مدیرانی که دغدغه رفع معضلات اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد را ندارند
مدیرانی که دغدغه رفع معضلات اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد را ندارند
بیش از ۳۶ هزار نفر از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه شهر یاسوج ساکن هستند و معضلات و آسیب‌های اجتماعی مردم را تهدید می‌کند.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌هایی که دارد از آسیب‌های اجتماعی بالایی برخوردار است و کاهش معضلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی مناسب از سوی مسوولان است.

طبق اعلام مسوولان استان، ۳۶ هزار نفر از جمعیت شهر یاسوج در مناطق حاشیه‌نشین مادوان و بلهزار ساکن هستند، مناطقی که در معرض آسیب‌های اجتماعی زیادی است و می‌طلبد در این زمینه برنامه‌ریزی شود اما آنچه در استان و بین مدیران مشاهده می‌شود که بسیار هم نگران کننده است بی‌توجهی و در واقع بی‌مهری مدیران مرتبط با موضوع آسیب‌های اجتماعی در جلسات و برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مدیران در نشست چند وقت پیش کارگروه فرهنگی و اجتماعی که کارگروه مهمی به شمار می‌رود و زیرمجموعه کارگروه برنامه‌ریزی است غایب بودند که انتقادات معاون سیاسی را به همراه داشت.

سید جواد هاشمی‌مهر در همین خصوص گفت: بارها اهمیت کارگروه فرهنگی و اجتماعی را به مدیران گوشزد کردیم اما باز هم در این جلسه حضور ندارند و یا معاون و کارشناس به جلسه فرستادند.

وی بیان کرد: یکی از کارگروه‌های مهم زیر مجموعه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کارگروه فرهنگی و اجتماعی است و مصوبات این کارگروه باید به تایید شورای برنامه‌ریزی برسد.

هاشمی‌مهر با اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند حضور مدیران و متولیان است اما وقتی آنها در جلسه حاضر نیستند چگونه می‌توانیم در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کنیم.

هاشمی مهر با بیان اینکه به دلیل حساسیت موضوع باید در دولت انقلابی و جهادی سیزدهم مدیران جهادی پای کار باشند، گفت: برای کاهش و برون رفت از معضلات اجتماعی باید با عزم و اراده قوی اقدامات و برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را تقویت کرده و هماهنگی و تعامل بین دستگاهی بهتر و بیشتر شود.

هاشمی‌مهر عنوان کرد: مدیران نه تنها به این کارگروه بلکه در جلسات شورای هماهنگی مواد مخدر هم غایب بودند که اسامی این مدیران در اختیار استاندار قرار گرفته تا در خصوص آنها تصمیم‌گیری شود.

 وی گفت: عمده معضلات و نگرانی‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و باید در کارگروه فرهنگی و اجتماعی در جنبه‌های مختلف آن بحث، تصمیم گیری و برنامه‌ریزی شود.

هاشمی‌مهر عنوان کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی متوجه همه مدیران است و باید در این زمینه پاسخ‌گو باشیم بنابراین مدیران در جلسات آینده کارگروه برنامه ارائه دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تصمیم‌گیری صحیح با حضور همه مدیران عضو این کارگروه میسر است، افزود: عمده آسیب های اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد که می‌طلبد همه دستگاه‌ها برای رفع آسیب های اجتماعی پای کار باشند.

هاشمی‌مهر معضلات اجتماعی حاشیه‌نشینان را نتیجه آینده نگر نبودن و بی‌تدبیری‌ در گذشته دانست و گفت: دستگاه‌های متولی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید در زمان تملک اراضی به سرانه آموزشی، فرهنگی و ورزشی توجه می‌کردند.

وی تصریح کرد: کمبود و یا نبود فضای ورزشی، مذهبی، فضای سبز و آموزشی در حاشیه شهرهای استان، زمینه ساز آسیب های اجتماعی بوده که باید تدبیری اتخاذ شود.

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ