پروژه ملی پاتاوه-دهدشت تا پایان امسال افتتاح رسمی می‌شود
پروژه ملی پاتاوه-دهدشت تا پایان امسال افتتاح رسمی می‌شود
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روند اجرای پروژه ملی پاتاوه - دهدشت گفت: با برنامه ریزی های انجام شده این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح رسمی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ کیامرث حاجی زاده روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: پروژه بزرگ ملی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر که از مهمترین طرح های عمرانی استان است ۹۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی بیان کرد: این طرح هم اکنون زیر بار ترافیکی رفته است و بهره برداری موقت شده و محل تردد مردم استان است.

 

حاجی زاده تصریح کرد:۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای این طرح مصوب شده که تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان از این میزان اختصاص و به این طرح تزریق شده است.

 

وی اضافه کرد: این طرح از سوی قرارگاه در حال رفع نقاط حادثه خیز و ساماندهی یکی از تونل های دچار ریزش است.

 

حاجی زاده شتاب در روند اجرایی این طرح طی ۲ سال اخیر را نشان از توجه دولت به محرومیت زدایی دانست و گفت: جاده پاتاوه به دهدشت به عنوان کریدور شمال به جنوب یکی از مهمترین طرح های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد بشمار می رود که روند اجرای آن با حمایت دولت در مراحل پایانی قرار گرفته است.

 

وی تاکید کرد: طرح احداث جاده پاتاوه به دهدشت علاوه بر کارکرد ملی آن، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش های چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جاده ای و محرومیت خارج می کند.

 

حاجی زاده عنوان کرد: به قیمت امروز حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای جاده پاتاوه به دهدشت سرمایه‌گذاری شده است.

 

عملیات اجرایی این جاده ملی در سال ۷۴ آغاز و برای سهولت کار طرح به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه های اول و سوم آن به ترتیب ۲۸ و ۲۶ کیلومتر و قطعه های دوم و چهارم آن نیز به ترتیب ۱۸ و ۶۳ کیلومتر است.

 

۱۳ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ