مسئولان حراست و بازرسی های دستگاها بیشتر نظارت کنند/انتقاد شدید از افزایش قیمت شن و ماسه/به ورزش دیشموک توجه شود
مسئولان حراست و بازرسی های دستگاها بیشتر نظارت کنند/انتقاد شدید از افزایش قیمت شن و ماسه/به ورزش دیشموک توجه شود
امام جمعه دیشموک، از روند نظارت ها بر مسوولان انتقاد کرد ومتذکر شد: انتظار هست بازرسی ها، حراست ها و نظارت ها بیشتر دقت کنند و در تمام زمینه ها توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبر دیشموک،    حجت الاسلام شیخ علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه های نماز سیاسی و عبادی این هفته با اشاره به اینکه، یکی از مصادیق تقوا قضاوت بحق است،اظهار کرد: اگر در جامعه ای قضاوت درست نشد، آن جامعه بی تقوا است، باید از روی علم کافی و با عدالت قضاوت کنیم.

راوند به بیانات رهبری در جمع مسوولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی اشاره و گفت: رهبری بیان کرده اتحاد و انسجام مهمترین نیاز امت اسلامی است، جلوگیری از اختلافات، منازعات و درگیری ها لازمه تحقق وحدت اسلامی است، سیاستمداران امریکایی و انگلیسی با اصل اسلام مخالفت دارند، دشمنان قسم خورده اسلام سابقه دشمنی با اسلام را داشته و همه دیدیم که الان هم در بین شیعه و سنی دنبال اختلاف هستند.

خطیب نماز جمعه دیشموک به بخش دیگر بیانات رهبری اشاره و بیان کرد: رهبری می فرماید من نگفتم شیعه انگلیسی یعنی ساکن انگلیس باشد، نظرم این بود؛ شیعه انگلیسی بلکه شاید ساکن در کشوری اسلامی باشد ولی دنبال اختلاف بین امت اسلامی باشند، و جمهوری اسلامی تاکنون هرانچه در توان داشته برای تحقق وحدت اسلامی بکار گرفته است، از جمله حمایت همه جانبه از برادران تسنن در فلسطین است که این حرکت را ادامه هم می دهیم.

راوند به اغتشاش اطلاعاتی اشاره داشت و گفت: این یعنی اطلاعاتی که اخبار جعلی و اطلاعات غلط را شامل می شود، از جمله محتوای فریب دهنده است که مثلا لوگوی صداوسیما و لوگوی سایت معتبر را می دهند تا اعتباربخشی به اخبارشان دهند و دروغ را بین مردم پخش کنند تا مردم فکر کنند این خبر درست است.

امام جمعه دیشموک گفت: اخبار را بدون صحت سنجی و راستی آزمایی پخش نکنیم.

راوند به مسائل بخش دیشموک اشاره داشت و گفت: در بخش ما ورزشکاران و نوجوانان زیادی به ورزش علاقه دارند، عده ای زیادی از بچه های دیشموک در رشته های مختلف جذب باشگاهای ورزشی در این کشور شدند، به همین جهت نیاز است به ورزش دیشموک توجه شود، به توسعه ورزش و شرایط لازم ورزش برای دیشموک باید نگاه ویژه شود.

وی افزود: مسوول ورزش و جوانان دیشموک باید در دیشموک باشد و به ورزش دیشموک خدمت کند.

امام جمعه دیشموک از مسوولان ورزش جهت استقرار مسوول ورزش و جوانان در بخش دیشموک درخواست و بیان کرد: اینکه یک ورزشگاه در دیشموک بیش از سی روز بخاطر نداشتن پمپ آب، چمن ورزشی آب نخورد و خشک شود قابل قبول نیست، چرا مسوولان توجه نمی کنند؟!، باید اهمیت دهند و برای ورزشکاران و مردم احترام قائل شوند و خدمات رسانی شبانه روزی به مردم کنند.

راوند اذعان کرد: استاندار نظارت بیشتری کند، چون نظارتی از سوی مسوولان استانی نمی بینم، مردم از دست شما(مسوولان) ناراضی هستند و گلایه دارند، چرا چمن ورزشگاه که میلیون ها تومان برای آن هزینه شد، به آن توجه نشود تا خشک شود.

امام جمعه دیشموک به مشکلات حوزه بهداشت و درمان اشاره و گفت: در بهداشت و درمان هم چنین وضعی وجود دارد و نظارت نیست،  برای دیشموک نیرو جذب میکنند ولی در شهرستان بکار می گیرند و استفاده می شود، به اسم خدمات رسانی به مردم دیشموک نیرو جذب می کنند ولی در شهرستان مستقر می کنند، این چه سیاستی هست؟!، بیمار قلبی ما به درمانگاه مراجعه می کند و باید تا چند ساعت منتظر بماند تا دکتر ببیند، این چه کاری هست و چرا نظارت نیست.؟

وی گفت: باید شبانه روزی به این مردم در تمام زمینه ها خدمت شود و انتظار داریم توجه شود، اینکه بیمار مراجعه کند و دستگاه برای قلب و گوش نباشد، تا پزشک معاینه اولیه را انجام دهد، پذیرفته شدنی نیست؟!.

امام جمعه دیشموک گفت: مردم از افزایش قیمت شن و ماسه گلایه دارند، مردم این بخش نیازمند هستند، رئیس جمهور دستور ساخت مسکن برای مردم دادند، ولی روند ساخت مسکن باید تسهیل شود و می بینیم در این استان، چهار بار افزایش قیمت شن و ماسه رخ می دهد، این کار با کدام سیاست دولت سازگاری دارد؟!.، مردم با این افزایش پشت سر هم چطوری صاحب مسکن شوند؟!،باید در این بخش کارخانه شن و ماسه راه اندازی شود، البته افرادی در این راستا در دیشموک قدم برداشتند ولی عزمی از سوی مسوولان استانی جهت کمک وجود ندارد، مانع تراشی برای راه اندازی کارخانه شن و ماسه هم پذیرفتنی نیست.

راوند در پایان از روند نظارت ها بر مسوولان انتقاد کرد ومتذکر شد: انتظار هست بازرسی ها، حراست ها و نظارت ها بیشتر دقت کنند و در تمام زمینه ها توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/م. آ

  • نویسنده : مالک آهنگ