نزد وی  کسب علم نمودند.

 

تیم تحریریه خبر دیشموک این غم عظیم  را به خانوده مرحوم مغفور حمدالله شریعت نیا تسلیت گفته و برای خانواده ایشان صبر و اجر الهی  و برای آن عزیز سفرکرده علو درجات از پروردگار متعال طلب می نمائیم/

 

 

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ