مهم: اگر بعد از ناهار نیاز به چرت دارید، بخوانید
مهم: اگر بعد از ناهار نیاز به چرت دارید، بخوانید
محققان می‌گویند احساس سستی یا خواب آلودگی پس از صرف ناهار یک پدیده طبیعی است و معمولاً باعث نگرانی نیست، اما با یک راهکار ساده می‌توان آن را برطرف کرد.

به گزارش خبر دیشموک، به نقل از هندوستان‌تایمز، کاهش سطح انرژی توسط بسیاری از افراد پس از صرف غذا تجربه می‌شود. یک متخصص تغذیه یک ادویه فوق العاده برای کمک به غلبه بر کسالت بعد از ظهر پیشنهاد می‌کند.

محققان می‌گویند احساس سستی یا خواب آلودگی پس از صرف ناهار یک پدیده طبیعی است و معمولاً باعث نگرانی نیست. گفته می‌شود که خوردن یک رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات و پروتئین یا یک وعده غذایی بزرگ منجر به کساالت بعد از ظهر می‌شود در حالی که نخوابیدن کافی نیز یکی از دلایل کاهش سطح انرژی پس از ناهار در نظر گرفته می‌شود. یک وعده غذایی بزرگ می تواند سطح قند را افزایش دهد و به دنبال آن سطح انرژی را کاهش دهد.

برخی از محققان می‌گویند که بدن پس از خوردن غذا سروتونین تولید می‌کند که ممکن است منجر به خستگی شود. بهاکتی کاپور، متخصص تغذیه در پست اخیر خود می‌گوید که مصرف دارچین در مقادیر کم می‌تواند به مقابله با سطوح پایین انرژی بعد از وعده‌های غذایی کمک کند.

به گفته این کارشناس، مصرف نصف قاشق چای‌خوری پودر دارچین از این کسالت جلوگیری می‌کند. کاری که دارچین انجام می‌دهد این است که سطح قند خون شما را تنظیم می‌کند و برای هر کسی که دیابت و مقاومت به انسولین دارد بسیار مفید است.

خواص دارویی دارچین که سرشار از آنتی اکسیدان است هزاران سال است که شناخته شده است. از پیشگیری از بیماری‌های قلبی گرفته تا متعادل کردن هورمون‌ها، این ادویه خوشمزه باید به طور منظم مصرف شود تا حداکثر فواید سلامتی را به دست آورید.

دارچین وقتی با نوشیدنی کافئین دار ترکیب شود، انرژی بیشتری به شما می‌دهد. کاپور می‌گوید در حالی که دارچین برای ثابت نگه داشتن سطح قند خون کارایی دارد، به تثبیت سطح انرژی نیز کمک و از افزایش قند و خستگی ناشی از خوردن غذا و میان وعده‌ها جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/