پوشش های غیر متعارف نباید به یک فرهنگ تبدیل شود/خردمندان و بزرگان در مقابل بدعت ها سکوت نکنند
پوشش های غیر متعارف نباید به یک فرهنگ تبدیل شود/خردمندان و بزرگان در مقابل بدعت ها سکوت نکنند
آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه به بحث پوشش های غیر متعارف باید توجه ویژه ای داشت که این نحله به یک فرهنگ تبدیل نشود، گفت: دادستان عمومی و انقلاب و نیروی انتظامی باید نسبت به این اقدام کوتاهی نکنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، فرمانده سپاه فتح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای استانی اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان و جمعی از معتمدین و متنفذین لنده برگزارشد
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در این نشست، گفت: یکی از چالش های مهمی که باعث متضرر شدن جامعه می شود، وجود فرهنگ های غلط در جامعه است که همانند یک تیغ بران آثار مهلکی خواهد داشت.
آیت الله «سید نصیر حسینی» تاکید کرد: اگر نظارت کافی و لازم بر رفتار و اعمال انسان شکل نگیرد یک انسان، سنت و یک بدعت می تواند یک جامعه را به انحراف بکشاند و در سایه این خسارت های زیان بار می تواند باعث فساد جامعه شود.
وی با بیان اینکه به واسطه همین فرهنگ های غلط است که زخم می خوریم، گفت: اگر همه مردم به ویژه متنفذین و ریش سفیدان در میدان باشند، می توانیم فرهنگ های غلط را برچینیم.
حسینی یادآور شد: غیبت حضرت مهدی(عج) به دلیل عدم فهم مردم زمانه از مقام ولایت و امامت بوده که این احتمال برای به شهادت رساندن حضرت مهدی(عج) در زمان خویش صورت گرفت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یکی از پدیده هایی بوده که زمینه ساز قیام حضرت مهدی(عج) است، چرا که بینش و بصیرت مردم برای ظهور امام عصر(عج) کاملا آماده است.
وی ادامه داد: وقتی پایگاه عین الاسد مورد اصابت موشک های ایران قرار گرفت، تمام جهان مبهوط ماند که این نشان از قدرت ایران است.
حسینی افزود: یمن سال ها است که در مقابل قدرت های جهانی ایستاده، ولی در اوکراین می بینید که چگونه در این کشور رفتار شد و برخی از افراد جاهل در این کشور چگونه سنگ غرب را به سینه می زنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کسی که فهم اجتماعی ندارد یک بدعت و یک فرهنگ غلط را در جامعه بنا می کند و این درحالی است خردمندان و بزرگان در مقابل این بدعت ها سکوت کردند.
وی ضمن تاکید بر اینکه باید جلوی این فرهنگ های غلط گرفته شود، گفت: در مراسم عروسی در دهدشت بیش از ۱۵الی ۱۶ نفر زخمی شدند و مصدایق و نمونه های زیادی که در مراسمات شادی و عزا انسان های بیگاه کشته می شوند.
حسینی با اشاره به اینکه در ساخت قبور در قبرستان ها از برخی بدعت هایی استفاده می شود که در شان مردم نیست، ادامه داد: در شهر دهدشت و در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه بحث قبرستان جدید مقرر گردید که قبور همسان سازی شوند و عملا این اجازه به افراد و اشخاص داده نشده است.
امام جمعه یاسوج گفت: در برخی شهرستان ها دو قبر برای یک میت در نظر گرفته می شود که این مهم واقعا عذاب قبر برای اموات است و باید همسان سازی قبور برای همه قبرستان ها اجرایی شود.
وی با بیان اینکه در برخی از قبرستان ها متاسفانه عمل ها و آسیب های اجتماعی بسیاری صورت می گیرد که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: پذیرایی های پرهزینه و سنگین از ظلم هایی است که در حق خانواده های متوفی صورت می گیرد که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.
حسینی به بحث پوشش ها و حجاب ها اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه امروز با حذف چادر و پوشش های غیرمتعارف مروج بی حجابی در جامعه هستند که وظیفه معتمدین و بزرگان است که متذکر شوند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه به بحث پوشش های غیر متعارف باید توجه ویژه ای داشت که این نحله به یک فرهنگ تبدیل نشود، تصریح کرد: دادستان عمومی و انقلاب و نیروی انتظامی باید نسبت به این اقدام کوتاهی نکنند.
وی از تلاش خوب دادگستری، دادستانی استان و نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح ارتقای امینت اجتماعی تشکر و قدردانی کرد و ادامه داد: روحانیت نقش مهمی در کاهش آسیب ها و رسالت سنگینی در مبارزه و مقابله با آسیب ها دارند.
حسینی بحث خودکشی را یک چالش اساسی دانست که در برخی مناطق قهرمان سازی می کنند و افزود: این مراسمات باعث ترویج فرهنگ غلط خودکشی است که باید این مهم تغییر کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید مراسمات کسانی که خودکشی کردند با سایر مراسمات متفاوت باشد و این کار مزمت شود نه این که قهرمان سازی شود تا افکار عمومی تنبیه شوند.
وی گفت: این شهرستان دارای ظرفیت عظیم نخبگانی است که باید به آن توجه ویژه شود و همه باید در خصوص معارضات اجتماعی این مشکل را برطرف کنند.

حسینی تاکید کرد: در برخی از مناطق کشور مردم سرمایه گذاران را از بیرون دعوت می کنند ولی در این استان متاسفانه همین معارضات اجتماعی باعث فرار سرمایه گذار می شود.
امام جمعه یاسوج افزود: برای توسعه و پیشرفت شهرستان لنده نیازمند همدلی و مشارکت همه جانبه اقشار مختلف مردم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث میثاق نامه در مجالس و محافل باید این مهم به عنوان یک اصل مهم و اجرایی در بین اقشار و طوایف مختلف اجرایی شود.

حسینی یادآور شد: در این میثاق نامه باید مذمت خودکشی و هزینه های سنگین مراسمات باید اجرایی شود و بحث رسانه ای کردن این مهم باید اطلاع رسانی شود.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: جوانان را باید محوری مدار کرد و با واگذاری مسئولیت به جوانان در حوزه های مختلف از ظرفیت آنها استفاده کرد.
وی گفت: استفاده ازظرفیت زنان در حوزه های مختلف می تواند یک حرکت قابل قبول در جهت متعالی کردن و ترویج فرهنگ شود.

انتهای پیام/م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ