پرونده مشکلات مناطق دیشموک قبل از فصل سرما بسته می‌شود+تصاویر
پرونده مشکلات مناطق دیشموک قبل از فصل سرما بسته می‌شود+تصاویر
در نشستی با حضور امام جمعه و مدیران دستگاه‌های کهگیلویه برای رفع مشکلات مناطق دلی کما، دلی مهتاب و موردراز تصمیم‌گیری شد.

نشست بررسی مشکلات مناطق دیشموک(دلی مهتاب، دلی کما و موردراز) با حضور امام جمعه و مدیران دستگاه‌های مخابرات، دامپزشکی، امور عشایر، آبفا و هلال‌احمر برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این نشست اظهار داشت: مردم ولی نعمتان نظام اسلامی هستند و ما باید با همه توان برای رفع مشکلات آنها اقدام کنیم.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: در مناطق عشایری خدمات امور عشایر از قبیل بهسازی چشمه‌ها، ساخت سرویس بهداشتی ارائه شده و مردم راضی بودند با این حال مناطقی هم وجود دارد که نیازمند رسیدگی بیشتر است.

وی جاده را مهمترین زیرساخت در توسعه روستایی دانست و افزود: امور عشایر یک بار برای همیشه مشکل جاده این مناطق را برطرف کند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر آب شرب سالم را از دیگر خواسته‌های مردم دلی مهتاب برشمرد و گفت: با احداث یک منبع ذخیره خطر بهداشتی آب رفع شود.

وی ادامه داد: در دلی کما آنتن دهی تلفن همراه به کلی قطع و جز در ارتفاع امکان برقراری تماس نیست.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: بعضی از مشکلات به راحتی قابل حل است امور عشایر و آبفا با هماهنگی و تعامل کمک کنند هر جا نیاز است از قوه قهریه هم استفاده شود تا آب سالم به مردم برسد.

سید خداداد اجتهادی در این نشست با قدردانی از امام جمعه برای پیگیری مشکلات مردم گفت: خدمات‌رسانی به برخی نقاط که ممکن است از نگاه ما مغفول مانده باشد را شناسایی و برای حل آن دست به کار می‌شود.

رئیس امور عشایر کهگیلویه تصریح کرد:  جاده ارتباطی دلی مهتاب و کما در حوزه راهداری است با این وجود امور عشایر زیرسازی اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه تجهیزات و ماشین‌آلات امور عشایر مستهلک و از کار افتاده است، افزود: لودر اداره دو هفته است خراب شده و ادامه خدمات‌دهی را از ما گرفته است.

اجتهادی گفت که نوسازی یا تعمیر ماشین‌آلات نیازمند توجه اداره کل است تا بتوانیم قبل از شروع فصل سرما به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

همچنین ولی جفتا رئیس آبفای کهگیلویه گفت: طی بازدید میدانی مشکل آب این مناطق از نزدیک بررسی و برای رفع آن اقدام خواهد شد.

این مسؤول افزود: از هر ظرفیتی برای برطرف شدن مشکلات استفاده خواهم کرد.

حمید خشامن که برای بررسی مشکل آنتن دهی تلفن همراه به این نشست دعوت بود با اشاره به راه‌اندازی چندین سایت مخابرات در دیشموک گفت: توپولوژی برخی مناطق تأمین تجهیزات را سخت کرده است.

رئیس اداره مخابرات کهگیلویه تصریح کرد: امسال سایت‌های سمغان، مسکن مهر چرام، روستای گچی و چندار دیشموک به تصویب رسیده با بررسی کارشناسی در صورت حد نصاب جمعیت این مناطق هم پوشش داده خواهد شد.

خشامن گفت: سایت مخابرات در روستاهای سربیشه، فارتق، سردو، لیراب، مورخانی و سرگچ راه‌اندازی شده است.

وی از سرقت تجهیزات مخابرات به عمده‌ترین مشکل و معضل در شهرستان نام برد.

رئیس شبکه دامپزشکی نیز با اشاره به اینکه آمار دام در شهرستان بالاست اعتبارات را جوابگوی نیاز جامعه عشایر و روستایی ندانست و گفت: ارائه خدمات مطلوب نیازمند اعتبار کافی است.

علی اکبر حسینی افزود: در راستای تسهیل در دسترسی مردم به خدمات داروخانه، کلینیک و مرکز مایه کوبی دام بخش خصوصی در بخش‌های چاروسا و دیشموک طی دو سال گذشته راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: اکیپ دامپزشکی یک ماه گذشته به دلی مهتاب عازم شدند و خدمات معاینه دام، واکسینه،توزیع بسته‌های دارویی و آموزش ارائه دادند.

حسینی کمبود نیروی انسانی اداره را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعداد نیروی انسانی از ۹۰ به ۱۵ نفر تعدیل یافت پایگاه‌ای دولتی دامپزشکی به خاطر کمبود نیروی تعطیل شد و مردم مجبورند از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند.

خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان«دیشموک» مهد فراموش‌کاری مدیران !/اینجا مشترک مورد نظر هیچگاه در دسترس نیست+تصاویر و فیلم اینجا به مشکلات دلی کما، دلی مهتاب و موردراز از توابع دیشموک پرداخت.

انتهای پیام/.فارس۸۲۰۱۶