(پس‌از باران) در دیشموک+تصاویر
(پس‌از باران) در دیشموک+تصاویر
وی افزود: هرچند مسیر دلی تا رودسمه به شدت تخریب و نقطه‌های مسدود زیاد داشته ولی تاکنون تلاش کردیم و به وسیله چند دستگاه و همکاری شرکت گاز، راه‌ارتباطی تا رودسمه را بازگشایی کردیم.

به گزارش خبر دیشموک،    از دیشموک، مسئولان دیشموک با حضور خبرنگار خبر دیشموک بصورت میدانی از روستاها بازدید و وضعیت دیشموک پس از بارش‌های روزهای اخیر را بررسی کردند.

 حجم تخریب در سطح روستاهای دیشموک بحدی بالا بود که به راه‌های ارتباطی، ساختمان‌های مسکونی و حتی مدارس آسیب زیادی وارد شده است.

همچنین طرح شیلات در منطقه‌ی امامزاده‌میرسالار(ع)  دچار خسارت شده و ماهی‌های در این طرح از بین رفتند.

اهالی روستاهای دیشموک در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه در بارش شب گذشته زندگی‌مان را از دست دادیم، از مسئولان خواستار مساعدت ویژه شدند.

مسئولان به دلیل انسداد مسیرهای ارتباطی بخش زیادی از راه‌ارتباطی روستاهای منطقه را بصورت پیاده‌روی طی کردند.

تخریب و آبگرفتگی در روستاهای دلی به سمت پاتاوه، رودسمه و پای‌پره بسیار بالا بود تا حدی که برخی ساختمان‌ها بصورت کامل در زیر آبرفت قرار گرفتند و لوازم خانگی و تجهیزات مردم بعضا از بین رفته است.

دیوار حیاط یک مدرسه در روستای پاتاوه ریزش و در کنار مدرسه یک ساختمان کاملا در زیرآبرفت ناشی از جریان سرازیر شده از کوه، مفقود شده است.

بزرگ امید از اهالی روستای دلی اظهار کرد: آب به داخل ساختمان‌های مردم رفته و شبی‌ ناآرام را مردم روستاهای دیشموک تحمل کردند.

وی افزود: همچنان خطر منازل مسکونی مردم را تهدید می‌کند که نیاز به همکاری و خدمات‌رسانی مسئولان شهرستان و استان وجود دارد.

صفا حبیبی بخشدار دیشموک در گفت‌وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: خسارات زیاد و ضرر و زیان سطح بخش بالا هست و ما در حال بازدید از مناطق مختلف هستیم و بعد از جمع‌بندی میزان دقیق ارزش ریالی خسارات اطلاع‌رسانی می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه، بلافاصله بعد از قطعی بارش در شب گذشته تلاش کردیم بازگشایی راه‌های ارتباطی روستاها در اولویت باشد، گفت: تاکنون بخشی از این امر محقق شد وباکمک دستگاههای لودر، بیل و گریدر و همکاری شرکت گاز و راهداری درحال رفع مشکلات قطعی راه‌های روستایی هستیم.

بخشدار دیشموک با اشاره به اینکه خوشبختانه تلفات انسانی نداشتیم،خاطرنشان‌کرد: تیم‌های مختلفی با تجهیزات لازم  متشکل از دستگاه‌های دیشموک و شهرستان در حال خدمات‌رسانی به عشایر بخش دیشموک هستند.

علی دیانتی رئیس اداره راهداری شهرستان کهگیلویه که شخصا در دیشموک حضور یافته، به خبرنگار گفت: چند  دستگاه لودر، گریدر و بیل در مسیرهای مختلف دیشموک مستقر کردیم و کار بازگشایی در حال انجام می‎‌باشد.

وی افزود: هرچند مسیر دلی تا رودسمه به شدت تخریب و نقطه‌های مسدود زیاد داشته ولی تاکنون تلاش کردیم و به وسیله چند دستگاه و همکاری شرکت گاز، راه‌ارتباطی تا رودسمه را بازگشایی کردیم.

انتهای پیام/