مسئولان در بحث ازدواج به جوانان کمک کنند/ نگرانی مردم از گرانی افسار گسیخته
مسئولان در بحث ازدواج به جوانان کمک کنند/ نگرانی مردم از گرانی افسار گسیخته
خانواده ها دنبال ازدواج جوانان و مسئولین باید برای حل مشکلات اقتصادی جوانان قدم بردارند و مشکلات معیشتی جوانان را حل کنند و تسهیلات را به آسانی در اختیار جوانان قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر راوند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج اظهار کرد :  مقام معظم رهبری با هدف تبین دلایل حضور در حج فرمودند : حضور در حج برای یک هدف واحد است که آن هدف ارتقاء امت اسلامی  است و اگر امت اسلامی اتحاد داشته باشند در برابر شیطان بزرگ ، مستکبران عالم و رژیم غاصب صهیونیستی پیروز خواهند شد.

وی ضمن اشاره به روز ملی جمعیت خاطرنشان کرد: جمعیت رکن اصلی در بحث سیاست ، اقتصاد و اجتماع برای هر کشوری است که متأسفانه رشد جمعیت در ایران در سالهای اخیر اوضاع مناسب نداشت.

حجت الاسلام زاوند مهم ترین مقوله در بحث جوانی جمعیت را پائین آوردن سن ازدواج دانست و گفت : در منطقه ما این امر وجود دارد و خیلی از جوانان با سن بالا و هنوز ازدواج نکردند، انتظار می رود والدین به این امر مهم و واجب الهی و سنت پیامبر ص و مسئله ای که در قران هم به آن اشاره کرد توجه کنند.

 

وی تصریح کرد: خانواده ها دنبال ازدواج جوانان و مسئولین باید برای حل مشکلات اقتصادی جوانان قدم بردارند و مشکلات معیشتی جوانان را حل کنند و تسهیلات را به آسانی در اختیار جوانان قرار دهند.

 

امام جمعه دیشموک گفت :بانک ها و قانونگذاران در جهت ازدواج جوانان مساعدت نمایند و خانواده ها به ساده زیستی بیشتر توجه کنند تا جوانان بدون دغدغه به بحث ازدواج بپردازند.

 

امام جمعه دیشموک دهه کرامت و ایام ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) را دهه بزرگواری دانست و گفت : حضرت معصومه (س) و پدر بزرگوار ایشان به‌دنیا نیامدند که امام جعفر صادق ع در حدیثی فرمودند؛ تمام شیعیان ما با شفاعت فرزند موسی بن جعفر (حضرت معصومه س)وارد بهشت میشوند.

امام جمعهدیشموک اضافه کرد: علت نامگذاری این روز به نام روز دختر به این خاطر است که خانواده ها به صورت ویژه و خاص به دختران توجه داشتند باشند و در این روز هدیه بخرند و دختران نیز درباره زندگی حضرت معصومه تحقیق کنند و با سیره اخلاقی ایشان آشنا شوند.

 

امام جمعه دیشموک روز سوم خرداد را روز مقاومت،ایثار و پیروزی دانست و گفت : آزادی خرمشهر ضربه بزرگی به دشمن و حتی دنیا زد ،آنها آمده بودند که چند روز ایران را بگیرند، لیکن عملیات بیت المقدس در سوم خرداد و آزادی خرمشهر باعث شد تا رژیم بعثی و حامیان آنها شکست های بعدی را هم متحمل شوند.

 

امام جمعه دیشموک در پایان گفت: اکثر مردم منطقه کم درآمد و آسیب پذیر و تحت حمایت نهادهای کمیته و بهزیستی هستند تورم و گرانی های افسار گسیخته در این منطقه باعث نگرانی آنها شد و درخواست میشود مسئولین نظارتی و مدیران نظارتی شهرستان و استان در بازار دیشموک توجه و مشکلات گرانی را بررسی و حل کنند.

 

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ