مشکلی فراتر از زلزله در سی‌سخت!/ درد بی‌آبی تلخ‌تر از آوار خانه‌ها!
مشکلی فراتر از زلزله در سی‌سخت!/ درد بی‌آبی تلخ‌تر از آوار خانه‌ها!
بحران بی آبی در شهر سی سخت باعث شده مردم درد و رنج زلزله را فراموش کنند.

بحران کم‌آبی در شهر سی سخت باعث شده مردم درد و رنج زلزله را فراموش کرده و گرفتار کمبود آب آشامیدنی شوند.

به گزارش خبر دیشموک، این روزها در شهر سی سخت بحران  بی آبی در حال سبقت گرفتن از بحران زلزله است این  بحران  تمامی ندارد چرا که همه روزه در اکثر محله های شهر سی سخت شاهد قطعی‌های مکرر آب هستیم و مسئولان آب وفاضلاب دنا هم اظهار می‌کنند که با نبود امکانات و نیروی کار کافی مواجه هستند و منتظر تسهیلات از سوی آبفای استان بوده تا بتوانند این مشکلات را برطرف کنند.

قطعی‌های مکرر و بدون اطلاع‌رسانی آب و فاضلاب دنا باعث گله مندی شدید مردم نسبت به این اقدام شده تا جایی که ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه شب طی تماس چند نفر از اهالی مسکن مهر شهر سی سخت با خبرنگار فارس مبنی بر مشکل بی آبی خبرنگار را به میان اهالی مسکن مهر سی‌سخت برد تا از نزدیک پای درد دل آنها بنشیند.

اهالی مسکن مهر سی سخت با ناراحتی تمام اعلام داشتند که مدت بسیار زیادی است که از مشکل بی آبی رنج می برند و باید ساعت ها بنشینند تا آب وصل شود و بتوانند استفاده کنند.

یکی از اهالی مسکن مهر در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در طول روز سر کار می‌رویم و زمانی که به خانه بر می گردیم، احتیاج به حمام داریم، احتیاج به غذا داریم ولی متاسفانه به دلیل نبود آب در رنج و عذابیم.

شهروندی دیگر از اهالی مسکن مهر گفت: شب که خسته و کوفته از سر کار بر می‌گردیم باید با بشکه ۲۰ لیتری به شهر مراجعه کنیم و مقداری آب فقط برای خوردن و غذا درست کردن بیاوریم.

شهروندی دیگر عنوان کرد: در این زمان که مردم گرفتار زلزله و کرونا هستند و باید بیش از همیشه نسبت به رعایت مسائل بهداشتی حساسیت نشان دهند و بهداشت را رعایت کنند متاسفانه اهالی مسکن مهر هفته ای یک مرتبه هم نمی توانند حمام کنند که این مهم برای شهر سی‌سخت که پای کوه دنا و چشمه میشی قرار گرفته واقعا درد آور است که مردمانش روزها بی آب باشند و آرزوی آب آشامیدنی را داشته باشند.

به گزارش فارس، زلزله شهر سی سخت باعث شده است که ساخت و سازهای بسیاری انجام گیرد و دلیلی برای کم آبی شود ولی متاسفانه بی خیالی مسئولان نسبت به امورات آبفای شهرستان دنا و وضعیت کمبود آب شهر سی‌سخت و روستاهای اطراف باعث شده هر روز تنش های بسیاری بر اثر بی آبی بین شهروندان و کارکنان آبفای شهرستان دنا به وجود آید.

باید اعتراف کرد که کارکنان آب و فاضلاب شهرستان دنا از پس  امورات آب دو شهر سی سخت و پاتاوه  و بیش از ۱۰۰ روستا بر نمی آیند و با این نیروی اندک و امکانات ناچیز قادر به حل تنش بی آبی نمی‌باشند.

در بحث بی‌آبی شهر سی سخت، انشعابات بسیار زیادی در باغات شهر سی سخت وجود دارد که همین تعداد انشعاب، حجم بسیار زیادی از آب مصرفی مورد نیاز خانوارهای شهر سی سخت را مصرف می کند که جا دارد مسؤولان آبفا متخلفان را معرفی کرده تا مسئولان قضایی با احکام کارساز جلوی این تخلفات را بگیرند چرا که مشکل بی آبی می تواند باعث ایجاد مشکلات ریز و درشت دیگری شود.

انتهای پیام/فارس