پلمب ۶ غرفه به دلیل کم فروشی و گران فروشی +تصاویر
پلمب ۶ غرفه به دلیل کم فروشی و گران فروشی +تصاویر
بازدیدهای مکرر مسوولان قضایی از میدان الغدیر اهواز گواه جولان دلالان و پیدایش برخی حواشی در این بازار است. هفته گذشته نیز بازرسی ستاد تنظیم بازار خوزستان از میدان الغدیر حاشیه‌هایی در پی داشت چرا که 6 غرفه فعال در این میدان به دلیل تکرار تخلفات و گران‌فروشی پلمب شدند.

بازار از نخستین تشکل‌های اجتماعی بشر است که برای خرید، فروش، معامله و تأمین نیازهای مردم به وجود آمده است، میادین میوه و تره‌بار یک شبکه گسترده توزیع محصولات کشاورزی هستند که با هدف تنظیم بازار عرضه محصولات کشاورزی، فراهم کردن امکان دسترسی ارزان و سریع‌تر شهروندان به میوه و تره‌بار، ساماندهی و اسکان وانت بارهای سیار و با انگیزه حذف دلالان از طریق ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در کشور ایجاد شدند.

میادین عرضه میوه و تره بار رویکرد مهمی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی دارند از این رو که آنها نقشی دوگانه در حمایت از کشاورزان برای فروش محصول در کوتاه‌ترین زمان و رسیدن به سود و از سوی دیگر عرضه محصولات با کیفیت و ارزان به مصرف کنندگان دارند.

در همین راستا میدان میوه و تره‌بار الغدیر اهواز در دهه ۸۰ برای عرضه محصولات کشاورزی در اهواز ایجاد شد و با توجه به خلاء موجود در استان، محصول مورد نیاز حدود چهار میلیون نفر از جمعیت خوزستان را تأمین می‌کند.

با این وجود این روزها این میدان هم حاشیه ساز شده چرا که براساس اظهار نظر برخی از منابع رسمی، حدود ۶۵۰ باسکول فروش محصول در میدان الغدیر وجود دارد در حالی که کمتر از ۱۸۰ نفر مجوز فعالیت در این میدان را دارند.

بازدیدهای مکرر مسئولان قضائی و ستاد تنظیم بازار خوزستان از میدان الغدیر گواه جولان دلالان در این بازار شده و فعالیت غیرقانونی واسطه‌ها موجب افزایش قیمت میوه و تره بار در اهواز شده است.

پلمب ۶ غرفه متخلف
هفته گذشته نیز بازرسی ستاد تنظیم بازار خوزستان از میدان الغدیر حاشیه‌هایی در پی داشت چرا که ۶ غرفه فعال در این میدان به دلیل تکرار تخلفات و گران‌فروشی پلمب شدند.

بهرام جباری، معاون اداره کل صمت خوزستان در این باره می‌گوید: روز پنجشنبه ۱۸ شهریور به همراه بازرس مستقر در میدان الغدیر، اماکن نیروی انتظامی، رئیس اتحادیه بارفروشان و رسانه‌ها از واحدهای عمده فروش میوه و تره بار بازرسی صورت گرفت.

وی می‌افزاید: پس از انجام بازرسی، تخلف ۶ غرفه از غرفه‌های میدان الغدیر اهواز به دلیل اخطارهای قبلی و عدم رعایت اخطارهای قبلی، قیمت مصوب و کم فروشی محرز شد.

جباری بیان می‌کند: با توجه به  اخطار مکرر و احراز مجدد تخلف، این واحدها پلمب شدند و پرونده آنان جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

فساد جلوی چشم همگان 

به گزارش خبرگزاری فارس، دلالی در بازار میوه و تره بار از جمله دغدغه‌های مهم مردم است که مسوولان کشوری بارها برای برخورد با متخلفان به این موضوع ورود کردند.

مقام معظم رهبری نیز سال گذشته پس از کاشت دو اصله نهال با اشاره به گرانی‌ها و مشکل معیشتی مردم گفتند: این وضع در آستانه عید غصه بزرگی ایجاد کرده است.

البته اجناس مانند میوه‌ها فراوان است، اما قیمت‌ها بسیار بالا است که سود این قیمت بالا هم به جیب باغداران زحمتکش نمی‌رود بلکه نصیب دلال‌ها و واسطه‌های سودجو می‌شود و ضرر آن به مردم می‎رسد.

ایشان افزودند: بنابراین بایستی مسوولین محترم این مشکل معیشتی مردم و مشکل گرانی را هم باید حل کنند. این ممکن است، راه‌حل دارد. بنده در جلسات متعدد این را تذکر دادم و نظرات و راه‌حل‌هایی که مسوولین در این زمینه، یعنی کارشناسان در این زمینه گفتند، این‌ها را مطرح کردیم و بیان کردیم، راه‌حل دارد. ان‌شاءالله که بتوانند این‌ها را انجام بدهند.

اشاره رهبر انقلاب به موضوع فسادی است که کاملا واضح و در مقابل چشم همگان انجام می‌شود و قطعا مسوولان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، ستاد تنظیم بازار و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی هم آن را می‌بینند که یک نمونه‌اش همین پلمب ۶ غرفه از میدان الغدیر به دلیل کم فروشی و گران فروشی بود.

انتهای پیام/