نقدرسانه‌ها به موقع،منصفانه و حکیمانه‌باشد/خبرنگار سرباز جنگ نرم است
نقدرسانه‌ها به موقع،منصفانه و حکیمانه‌باشد/خبرنگار سرباز جنگ نرم است
درنشست اخلاق رسانه‌ای خبرنگاران مطرح شد:نقدرسانه‌ها به موقع،منصفانه و حکیمانه‌باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ درنشست اخلاق رسانه‌ای خبرنگاران مطرح شد:نقدرسانه‌ها به موقع،منصفانه و حکیمانه‌باشد  دهدشت نیوز  نشست اخلاق رسانه ای در محضر آیت الله  حسینی نماینده محترم ولی فقیه و رونمایی از پوستر هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز چهارشنبه ۲۹ آذر به همت بسیج رسانه سپاه فتح برگزار شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با تشکر از حضور خبرنگاران‌و تلاش‌های ارزشمند آنها و تشکر از بسیج رسانه گفت: همه مسلمان و انسان هستیم و مکلف به رعایت اخلاق هستیم، هدف کاهش آسیب‌ها، ترویج اخلاق در هر شغل و جایگاهی است تا مشکلات و موانع مرتفع شود.

 

خبرنگاران سربازان جنگ نرم هستند آیت الله سید نصیر حسینی با بیان اینکه رسانه باید ترمیم گر باشد و نباید خود شکاف ایجاد کند، گفت: اگر آبروی اشخاص و افراد لکه دار شود خلاف اخلاق رسانه و انسانیت عمل کردیم، اهالی خبر سربازان جنگ فرهنگی محسوب می‌شوند و باید اهداف و رسالت‌ها حفظ شود.

 

وی با بیان اینکه جامعه متشکل از افراد مختلف است و شأن افراد باید حفظ شود، ادامه داد: شما وظیفه سنگینی دارید و وظیفه جهاد تبیین دارید و در این راستا از تلاش‌های شما تشکر می‌کنیم و اخبار و مطالب را می‌خوانم در این رابطه برخی موضوعات به خوبی بیان می‌شود در این راستا نیاز به آگاهی داریم تا پیشرفت‌ها بیان شود و مشکلات مرتفع شود.

 

وی گفت: در نظام پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است و به‌گونه‌ای باید مطالب بیان شود که سبب امید آفرینی شود و از طرفی باید با امید و تلاش ظرفیت‌ها دیده شود و در راستای کاستی‌ها و مشکلات حرکت کرد.  آیت الله حسینی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند با امید آفرینی، موضوع ما‌ می‌توانیم را ترویج دهند، زیرا کشوری که تحت هجمه های مختلف است اما در بخش‌های مختلف صنعت، علم، آموزش، زیرساخت رشد و پیشرفت داشتیم و بیان دستاوردها باید مطرح شود.

 

نقدرسانه‌ها به موقع،منصفانه و حکیمانه‌باشد  وی تاکید کرد: نقد به موقع و منصفانه به صورت حکیمانه باید مطرح شود و پرداخت به آسیب‌های اجتماعی از جمله دیگر وظایف رسانه‌ها است که در این راستا پرداختن به موضوع تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا، نصب شیر روی قبور که سبب هزینه‌ها بر خانواده‌ها می‌شود از جمله موضوعات خوبی بود که پرداخت شد.

 

حسینی ادامه داد:از طرفی  نقد بر پوشش‌های نامناسب بی‌حجابی‌ها و پرداخت عقلانی به آن، توجه به هنجارهای اجتماعی و تبیین عقلانی ارزش‌های دینی و ترویج آن در جامعه و شفاف سازی در خصوص فرهنگ های غلط همچون هزینه‌های سنگین برای عروسی و اسراف  در برق، آب، گاز،  ارزش‌هایی مانند مسئله ازدواج، فرزند آوری باید در رسانه پرداخت شود.

 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اسراف در جامعه سبب مشکلات مختلفی می‌شود، ادامه داد: رسانه با پرداخت به این موضوع و انجام کار رسانه‌ای و  فرهنگی سبب از بین رفتن این ناهنجاری‌ها می‌شود.

 

رسانه ها به پوشش محلی و سنتی استان ورود کنند وی به لزوم توجه پوشش‌های بومی در شرایط وجود پوشش‌های نامناسب اشاره کرد و گفت: با اینکه توجه به ارزش‌های بومی همچون لباس محلی و بومی مهم است اما ریخت و پاش مناسب نیست و اسراف است.  آیت الله حسینی گفت: مسئله بیکاری دردی در جامعه است و باید زمینه‌ها برای اشتغال زایی فراهم شود اما در مواردی تنبلی سبب افزایش مشکلات در این حوزه و وابستگی به نهادهای حمایتی می‌شود.

 

وی ادامه داد: توجه به کتاب خوانی، کتاب های مناسب و آموزش به فرزندان و خانواده‌ها برای حضور اثرگذار در فضای مجازی باید دنبال شود.  رسانه ها در همه صحنه ها فعال و مطالبه گر باشند  نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد گفت: جامعه باید خبرنگار داشته باشد تا در همه صحنه‌ها نقش فعال داشته باشند و مطالبه‌گری کنند و نباید اینگونه تصور کرد اگر فلان مسئول آزرده خاطر می‌شود  نقد صورت نگیرد بلکه باید نقد داشت، در این راستا برخی بی‌ثباتی مدیریتی که سرنوشت افراد زیادی به آن وابسته است مشاهده می‌شود.

 

آیت الله حسینی ادامه داد: برخی موارد کمبود منابع و اعتبار سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود که باید دیده شود اما این موضوع نباید سبب ترویج برخی تنبلی‌ها شود.

 

وی ادامه داد: مشکلات اهالی رسانه باید در حوزه مسکن و بیمه دیده شود زیرا جامعه نیاز به خبرنگار متعهد و شایسته است در این راستا باید به آنها کمک شود.  اهالی رسانه از پاک‌ترین و بی‌ریاترین افراد در سطح کشور هستند  مدیر کل ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهالی رسانه از پاک‌ترین و بی‌ریاترین افراد در سطح کشور هستند، در برخی مواقع شاهد چالش‌ها و مشکلاتی توسط رسانه‌ها هستیم اما فرزندان استان کمتر دچار این چالش‌ها هستند آنها در حوادثی همچون سیل، زلزله و مناسبت‌های ملی و مذهبی شفاف سازی دیده می‌شود.

 

درخشان گفت: در حوزه اخلاق رسانه به هر اندازه بیشتر کار شود سبب توسعه همه‌جانبه استان و پیشرفت کشور و استان خواهد شد.

 

وی افزود: در آستانه انتخابات هستیم و هیچ فردی بدون گرایش نیست اما شخصیت و استقلال رسانه ایجاب می‌کند چهارچوب‌ها با توجه به بافت قومی و قبیله‌ای رعایت شود هرچند در کنار آن مزیت‌هایی در حوزه سرمایه اجتماعی نظیر انتخابات مفید است.

 

درخشان ادامه داد: در حوزه بیمه بیش از ۲ برابر گذشته از طریق صندوق اعتباری هنر بیمه شدند و محدودیتی برای نقش آفرینی آنها وجود ندارد.

 

مدیرکل درخشان گفت: مکاتباتی برای حوزه مسکن انجام شد که قول‌هایی برای اهالی خبرنگار در حوزه مسکن ملی خبرنگاران دیده شده است.  مسئول بسیج رسانه سپاه فتح ادامه داد: برخی تیترهای‌تند برای دیده شدن و برخی حواشی رخ میدهد، انتشار برخی اخبار غیر دقیق و ناصحیح و سبب ایجاد فضای نامناسب می‌شود، عدم رعایت حریم خصوصی افراد، انتشار اخبار تحریف شده، عدم رعایت حق پاسخگویی افراد، عدم رعایت موازین شرعی و عرفی از جمله آسیب‌ها است.

 

وی گفت: وظیفه ما در بسیج رسانه وظیفه بگیر و ببند نیست بلکه وظیفه تشکیل جبهه رسانه‌ای انقلاب برای پیشبرد اهداف انقلاب را وظیفه خود می‌دانیم و در این رابطه یک مورد رسانه معاند نداریم و همه پای کار انقلاب هستند.

 

این مسئول ادامه داد: کمیته‌ای را در حوزه اخلاق رسانه تشکیل خواهیم داد و بررسی‌های از عملکرد رسانه‌ها در حوزه‌های اخلاقی و اجتماعی خواهیم داشت.  وی ادامه داد: رسانه‌ها با شروع زمان تبلیغات انتخاباتی می‌توانند با دعوت از افراد و شخصیت‌ها و کاندیداها و مردم برای حضور حداکثری در انتخابات تلاش کنند.

 

رضایی ادامه داد: موضوع کنگره شهدا را در پیش رو داریم و در کمیته‌های مختلف فرهنگی و سازندگی را داریم که از ظرفیت رسانه‌ها در این حوزه استفاده خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ