وعده ۷۸ میلیاردی استاندار برای آب و راه/خودتان را برای شهرستان شدن آماده کنید
وعده ۷۸ میلیاردی استاندار برای آب و راه/خودتان را برای شهرستان شدن آماده کنید
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر خوشی به مردم لوداب داد و گفت: 78 میلیارد تومان اعتبار برای آب و راه لوداب در نظر می‌گیریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع مردم بخش لوداب در مسجد شهر گراب مرکز این بخش اظهار کرد: به زودی چهار شهرستان در کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شود که دو شهرستان در کهگیلویه و دو شهرستان در بویراحمد است و به زودی شهرستان شدن لوداب مصوب خواهد شد.

 

وی در ادامه خطاب به مردم گفت: آمادگی لازم را برای شهرستان شدن داشته باشید و از اول باید خود مردم فرهنگ شهرستان شدن را داشته باشند باید فضاهای شهر و معابر تغییر کند و برای شهری زیبا آمادگی داشته باشند.

 

استاندار در جمع مردم لوداب در خصوص روستاهای منطقه افزود: از وضعیت روستاهای لوداب تعجب کردم چرا که در نزدیکی شهر یاسوج چرا باید این روستاها محروم باشند از ۱۳۲ روستای فقط ۲۲ روستا گازرسانی شده که این موضوع ما را متاثر کرد اینجا بخشی بزرگ و پر جمعیت است که باید وضعیت بهتری می داشت.

 

وی در ادامه گفت: باید از رودخانه برای آسایش مردم استفاده می‌شد برای پروژه‌های آبرسانی ۳۰ میلیارد تومان گذاشته‌ایم مشکل آب آشامیدنی این شهرستان باید رفع شود چرا که یک رودخانه از وسط این شهرستان عبور می‌کند و زیبنده نیست که مردم آب آشامیدنی نداشته باشند.

 

وی در ادامه تصریح : پروژه آبرسانی چهار شهر کهگیلویه آهنگ کندی دارد که باید فکری به حال آن کرد برای جاده‌های روستایی هم اعتبار گذاشته‌ایم که امروز برای جاده‌های روستایی لوداب ۱۸ میلیارد تومان می‌گذاریم.

 

احمدزاده افزود: خدمات زیادی توسط نظام انجام شده ولی از ۱۳۲ روستا ۶۰ تا ۷۰ روستا جاده ندارد هرچند همه را نمی توان یک سال انجام داد اما در آینده نزدیک به دنبال رفع این مشکل هستید.

 

استاندار گفت: برای ایجاد سد با وزیر ارتباط برقرار خواهیم کرد و تا بتوانیم وزیر را به اینجا آورد که اگر سد لوداب احداث شود آب پایدار شرب و کشاورزی خواهیم داشت.

 

در ادامه استاندار از مدیرعامل آب و فاضلاب استان خواست تا در خصوص پروژه‌های آبرسانی لوداب توضیحاتی دهد که برخه گفت: از اعتبارات محرومیت زدایی ۳۰ میلیارد به پروژه آبرسانی اختصاص یافته است پیمانکار مشخص شده و این کار را ظرف چهار ماه به اتمام خواهیم رساند.

 

استاندارد در ادامه خبر خوشی به مردم لوداب داد و گفت: نیز از اعتبارات استانی ۳۰ میلیارد تومان دیگر به این اعتبارات اضافه خواهیم کرد  هر چه سریع‌تر و در مدت زمان کمتر آب لوداب تامین شود.

 

استاندارد در ادامه گفت: خوشبختانه اعتبارات آب روستایی ما به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و به جای ۱۸۴ روستا تعداد ۲۶۰ روستای استان را آبرسانی خواهیم کرد که ۸۰ درصد از مشکلات آب روستاهای کهگیلویه و بویراحمد برطرف خواهد شد.

 

انتهای پیام/م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ