منتظر موج دوم آنفولانزا در دی ماه باشید/ کدام نوع آنفولانزا سبب مرگ می‌شود؟
منتظر موج دوم آنفولانزا در دی ماه باشید/ کدام نوع آنفولانزا سبب مرگ می‌شود؟
کارشناس مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنفولانزا دارای سه موج است که باید منتظر موج دوم در دی ماه باشیم.

به گزارش خبر دیشموک، امیر رشیدی در کارگاه بیماری‌های تنفسی با تاکید بر آنفولانزا و کووید ۱۹ گفت: آخرین واریانت کووید ۱۹ به عنوان یک بیماری تنفسی امیکرون بوده که از شدت کمتری برخوردار بود.

معاون اجرایی مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فروکش کردن کرونا گفت: با شروع فصل سرما شاهد شیوع بیماری آنفلونزا هستیم، آنفلوآنزا دارای چند نوع A، B، C، D است که نوع A آنفلوآنزا می‌تواند پاندمی ایجاد کند و در طول تاریخ منجر به مرگ و میرهایی شده است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم کاهش ابتلا به کرونا اما همچنان با عوارض ناشی از این پاندمی مواجه هستیم، گفت: کرونا موجب بالا رفتن انعقاد خون و ابتلا افراد به بیماری فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و تحت تاثیر قرار دادن سلامت روان می‌شود.

در ادامه بهنام پور کارشناس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مهمترین نگرانی از بیماری‌های واگیر، بیماری‌های تنفسی به خصوص آنفلونزا است و از ۱۵ مهر تاکنون درگیر این بیماری هستیم.

وی با اشاره به تفاوت آنفلوآنزا کنونی با آنفلونزای قبل از بیماری کووید افزود: در آنفلونزا کنونی شاهد هستیم که بیشتر کودکان و دانش‌آموزان درگیر بیماری هستند و با توجه به اینکه محدودیت‌ها به خوبی اجرا نشد و دستورالعمل‌ها رعایت نشدند شاهد درگیری کودکان به این بیماری هستیم که باعث انتقال بیماری به بزرگترها و درگیری سیستم بهداشتی شده است.

وی با بیان اینکه طبق آماری که ارائه شده ۹۸ درصد نمونه‌های کووید ۱۹ در استان منفی است، گفت: برخلاف منفی شدن نمونه‌های کووید، ۴۰ تا ۸۰ نمونه‌های ارسالی آنفلوآنزا مثبت است که باید در این زمینه مداخله صورت گیرد.

بهنام پور با بیان اینکه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه بیشتر به آنفلونزا مبتلا می‌شوند ‌گفت: در حال حاضر روند آنفلونزا کاهش بوده اما آنفلونزا دارای سه موج است که باید منتظر موج دوم آن در دی ماه و سردتر شدن هوا باشیم.

کارشناس بیماری‌های مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه موج اول آنفلوآنزا را پشت سر گذاشتیم، موج دوم در دی ماه خواهد بود و پیش‌بینی موج سوم در اردیبهشت است، گفت: آمارها نشان می‌دهد آنفلوآنزا با گرم شدن هوا از بین می‌رود.

وی با تاکید بر پیشگیری از ابتلا به آنفلونزا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: ۹۹ درصد ابتلا به آنفلونزا از نوع آنفلونزا A است.

انتهای پیام/