موکب اربعین حسینی در کهگیلویه افتتاح شد+تصاویر
موکب اربعین حسینی در کهگیلویه افتتاح شد+تصاویر
با حضور جمعی از مسئولان موکب شهدای این شهرستان در کیلومتر پنج شهرستان بهبهان افتتاح شد.

به گزارش خبر دیشموک،   سید علی‌اصغر پوربهشت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهدشت در حاشیه این افتتاحیه خدمت رسانی به زائران اربعین را یک توفیق و نگاه کریمانه از طرف پروردگار دانست و اظهار کرد: زیارت اربعین یک امر مستحب ولی خدمت رسانی به زائران وظیفه ای واجب محسوب می شود و ثواب فریضه واجب بیشتر از مستحب است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهدشت تلاش دشمن در بایکوت کردن راهپیمایی عظیم دشمن را یادآور شد و افزود: اما عظمت حرکت اربعین هیچ‌گاه با این اقدامات مذبوحانه خاموش نمی‌شود و روز به روز حرکت امام حسین(ع) پرفروغ‌تر شده و در جهان در حال طنین‌انداز است.

پوربهشت بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۵۰۰ هزار خدمت‌رسانی در این موکب انجام شود.

وی یکی از اهداف برگزاری این موکب را انجام کارهای فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: این موکب تا بعد از دو روز از اربعین به زوار ابااعبدالله‌الحسین(ع) خدمات‌رسانی انجام می‌دهد.

پوربهشت گفت: استان های یزد، فارس، اصفهان، سیستان بلوچستان، هرمزگان و دو کشور افغانستان و پاکستان از مسیر این موکب عبور می‌کنند.

سید خدایار زینی‌پور مدیر موکب شهدای کهگیلویه نیز با بیان این که ۸۰ خادم زن و مرد کار خدمت پ‌رسانی به زوار را انجام می‌دهند گفت: خدمات ارائه شده در موکب شامل پذیرایی در وعده‌های صبحانه، نهار، شام و میان وعده، خدمات درمانی و بهداشتی و خدمات فرهنگی و … به زائران امام حسین(ع) است.

انتهای پیام/