مراجعه افراد فاقد بیمه درمانی به دفاتر پیشخوان جهت ثبت نام
مراجعه افراد فاقد بیمه درمانی به دفاتر پیشخوان جهت ثبت نام
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: افرادی که فاقد بیمه درمانی هستند برای بهره‌مندی در طرح بیمه همگانی به دفاتر پیشخوان مراجعه و ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبر دیشموک،کیان دهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد اقدامات خوب و ارزنده‌ای ارائه داده است.

وی بیان کرد: بیمه سلامت ۹۰ درصد از هزینه درمان زوج‌های نابارور تحت پوشش خود را پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این اقدام در راستای کمک به فرزند آوری در جامعه صورت گرفته است، تصریح کرد: بیمه سلامت از همه کسانی که فاقد هرگونه پوشش بیمه درمانی هستند، دعوت می‌کند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد این اداره کل نسبت به ثبت نام در طرح بیمه همگانی اقدام کنند.

وی گفت:  افراد فاقد پوشش بیمه درمانی بعد از ثبت نام اولیه تا سه ماه از خدمات بیمه درمانی رایگان برخوردار خواهند شد.، بعد از این مدت با توجه به آزمون وسع وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی؛افراد دهک های اول تا سوم، ادامه بیمه درمانی آنها به طور کاملا” رایگان خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افراد دهک چهارم، ۱۰ درصد سرانه بیمه را  پرداخت کنند، اظهار کرد: افراد دهک‌های پنجم و ششم، ۲۵ درصد سرانه بیمه و افراد دهک های هفتم و هشتم، ۵۰ درصد سرانه بیمه را لازم است پرداخت کنند.

دهراب پور عنوان کرد: بیمه سلامت سال گذشته تاکنون ۳۱۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد هزینه کرده است.

وی بیان کرد: از مجموع بیمه شدگان این سازمان بیمه گر بیش از ۹ هزارو ۵۴۷ نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا بوده اند که از خدمات بیمه سلامت بهره مند شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون ۳۲۴ هزار۸۵۴نفر روستایی، ۸۶ هزارو ۵۶۹ نفر از کارکنان دولت و ۴۵ هزارو ۸۴ نفر از سایر اقشار از بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

دهراب پور عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد معادل ۵۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در بخش دولتی بیماران سرپایی از جمله دارو نیز پوشش بیمه به میزان ۷۰ درصد بوده که این میزان برای بیماران سرطانی، صعب العلاج و خاص رایگان یا تا سقف ۹۰ درصد است.

دهراب پور بیان کرد: بیش از یک هزار و ۶۳ بیمار خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، کلیوی و دیالیزی زیر پوشش بیمه سلامت است.
انتهای پیام/انتهای پیام/