مردم گراب دیشموک از مشکلات برق به ستوه آمده‌‌اند/ نامه‌نگاری بی‌فایده؛ بی‌تفاوتی مسئولان تا به کی؟+فیلم
مردم گراب دیشموک از مشکلات برق به ستوه آمده‌‌اند/ نامه‌نگاری بی‌فایده؛ بی‌تفاوتی مسئولان تا به کی؟+فیلم
مردم روستای گراب دیشموک از سال 92 تا به حال با مشکلات برقی دست و پنجه نرم می‌کنند و مسوولان همچنان بی‌تفاوت هستند

مردم گراب دیشموک از مشکلات برق به ستوه آمده‌‌اند/ نامه‌نگاری بی‌فایده؛ بی‌تفاوتی مسئولان تا به کی؟+فیلم
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک روستای گراب دیشموک با ۲۰۳ خانوار و جمعیتی افزون بر ۷۰۰ نفر در دو کیلومتری از مرکز شهر دیشموک واقع است این روستا با توجه به مهاجرپذیر بودن هر ساله تعداد زیادی خانوار به این روستا اضافه می‌شود.
این روستا علاوه بر رشد طبیعی جمعیت روستا بخاطر مهاجرپذیر بودن که لحظه به لحظه به جمعیت آن افزوده می‌شود از سال ۱۳۷۵ تا کنون برق روستای گراب با همان یک ترانسفورماتور تامین می‌شود.

روستای گراب از آنجایی که تبدیل به یک شهرک صنعتی گردیده و بسیاری کارگاههای بلوک‌زنی، خدماتی، ‎تعمیرمکانیکی  در این روستا فعالیت دارند اما متاسفانه این روستا با این ظرفیت فقط با یک ترانسفور ماتور با ضعف ولتاژ برقی همراه است.

امید جعفری دهیار روستای گراب گفت: با این هجمه کاری متاسفانه در این روستا افت ولتاژ وجود دارد و با نوسان برق همراه است که بسیاری از لوازم برقی این روستا هر ماهه دچار سوختگی می‌شوند.

وی گفت: از سال ۹۲ تا کنون در خصوص رفع چنین مشکلاتی دو بار تامین اعتبار شده است اما این تامین اعتبار بیهوده بوده و کاری نشده است.
روح الله از اهالی این روستا هم گفت: متاسفانه مشکلات برقی این روستا آن قدر زیاد است که مسوولان هم می‌دانند اما کاری نمی‌کنند کابل‌ها تا به حال چندین بار توسط خودروهای عبوری قطع شده‌اند و به وسایل برقی ما آسیب رسانده شده است.
وی گفت: این قضیه را بارها از چند سال پیش پیگیری کرده‌ایم اما نتیجه‌ای نگرفتیم و این مشکلات همچنان در روستای گراب ادامه دارد.
حاتم تارک از دیگر شهروندان گرابی گفت: کنتورهای برق ما در کوچه‌های بالایی نصب شده مجبور شدیم بیش از ۲۰۰ متر سیم خریداری کنیم تا برق به خانه‌هایمان بیاوریم این سیم برق‌ها هر ساله بر اثر پوسیدن از بین می‌روند.

به گزارش خبر دیشموک؛ مردم روستای گراب با توجه به اینکه دارای مشکلات برق از قبیل پایه‌های برق در وسط خیابان، کابلهای آویزان زیادی بر یک پایه‌ برق، کابلهای عبوری از روی ساختمان‌های همسایه، افت ولتاژ برق هستند از اداره برق شهرستان کهگیلویه خواستار رفع این مشکلات هستند.

  • نویسنده : مالک آهنگ