مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای ایام اربعین چه تدبیری اتخاذ کردند؟/ از آمادگی موکب شلمچه تا پیش‌بینی ۶۵ دستگاه اتوبوس
مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای ایام اربعین چه تدبیری اتخاذ کردند؟/ از آمادگی موکب شلمچه تا پیش‌بینی ۶۵ دستگاه اتوبوس
مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد با نزدیک شدن به ایام اربعین تدابیر لازم برای حضور مردم این استان در پیاده‌روی اربعین را تدارک دیدند.

به گزارش خبر دیشموک، به گفته روابط عمومی حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد و طبق آخرین آمار صبح امروز شنبه پنجم شهریور  ۱۹ هزار و ۲۵۷ نفر برای شرکت در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کردند.

اما مسئولان برای ایام اربعین چه تدابیری اتخاذ کردند؟ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد کمتر از یک ماه پیش با سفر به خوزستان آخرین وضعیت موکب شهدای استان در مرز شلمچه را مورد بازدید قرار داد.

کیامرث حاجی‌زاده با اشاره به اینکه ۷ میلیارد تومان برای ساخت موکب شهدای استان در شلمچه در نظر گرفته شده است، گفت: کار احداث موکب شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در شلمچه در حال انجام است.

همچنین استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اداری با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها برای ایام اربعین آماده خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله حسین(ع) باشند، گفت: پیش‌بینی می‌شود بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند که از آب آشامیدنی تا مواد غذایی برای این افراد تدارک دیده شده است.

اوقاف و امور خیریه دیگر دستگاهی است که برای ایام اربعین برنامه‌هایی تدارک دیده است.مسئولان اوقاف و امور خیریه استان چندین موکب را در استان و مرز شلمچه ساماندهی کردند تا بتوانند خدمات خوبی به زوار بدهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از پیش‌بینی ۶۵ دستگاه اتوبوس برای اعزام زوار اربعین به مرز شلمچه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۸۰ درصد زوار امام حسین(ع) با سرویس‌ حمل و نقل عمومی جابه‌جا شوند.

عابد محمدی عنوان کرد: در صورت نیاز برای افزایش ناوگان عمومی از اتوبوس‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، سپاه و دانشگاه استفاده کنیم، ضمن اینکه شرکت‌های حمل و نقل از ۱۰ شهریور به غیر از مرز شلمچه به دیگر نقاط سرویس دربستی اعزام نخواهند کرد و سفرهای داخلی شرکت‌ها به بعد از ایام اربعین موکول شود.

وی با بیان اینکه بیشترین سفر از ۱۴ تا ۱۸ شهریور و بازگشت از ۲۲ تا ۲۸ شهریور خواهد بود، گفت: هنوز نرخ کرایه برای حمل و نقل عمومی اعلام نشده و پیش‌بینی می‌شود طی دو روز آینده اعلام شود، ضمن اینکه سهمیه سوخت آزاد برای ناوگان حمل و نقل عمومی پیش‌بینی شده است، عوارض شهرداری هم در سفرهای اربعین استان حذف شده است.

انتهای پیام/