همسر شهید در حضور رئیس جمهور: زنان دیشموک فریاد کمک خواهی شان بلند است
همسر شهید در حضور رئیس جمهور: زنان دیشموک فریاد کمک خواهی شان بلند است
نشست رئیس جمهور با جمعی از نخبگان، علما، خانواده های شهدا و ایثارگران و جمعی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات دانشگاه یاسوج در حال برگزاری است.
به گزارش خبر دیشموک از یاسوج، امروز جمعه (۹ مهرماه ۱۴۰۰)، در ادامه سفر یکروزه رئیس جمهور و جمعی از هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد، سیدابراهیم رئیسی در نشستی با جمعی از نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جمعی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.
خانم گشتاسبی همسر شهید در این نشست گفت: دیروز به عنوان همسر جانباز ۷۰ درصد شیمیایی محروم نظاره گر نفس‌های به شماره افتاده همسرم بودم تا بعد از ۲۱ سال، تحمل درد و رنج ناشی از جراحات شیمیایی به همرزمان شهیدش پیوست.
وی اظهار کرد: شهدا رفتند و از همه تعلقات دنیوی دل بریدند تا شاهد شکوفایی در همه زمینه‌ها باشند. سید محرومان به استانی خوش آمدید که شیرزنانش پذیرفتند برای عزت و آبروی کشورشان باید از جگرگوشه‌هایشان بگذرند و بر پیشانی عزیزانشان سربند ببندند و زینب وار آن‌ها را راهی میدان‌های جنگ کنند و حتی حاضر شدند که جسدهایشان به منطقه برنگردد. اما عزت ایران اسلامی جان ببخشد.
گشتاسبی در انتقاد از محرومیت جامعه و مشکلات زنان سرپرست خانوار گفت: امروز من شرمنده‌ام، دلم می‌سوزد و کاری از دستم برنمی آید. عرق شرم بر پیشانی‌ام می‌نشیند وقتی می‌بینم زنان دیارم، زنان بی سرپرست این سرزمین زیر فشار فقر و نداری کمرشان خمیده و به جای پناه بردن به جای امن، برای پر کردن شکم خود و خانواده‌شان به سطل‌های زباله پناه می‌برند.

وی با بیان اینکه «انتظار داریم از توان زنان نخبه در عرصه‌های مختلف کشور استفاده شود» افزود: خوش آمدید به دیار شیرزنانی که در همه عرصه‌ها پا به پای مردان خوش درخشیده‌اند و دارای زنان نخبه و توانمندی هستیم و انتظار داریم در دولت عدالت محور جنابعالی این ظرفیت‌های نخبه به فعلیت برسد.
گشتاسبی گفت: زنان دیشموک که فریاد کمک خواهی‌شان بلند است، و به دلیل فقر و نداری به حق خود نرسیده‌اند، می‌طلبد که کانون‌های مشاوره در همه زمینه‌ها برای خانواده‌ها فعال شوند و برای رفع آسیب‌های خانواده‌ها از مشاوران زن استفاده شود.
وی گفت: زن قلب تپنده خانواده است، اگر روح طراوت از زنان گرفته شود، سکان خانواده فروریخته می‌شود و این هدف دشمنان ما است.
وی با اشاره به نیاز زنان استان به زیرساخت‌های ورزشی و بهداشتی اظهار کرد: زنان جامعه استان ما نیاز به سالن‌های ورزشی مخصوص به خود دارند که تحت حمایت دولت باشد، در زمینه بهداشت، نیاز به دارو و درمان رایگان به خصوص برای زنان روستایی داریم چرا که توان پرداخت دارو و درمان را ندارند.
گشتاسبی افزود: زیبنده نیست که دختران و پسران ما با مدارک دانشگاهی دچار افسردگی شوند، و یا به دلیل نبود شغل کارگری کنند. هزینه‌های کمرشکن زندگی، فقر و نداشتن شغل و سخت گرفتن بانک‌ها برای بازپرداخت شغل باعث شده از ازدواج فراری باشند و یا قصد فرزندآوری نداشته باشند، به خاطر سلامت بنیان خانواده، تسهیلات مناسب در اختیار جامعه قرار داده شود.
گشتاسبی اظهار کرد: استان ما دارای نیروهای جوان و نخبه است که توان مدیریت بالایی دارند، انتظار داشتیم در سطح ملی عدالت در انتخاب وزرا لحاظ شود و استان ما در مسئولیت‌های کشوری بی بهره نباشد و برابری جنسیتی نیز در مسئولیت‌ها وجود داشته باشد.
مبادا خویشتن را وا گذاریم، امام خویش را تنها گذاریم
ز خون هر شهیدی لاله رویید، مبادا روی لاله پا گذاریم

انتهای پیام/