شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : اجتماعی
پ
  • 28 دی 1401 - 10:07
فرهنگی /اجتماعی :

وقتی جمعیت هلال احمر کهگیلویه انسانیت را معنا کرد/ اسکان و ارائه خدمت به خانواده ی زاهدانی گرفتار شده در باران

وقتی جمعیت هلال احمر کهگیلویه انسانیت را معنا کرد/ اسکان و ارائه خدمت به خانواده ی زاهدانی گرفتار شده در باران
وقتی جمعیت هلال احمر کهگیلویه انسانیت را معنا کرد/ اسکان و ارائه خدمت به خانواده ی زاهدانی گرفتار شده در باران
امدادگران جمعیت هلال احمر کهگیلویه به یاری خانواده ی اهل استان سیستان و بلوچستان شتافتند که در باران شدید در دهدشت جایی برای اسکان نداشتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، اقدامات فداکارانه و حتی خارج از وظیفه امدادگران هلال احمر کهگیلویه در چند سال اخیر همیشه یک نقطه امیدی برای شهروندان به شمار می رود.

در تازه ترین اقدام و هنگامی که خبرنگار ما همراه با امدادگران راهی یکی از واحدهای مسکونی که دچار آبگرفتگی ناشی از باران در  شهر دهدشت بوده است به طور اتفاقی در طول مسیر، رهبریان رئیس هلال احمر کهگیلویه فردی را همراه با کودکی در بغل مشاهده کرد که در زیر باران خیس شده بود و این شد که تصمیم گرفت برای بررسی موضوع توقف کند و پیاده شود و به سمت او برود.

وی بلافاصله به گفت وگو با آنها نشست و مشخص شد که این خانواده اهل زاهدان هستند و از دو شب قبل در باران بدون سرپناه هستند؛ رهبریان فورا با تماس با امدادگران آنها را تقسیم کرد و بخشی را برای یاری به منزل مسکونی روانه کرد و خود و عده ای دیگر از امدادگران برای کمک به این خانواده بسیج شدند تا به این ترتیب با یک حرکت رونالدینیویی به زاهدان نگاه بندازد و به منزل مسکونی دهدشت امدادرسانی کند.

 

این خانواده با استفاده از پتو و پارچه های کهنه برای خود مکانی تهیه کردند؛ در ابتدا دو نفر از اعضای خانواده حضور داشتند که با ناراحتی گفتند که ما سواد نداریم و فارسی نمی توانیم صحبت کنیم، کمی بعد یکی دیگر از اعضای خانواده که برای پیدا کردن پلاستیکی – پارچه ای برای محافظت خود از سرما به اطراف پارک جنگلی رفته بود آمد و با اصرار و التماس از امدادگران خواست که حداقل برای این فرزند ۱۴ماهه شان کاری کنند.

 

 

پدر خانواده عنوان کرد: خانواده ی بسیار فقیری هستیم در زاهدان کسی نداریم و اینجا هم سرما بیش از حد است و ما در این پارک مجبور شدیم اندک پتوهایی که داشتیم را دور این آلاجیق آویزان کنیم تا باد کمتری به داخل بیاید.

وضعیت بحرانی این خانواده موجب شد تا رهبریان از امدادگرانش بخواهد که آنها را از این مکان منتقل کنند و با تهیه یک کانکس در محوطه هلال احمر اسکان داده شوند تا بعد از بارندگی ها به شهر خودشان هدایت شوند.

آنها به جای چتر از سفره یکبار مصرف برای  کمتر خیس در شدن در باران استفاده می کردند که وقتی چتر یکی از امدادگران به آنها داده شد کلی خوشحال شدند و امیدوار به ادامه دریافت خدمات.

 

همه اقلام خوراکی و نیز لباس های آنان و در یک کلام تمام دارایی این خانواده این کارتنی بوده است که در پایین مشاهده می کنید:

 

 

تصاویری مشاهده شد که دل هر انسانی را به درد می آورد؛ شما تصور کنید زیر این پتو چه چیزی قرار دارد؟

 

 

این عکس را مشاهده کنید تا ببینید که جگر گوشه ی یک پدر در زیر این پتو برای محافظت از سرما قرار دارد! سرمایی که اگر امدادگران هلال احمر نبودند حالا حالاها دست از سر آنها بر نمی داشت!

 

 

و البته در کنار این مهمانان در آلاجیقی دیگر یکی از شاخ های محبوب اینستاگرامی شروع کرد به آواز خواندن و فضای خاصی به پارک جنگلی برای شهروندان دهدشتی فراهم کرده است اما به وضوح مشخص بود که یکی از مهمانان دچار ترس و دلهره شده است که مگر چه اتفاقی افتاده است.

 

 

نهایتا امدادگران خانواده را از مکانی که خودشان به عنوان خانه از آن نام می بردند به کانکسی انتقال دادند که دست کمی از یک منزل گرم و آرام نداشت. پتو، موکت، بالشت، اقلام خوراکی و وسایل گرمایشی از دیگر خدماتی بود که جمعیت هلال احمر کهگیلویه به این خانواده ی فقیر زاهدانی ارائه کرده است.

 

 

 

 

هدف از این گزارش تنها تحسین اقدام انسان دوستانه ی هلال احمر کهگیلویه نبوده است بلکه بیشتر به این خاطر بوده است که واقعا چه شده است که یک هموطن برای به دست آوردن لقمه نانی باید مجبور شود این شهر به آن شهر آواره شود.

گفتنی است در حین امدادرسانی هلال احمر، رئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه نیز در تماس با رئیس هلال احمر از وی خواست تا به این افراد امدادرسانی کند که این رفتار رییس بهزیستی نیز نشان از توجه او به طبقه پایین جامعه بوده است.

 

 

 

 

  • نویسنده : مالک آهنگ

برچسب ها

با وساطت امام جمعه یک اختلاف بزرگ بین دو طایفه در دیشموک به صلح ختم شد+تصاویر 31 فروردین 1403
با وساطت امام جمعه:

با وساطت امام جمعه یک اختلاف بزرگ بین دو طایفه در دیشموک به صلح ختم شد+تصاویر

امام جمعه دیشموک ضمن تقدیر و تشکر از افرادی که در حل و فصل این اختلاف همکاری داشتند، از طرفین خواست که حقوق همدیگر را رعایت کرده و از این پس در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز و دوستانه‌ای داشته باشند.

مراسمات عزاداری مردم را از کار و تلاش انداخت/ هماهنگی میدان و دیپلماسی تاریخی بود/ تنها ورزشگاه دیشموک؛ بلاتکلیف است 31 فروردین 1403
در خطبه های نماز جمعه مطرح شد :

مراسمات عزاداری مردم را از کار و تلاش انداخت/ هماهنگی میدان و دیپلماسی تاریخی بود/ تنها ورزشگاه دیشموک؛ بلاتکلیف است

حجت السلام راوند در هم کوبیدن امنیتی ترین و مهم ترین پایگاه اسرائیل غاصب توسط نیروهای مسلح ایران را افتخار تاریخی دانست و تصریح کرد :نمایش اقتدار سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این مسئله درس بزرگی به تمام دنیا داد تا مطلع شوند ایران اسلامی در تمام زمینه ها قدرتی بلامنازع و دست نیافتنی خواهد بود و هیچ توانایی دفاعی در برابر موشک های ایران دوام نخواهد آورد.

تکریم معلمان در خور شان آنان باشد 30 فروردین 1403
هفته معلم :

تکریم معلمان در خور شان آنان باشد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: باید جایگاه معلم در جامعه به خوبی تبیین و برنامه‌های هفته معلم باشکوه برگزار شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.