مدارس کهگیلویه در بین مدارس تحول‌آفرین کشور قرار گرفتند
مدارس کهگیلویه در بین مدارس تحول‌آفرین کشور قرار گرفتند
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه از انتخاب دو هنرستان و یک دبستان تحولی شهرستان در رویداد بین‌المللی ایده‌ها و تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای در سطح کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ فریدون فاطمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران در کهگیلویه از انتخاب دو هنرستان و یک دبستان تحولی شهرستان در رویداد بین‌المللی ایده‌ها و تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای در سطح کشور خبر داد و ضمن تبریک کسب این سه سهمیه به مدیران مدارس و دانش‌آموزان گفت: این دو هنرستان از بین ۱۱۰۰ هنرستان کشور انتخاب شدند که موفقیتی بزرگ برای هنرآموزان، هنرجویان هنرستان شهرستان کهگیلویه است.

 

مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه از مدیران و عوامل آموزشی و اجرایی این دو هنرستان تشکر کرد و گفت: هنرستان دخترانه بنت‌الهدی با مهارت پرورش قارچ دکمه‌ای و هنرستان دخترانه مطهر با مهارت دوخت لباس زنانه به مرحله کشوری جشنواره الف تا راه یافتند.

 

وی افزود:دو هنرستان دخترانه بنت‌الهدی و مطهر با قابلیت‌های متفاوت به این جشنواره راه یافتند که هنرستان شبانه‌روزی بنت‌الهدی با استفاده از پتانسیل و ظرفیت خیرین و همراهی کادر اجرایی و دانش‌آموزان با راه‌اندازی کارگاه قارچ دکمه‌ای برای دانش آموزان و این هنرستان اشتغال‌زایی و کسب درآمد ایجاد کردند.

 

فاطمی‌زاده افزود: دانش‌آموزان در هنرستان دخترانه مطهر با آموزش‌ها و مهارت‌هایی که در رشته دوخت لباس زنانه کسب کردند توانستند محصولات و نمونه کارهای بسیار با کیفیتی تولید کنند که از نگاه داوران و کارشناسان در نوع خود درخور توجه بودند.

 

فاطمی زاده در ادامه از نقش برجسته دبستان تحولی حضرت اسماعیل در ایجاد نگرشی جدید به مدارس در سطح استان گفت: دبستان تحولی حضرت اسماعیل دهدشت با ایجاد فضای پویا، با نشاط، جذاب، همراه با روحیه جمعی و مشارکت دانش‌آموزان توانست تحولی در بین دبستان‌های استان و شهرستان ایجاد کند.

 

فاطمی‌زاده اظهار کرد:کادر جوان و با انگیزه دبستان تحولی حضرت اسماعیل از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان هستند که با پرداختن به موضوعات آموزشی و پرورشی و توجه ویژه به ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین و انعکاس اقدامات دبستان خود به شیوه نوین نگرش اولیا و مخاطبان را به مدارس تغییر دهند.

 

وی افزود: این دبستان از نگاه داوران در بین ۷۲ دبستان برتر کشور قرار گرفت و جشنواره بین الملی (الف تا) تجارب و ایده‌ها و مجموعه اقدامات خود را به نمایش می‌گذارد.

 

به گزارش فارس، ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین مدرسه‌ای با حضور مدارس و معلمان برتر، هنرستان‌های خلاق و کارآفرین، موسسات نوآور تربیتی و با شرکت ۱۱ کشور خارجی از ۱۸ تا ۲۱ تیرماه در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.

 

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ