نوآوری در دستگاه کاهش زردی نوزاد
نوآوری در دستگاه کاهش زردی نوزاد
فاطمه سادات بخشایش موفق شد با نوآوری در این دستگاه ، ضمن بهبود کیفیت ، قیمت آن را نیز به طور محسوسی کاهش دهد.

به گزارش خبر دیشموک،    دستگاه فوتوتراپی LED که با نام دستگاه درمان زردی نوزاد نیز شناخته می‌شود، در بازار با قیمتی حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ اما با تغییرات نوآورانه‌ای که فاطمه سادات بخشایش در این دستگاه داده است، می‌توان آن را با قیمتی حدود ۳ میلیون تومان تهیه کرد.
مدیرعامل شرکت برنا طب در گفتگو با یکی از رسانه‌های محلی استان گفت: دستگاه فوتوتراپی LED یک اختراع نیست، بلکه یک نوآوری است که در آن ، ویژگی‌های محصول موجود در بازار، بهبود داده شده است.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های موجود در بازار عمدتاً از لامپ‌های وارداتی و یا تولید داخل استفاده می‌کنند، گفت: قیمت این لامپ‌ها حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است، اما در دستگاهی که ما تولید کرده‌ایم، لامپ‌ها دور انداخته نمی‌شوند.
بخشایش گفت: مزیت آن این است که وقتی به ما ارجاع داده می‌شوند، روی همان برد، ال‌ای‌دی می‌گذاریم، یعنی از برد به طور مجدد استفاده می‌کنیم.
این نخبه کهگیلویه و بویراحمدی ادامه داد: حجم دستگاهِ تولیدیِ ما، نسبت به نمونه‌های مشابه در بازار کمتر و تاشو و سبک است، و از سوی دیگر با قدرت برق ۱۲ ولت کار می‌کند.
وی عنوان کرد: این دستگاه برای زردی نوزادان زیر ۱۸ ماه که در خانه نیاز به بستری شدن دارند، استفاده می‌شود.
در حالی که برخی از پزشکان، نوزاد را به دستگاه‌های مهتابی ارجاع می‌دهند، دستگاه‌های مهتابی، علاوه بر تولید حرارت، خطرات خاص خود را نیز دارند، اما در فوتوتراپی LED این عوارض وجود ندارد و خبری هم از اشعه فرابنفش در آن نیست همچنین در این دستگاه، دماسنج نیز تعبیه شده است.
مدیرعامل شرکت برنا طب ادامه داد: حدود یک سال است که این محصول را وارد بازار کرده‌ایم، اما هنوز تولید انبوه نداشته‌ایم، چرا که تولید انبوه مستلزم داشتن جا و مکان است، اما در مرکز رشد دهدشت، تنها یک دفتر در طبقه چهارم دانشگاه آزاد داریم.
وی افزود: هیچ یک از سازمان‌ها حاضر به همکاری با مرکز رشد دهدشت نشده‌اند؛ ورزش و جوانان، ساختمانی به نام خانه جوان دارد که دو سال از افتتاح آن می‌گذرد، اما حاضر نشده‌اند ما با هزینه خود آن را تجهیز کنیم و دیگر فناوران هم از آن استفاده کنند.
این نوآور ادامه داد: اکثر ادارات ساختمان‌ها و سوله‌های بلااستفاده‌ای دارند که اغلب خالی هستند و انتظار ما این است پارک علم و فناوری استان خود مستقیماً با این ادارات وارد گفتگو شود تا مکانی در اختیار شرکت ما قرار گیرد.
وی با ابراز رضایت از عملکرد پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پارک تسهیلات خوبی به ما ارائه داده و مرکزی نیز به زودی در یاسوج در اختیار ما قرار می‌دهد.
خانم بخشایش گفت: با وجود اینکه هنوز به مرحله تولید صنعتی نرسیده‌ایم، برای شش نفر اشتغالزایی ایجاد کرده‌ایم و چنانچه تسهیلات و مکان مورد نظر در اختیار ما قرار گیرد، اشتغالزایی برای بیش از ۲۰ نفر ایجاد خواهیم کرد.