مطالبه‌ اهالی بخش از شرکت آبفا/ آبی که با یک بارش قطع می‌شود و لوله‌هایی که فرسوده‌اند
مطالبه‌ اهالی بخش از شرکت آبفا/ آبی که با یک بارش قطع می‌شود و لوله‌هایی که فرسوده‌اند
دهیاران بخش چاروسا به همراه بخشدار مشکلات آب آشامیدنی روستاها را از مدیرعامل شرکت آب مطالبه‌گری کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، در ادامه نشست های بررسی مشکلات بخش چاروسا با حضور بخشدار جدید در چاروسا؛ مدیرعامل آبفا استان به همراه حراست این اداره با حضور در بخش چاروسا مشکلات این بخش را در حوزه آب بررسی کردند.

 

ایزدخواه بخشدار چاروسا در این نشست با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات چاروسا به کار میگیریم و خواستار تلاش بیش از پیش مسئولین هستیم تاکید کرد: در کنار آبفا تلاش و همکاری می کنیم اما آنچه نیاز این بخش است تلاش شبانه روزی برای مشکلاتی است که باید برای رفع آنها تلاش کرد.

وی گفت: آبفا مشکل آب روستای کمردوغ که یک روستای گردشگری است را با همکاری اداره برق رفع کند و نگذارد مردم این روستا که مردمی مهمان نواز در زمینه گردشگری هستند از این مشکل رنج ببرند.

ایزدخواه بیان کرد: روستای گرواب یکی دیگر از روستاهایی است که در بالادست آن چشمه وجود دارد اما مشکل آب شرب دارد و برای لوله کشی آن باید تلاش شود.

وی در ادامه خواستار تلاش برای رفع مشکلات قطعی آب در ایام تابستان در روستاهای چاروسا شد و ادامه داد: امیدواریم مشکل آب شرب روستاهایی که هم اکنون با انتخاب پیمانکار در حال کار هستند تلاش شود مشکلات آنها در ایام تابستان رفع شود.

معصومی نماینده دهیاران چاروسا در این نشست از مشکلات روستاها گفت و عنوان کرد: فرسودگی شبکه های داخلی روستاها، عدم کلر زنی به موقع، عدم لایه روبی تعدادی از  مخازن آب، هدر روی آب شرب از چندین نقطه از مخزن ۱۰۰۰ دشت آزادی  و عدم تعمیر نشتی ها علی رغم مکاتبات است که امیدواریم بررسی شوند.

وی با بیان اینکه روکار بودن لوله اصلی انتقال آب مخزن پاتاوه و مورد سید از مسیر رودخانه و قطعی مکرر آن با هر بارش و جریان رودخانه بالاخص در فصول بارشی و عدم جابه جایی شبکه اصلی انتقال آب بعضی از روستاها از داخل زمینهای مسکونی و کشاورزی مردم از جمله بلویری, احمدسالار و دشت آزادی از دیگر مشکلات روستاهای دهیاران چاروساست بیان کرد: تامین آب شرب روستای فاریاب توت و گوراب  به صورت سنتی و از طریق چشمه توسط خود مردم و عدم پوشش آبفای منطقه در خصوص تجهیز و تکمیل شبکه روستاهای مذکور و روکار بودن لوله داخلی بعضی از روستاها و شکستگی مکرر آنها از مهمترین مشکلاتی است که مورد توجه دهیاران این بخش است.

جاوید دهیار روستای المور هم در این نشست گفت: فرسودگی شبکه داخلی روستا المورو همچنین فرسودگی  خط انتقال از الگن تا المور، کمبود تجهیزات اولیه اداره آب و فاضلاب که واقعا پرسنل بخش از مهمترین مشکلات آبفا در روستای المور است.

پالار دهیار کمردوغ هم با قرائت شعری از مشکل آب در روستای کمردوغ انتقاد کرد.

صالحی مدیرعامل آبفا استان در این نشست با تقدیر از برگزارکنندگان این نشست و همچنین همکاری ادارات با آبفا تاکید کرد: در بخش چاروسا کارهای خوبی صورت که در موضوع اصلاح و تعمیر خطوط انتقال شبکه های توزیع و توسعه آب پایدار توانستیم کارهای خوبی انجام دهیم.

وی گفت: در روستای قلعه بنی و گشتیاری حدود ۸ میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت زدایی کار شد و حدود ۱۵ میلیارد تومان برای خط انتقال ۶ اینج دالون به روستای موشمی که حدود ۶ کیلومتر است وارد مدار شد و یک کیلومتر باقی مانده که بعد از فصل برداشت مزارع کار خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه طرح انتقال آب روستای دالون به موشمی بیش از ۱۶ روستا را از آب پایدار تامین خواهد کرد تاکید کرد: تمامی اعتبار این پروژه از اعتبارات محرومیت زدایی است و همچنین پروژه روستای چم لپو و امامزاده نورالدین که با مشارکت سپاه پاسداران است با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان کار شد.

مدیرعامل آبفا استان عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز از طریق محرومیت زدایی در سال جدید بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان در بخش چاروسا است که در صورت تامین اقدامات خوبی در زمینه آبفا انجام خواهد شد.

وی در ادامه با دستور ویژه از به آبفا کهگیلویه و چاروسا خواستار رفع مشکل برق و تامین آب روستای کمردوغ شد و در زمینه روستای گوراب هم دستور داد تا در صورت همکاری بقیه ادارات کار صورت بگیرد.

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ