مجلس باید تمام قد از حقوق معلمان دفاع کند/ضرورت یک‌صدایی سران سه‌قوه و مجلس برای پاسخگویی به مطالبات فرهنگیان/ پیگیر مشکلات مجموعه آموزش‌و‌پرورش به ویژه جامعه فرهنگیان هستم/ آموزگاران نباید درگیر مشکلات معیشتی باشند/ تربیت نسل متخصص و انقلابی مهم‌ترین رسالت معلمان است
مجلس باید تمام قد از حقوق معلمان دفاع کند/ضرورت یک‌صدایی سران سه‌قوه و مجلس برای پاسخگویی به مطالبات فرهنگیان/ پیگیر مشکلات مجموعه آموزش‌و‌پرورش به ویژه جامعه فرهنگیان هستم/ آموزگاران نباید درگیر مشکلات معیشتی باشند/ تربیت نسل متخصص و انقلابی مهم‌ترین رسالت معلمان است
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، تاکید کرد: رفع مشکلات جامعه فرهنگی نیازمند تعامل و همکاری ویژه سران سه‌قوه و مجلس است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم، آئین تجلیل از معلمان نمونه استان کهگیلویه‌و ‌بویراحمد با حضور حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده، استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان برگزار شد.


حجت‌الاسلام سید محمد موحد در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم فرهیخته استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای والا مقام سنگر مقدس تعلیم‌ و‌ تربیت و تبریک هفته معلم، اظهار داشت: معلمی شغل انبیاست و باید همگان برای حفظ این جایگاه بکوشند.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس با تاکید بر اینکه جایگاه و منزلت معلم استثنایی است، عنوان کرد: به واسطه همین جایگاه خاص جامعه فرهنگی بیش از دیگران در برابر جامعه احساس مسئولیت می‌کند.

موحد با تاکید بر اینکه معلمان حق بزرگی بر گردن آحاد جامعه دارند، اظهار داشت: نقش بی‌بدیل معلمان در توسعه و پیشرفت کشور و تربیت نسل انقلابی و مسئول برکسی پوشیده نیست.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس همچنین به نقش موثر معلمان در مبارزه فکری و فرهنگی در دوره طاغوت و پیروزی انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: بدون شک امروز دفاع از آن احساس مسئولیت و آرمان‌های انقلاب نیز بر عهده جامعه فرهنگی است.

وی با اشاره به مشکلات صنفی جامعه فرهنگی، بیان کرد: مطالبه‌گری حق مسلم و قانونی معلمان است.

موحد با اشاره به دعوت یکی از مسئولان به مجلس و توضیحات وی در خصوص حقوق ناچیز بیش از ۱۱ میلیون نفر که کمتر از یک میلیون و نیم درآمد دارند، عنوان کرد: این مشکلات در همه حوزه‌ها و اصناف وجود دارد و برای هیچ‌کدام از ما قابل قبول نیست.

وی، تاکید کرد: معلمان نباید دغدغه مالی داشته باشند و اینکه یک آموزگار پس از اتمام کار و برای تامین هزینه‌های زندگی در جستجوی تدریس در کلاس خصوصی یا مسافرکشی باشد اصلا قابل قبول نیست و با جایگاه رفیع آنان همخوانی ندارد.

موحد، افزود: همانگونه که یک قاضی برای اجرای عدالت باید بی‌نیاز باشد معلم هم نباید در کوی و برزن به دنبال یک یک لقمه نان باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، ابراز کرد: در مجلس یازدهم مراحل مختلفی از مشکلات جامعه فرهنگی و نهاد مقدس آموزش‌و‌پرورش دیده شده است و از بخشی از این مشکلات با همکاری دولت عبور کرده‌ایم و بخش زیادی مانده که باید سران سه‌قوه و به ویژه مجلس ریل گذاری‌های لازم را انجام دهد.

موحد، عنوان کرد: به طور قطع اگر مصوبه‌ای در رابطه با جامعه فرهنگی در مجلس تصویب شود باید تا حصول نتیجه به جد پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان در اولویت کاری مجلس قرار دارد، تصریح کرد: هر نکته‌ای راجب به آموزش‌و‌پرورش باشد همه مجلس یک صدا همکاری می‌کنند.

موحد، گفت: مجلس باید تمام قد از حقوق معلمان دفاع کند و نباید اجازه دهد که شان و جایگاه معلم زیرسوال برود.

وی، تاکید کرد: در مجلس به عنوان کسی که باید بازوی آموزش‌و‌پرورش باشد به طور قطع همراهی می‌کنیم‌.

 

 

انتهای پیام :م/آ

  • نویسنده : مالک آهنگ