هشدار نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به نظام مهندسی؛سهل‌انگاری در بازسازی‌ خانه‌های سی‌سخت تکرار نشود
هشدار نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به نظام مهندسی؛سهل‌انگاری در بازسازی‌ خانه‌های سی‌سخت تکرار نشود
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر در بازسازی خانه‌های زلزله زده سهل‌انگاری از جانب نظام مهندسی صورت بگیرد بدون تعارف از طریق قضایی برخورد خواهد شد.

آیت‌الله سید نصیر حسینی امشب در جمع گروه‌های جهادی مستقر در سی‌سخت اظهار داشت: با وقوع زلزله حرکت ارزشمندی از سوی اقشار مختلف کشور نسبت به زلزله‌زدگان شکل گرفت که تشکر می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه گروه‌ها برای کمک و امدادرسانی به مردم سی‌سخت بسیج شدند با این حال اما امکانات محدود بوده و پاسخگوی نیاز نیست.

وی با قدردانی از حس نوعدوستی ملت ایران، گفت: با توجه به سوز سرما و شرایط حاکم بر مناطق زلزله‌زده چادر پاسخگو نیست، تعدادی کانکس وجود دارد اما جوابگو نیست.

آیت‌الله حسینی تصریح کرد: روزانه غذای گرم بین مردم توزیع می‌شود امدادرسانی نیز در حال انجام است این کار ارزشمندی است.

وی در خصوص بازسازی منازل تخریب شده، ادامه داد: در جلسه‌ای با حضور معاون بنیاد مسکن کشور،معاون استاندار و مسوولان ذی‌ربط تصمیماتی گرفته و قرار شد آواربرداری در اسرع وقت انجام شود پس از آن کار بازسازی هم شروع شود.

امام جمعه یاسوج گفت: بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی قول‌هایی دادند کمک می‌کنند که کار بازسازی به خوبی انجام بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: در این بین مساجد و حسینیه‌ها مغفول ماندند صحبت‌هایی داشتیم که اماکن متبرکه نیز مورد توجه قرار بگیرد.

حسینی با اشاره به مشهود بودن ضعف نظارت بر ساخت و سازها در گذشته که منجر به تخریب منازل شد، گفت: به نظام مهندسی تاکید و تهدید کردیم اگر در بازسازی سهل‌انگاری کند از حوزه قضائی برخورد می‌کنیم تعارف نداریم نباید این همه زحمت درد و رنج با زلزله دیگری تخریب شود.

انتهای پیام/