مردم تا زمان اعلام رسمی از طریق رسانه‌ها از عزیمت به مرزها خودداری کنند
مردم تا زمان اعلام رسمی از طریق رسانه‌ها از عزیمت به مرزها خودداری کنند
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد به مردم توصیه کرد با توجه به ترافیک و ازدحام جمعیت از مراجعه به مرزها تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

به گزارش خبر دیشموک ،  سردار کیقباد مصطفایی به مردم توصیه کرد با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌ها در کشور عراق، ترافیک و ازدحام جمعیت، تا اطلاع ثانوی از مراجعه به مرزها خودداری کنند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه صدور گذر موقت و برچسب گذرنامه متوقف شده افزود: طی همین مدت دو هزار و ۶۹۰ فقره گذرنامه تاریخ گذشته را برچسب زدیم و ۳۰ هزار فقره هم گذر موقت صادر شد.

وی از افزایش ۳۰ درصدی تردد در جاده‌ها طی ۱۰ روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: عمدتا ترددها به سمت مرزها بوده که با تمهیدات پلیس هیچ‌گونه موارد فوتی یا جراحی گزارش نشده است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تاکنون محدودیت خاصی برای تردد خودروهای شخصی اعمال نشده، گفت: با توجه به شرایط پیش آمده کشور عراق هیچ‌گونه برگه صورت وضعیتی برای ناوگان عمومی صادر نشده و این به منزله عدم تردد خودروهای عمومی به صورت کاروانی به سمت مرزهای ۶ گانه کشور است و درصورت تردد تخلف محسوب می‌شود.

سردار مصطفایی با بیان اینکه پست‌های ایست و بازرسی در شهرستان های جنوبی راه‌اندازی شده، ادامه داد: در حال حاضر محدودیت‌ها شامل ناوگان عمومی است اما در صورتی که در سطح ملی تصمیم‌گیری شود مجبور به اعمال محدودیت برای خودروهای سواری خواهیم بود.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد توصیه‌هایی برای برگشت زائرانی که با خودروهای شخصی به مرزها رفتند داشت و گفت: توصیه می‌کنیم افراد سرعت مطمئنه را رعایت کنند و زمانی را به استراحت و توقف در مسیر اختصاص دهند .

وی ادامه داد: افراد از شتاب زدگی و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و مکالمه با تلفن همراه و سایر رفتارهای پرخطر خودداری کنند که تا پایان ایام اربعین در صورت مشاهده هرگونه رفتار خطر آفرین از سوی رانندگان خودروی آنها تا ۷۲ ساعت در توقف پلیس خواهد بود.

وی عنوان کرد: بیشتر تصادفات به دلیل شتاب‌زدگی راننده‌ها در ۳۰ کیلومتری مقصد رخ می‌دهد ضمن اینکه مکالمه با تلفن همراه عامل ۵۰ درصد حواس‌ پرتی‌ها و حوادث ناگوار است.

سردار مصطفایی در پایان با تاکید بر اینکه مردم تا زمان اعلام رسمی از طریق رسانه‌ها از عزیمت به مرزها خودداری کنند، افزود: به محض گشایش مرزها و رفع مشکلات نهایت همکاری با زائران کربلا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/