ماجرای دختری که در یاسوج دستگیر شد از زبان دادستان+جزئیات
ماجرای دختری که در یاسوج دستگیر شد از زبان دادستان+جزئیات
نشست هم‌اندیشی عفاف و حجاب در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت‌الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل آموزش و پرورش، دادستان یاسوج و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد و هر کدام از مسوولان نقطه نظرات خود را پیرامون حجاب و عفاف ارائه دادند.

نشست هم‌اندیشی عفاف و حجاب در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل آموزش و پرورش، دادستان یاسوج و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد و هر کدام از مسوولان نقطه نظرات خود را پیرامون حجاب و عفاف ارائه دادند.

به گزارش خبر دیشموک آیت الله سید نصیرحسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: مسأله معرفت و احکام و تعهد در اجرای احکام خدا تنها متولی آن فقط مربی و معلم خاصی نیست؛ همه در قبال تربیت در جامعه مسوول هستند.
وی با بیان اینکه در تربیت سهل انگاری‌هایی شده است و دو سال بچه‌هایمان را در فضای مجازی ر‌ها کردیم ادامه داد: فضایی که توسط صهیونیست مدیریت می‌شود، این فضا را ر‌ها کردیم و اشتباه هم کردیم.
آیت الله حسینی با تأکید بر اینکه ولنگاری و فحشا آزادی نیست، گفت: زن و دختری که در فحشا غرق شد، فردا نمی‌تواند مادر خوبی باشد و تربیت جامعه با مشکل روبرو می‌شود.
امروز یکی ازمهمترین نیاز‌های جامعه بحث عفاف و حجاب است

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: امروز یکی از مهمترین نیاز‌های جامعه بحث عفاف و حجاب است که نیازمند تبیین و روشنگری هوشمندانه و عالمانه است.
حسنعلی عزت خواه با بیان اینکه امروز جهاد تبیین نیاز ابزار می‌خواهد گفت: جهاد تبیین در داخل به اسلحه نیاز ندارد به تجربه و بصیرت نیاز دارد.
وی با اشاره به حجاب در ادیان الهی بیان کرد: سؤال این است که در ایران اسلامی ما بحث حجاب به چه شکل بوده است، میل و پوشش یک میل فطری است که در بطن انسان قرار داده شده است، میل به پوشش از ابتدای خلقت وجود داشته است، در آیین حضرت ابراهیم نیز اهمیت مسأله پوشش را دریافت خواهیم کرد.
وی افزود: در ایران باستان زنان طبقات بالا جرات آن را نداشتند آشکارا با مردم صحبت کنند زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردی جز خانواده خود را ملاقات کنند، در هیچ جایی تصویری از زنان ایران باستان به صورت برهنه دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: اسلام حجاب را سنگر سعادت و رستگاری زنان می‌دادند اگر این سنگر آسیب ببیند عوامل سعادت‌شان نیز فرو میریزید و موجب آلودگی خود و جامعه می‌شود.
عزت خواه در پایان نقش مدیران ومعلمان در ترویج فرهنگ حجاب را کلیدی دانست وگفت: : حجاب میوه عفاف است و از عفاف است که این میوه با اررزش تولید می‌شود و رشد می‌کند و باید از ریشه‌ها مراقبت کنیم.
ما زنان افتخار افرین زیادی در بخش‌های مختلف داریم
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد
نیز در این نشست گفت: در فتنه اخیر شاهد جنگ ترکیبی و هیبریدی هستیم جنگی که رسانه‌های دشمن و مهره‌های داخلی همه دست به دست هم داده‌اند، امروز با استفاده از تکنولوژی و تمام امکانات دشمنان انقلاب یک صدا شده‌اند، دشمن درجه یک استکبار امروز جمهوری اسلامی است.
ملک حسینی افزود: دختری که با تذکر پلیس به دلیل بیماری که داشته است باعث شد فوت کند امروز رئیس جمهور نامحترم آمریکا مسائلی را در آغوش زندان اوین مطرح کرده است و کوچک‌ترین مسأله را بزرگ می‌کنند.

دادستان مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: وقتی می‌گوییم جنگ هیبریدی یعنی اینکه تمام شبکه‌های معاند دست به دست هم می‌دهند یک واقعه را بزرگ کنند در نظامی که معتقد هستیم هیچ مکتبی چنین جایگاهی برای زنان قائل نشده است، ما زنان افتخار افرین زیادی در بخش‌های مختلف داریم، امروز برابری در جامعه ما جای بحث ندارد.
وی با بیان اینکه برخی خواص بی‌بصیرت در کشور با خارج هم نوا می‌شوند و اصل اعتقادات را زیر سؤال می‌برند این بی‌بصیرتی است گفت: تمام دنیا با تمام قدرتش علیه جمهوری اسلامی پای کار آمده است نقشه بزرگی توسط اسرائیل در حال انجام بود که قصد داشت در کارخانه‌ای در اصفهان انجام دهد، ایران اسلامی این دسیسه را نیز کشف کرد.
وی افزود: دو مرد و زن از فرانسه به ایران آمده بودند و تحت عنوان توریست سعی داشتند مطالبات صنفی معلمان را به تشویش بکشانند این‌ها مامور سرویس اطلاعاتی فرانسه بودند، چه کسی گفته جایی برای اعتراض نیست اما اینقدر کار رسانه‌ای شده که به دنبال تشویش هستند.
ملک حسینی گفت: دختری در یاسوج دستگیر شد که در صفحات مجازی فعالیت داشت چند ساعت وقت گذاشتم و با این دختر صحبت کردم، شبهاتی مطرح کرد که به راحتی قابل توضیح دادن بود، و همه در اثر نا آگاهی بود.
وی گفت: امروز باید به زبان نسل جدید با آن‌ها صحبت شود، گاهی حرف همدیگر را متوجه نمی‌شویم در حوزه جهاد تبین کار نکردیم، تکرار یک تکنیک رسانه‌ای است که استفاده می‌شود تکرار سناریو‌های جدید رسانه‌ای است.
وی با اشاره به مسائل اخیر در کشور گفت: بی‌تفاوت نباشیم، کشوری که نا امن شود برای همه نا امن است، چه کسانی به دنبال تجزیه نظام هستند؟ این خیالشان را به گور خواهند برد اما ما نیز نباید بی‌تفاوت باشیم.
ملک حسینی افزود: دشمن متوجه عدم انگیزه در برخی از مسوولان ما شده است هوشیار باشیم این کشور، خانه همه ماست.
کوتاهی‌های بسیار زیادی در خصوص چگونگی ترویج حجاب داشتیم
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
نیز در این نشست گفت: مشکلات و ضعف‌های جدی داریم که باید بر طرف شود، اما چرا حجاب و عفاف اینقدر حساسیت دارد؟ اما چرا غرب اینقدر برای حجاب و عفاف ما هزینه می‌کند؟ میزان اهمیت موضوع را باید بررسی کنیم.
ستار هدایتخواه با تشکر از برگزارکنندگان این همایش افزود: در قرآن کریم در باب خمس یک آیه داریم اما در بحث حجاب آیات بسیار مختلفی وجود دارد، با تمام جزئیات در خصوص حجاب گفته شده است این اهمیت حجاب را نشان می‌دهد.
وی افزود: آیات سوره اعراف را مطالعه کنید، شیطان آدم و هوا را وسوسه کرد که لخت شوند وسوسه شیطان برای بی‌حجابی بوده است وقتی از میوه آن درخت خوردند اولین مجازات‌شان این بود که برهنه شدند. لباس‌های بهشتی از تن‌شان ریخت هر دو به برگ درختان پناه بردند، برهنگی برای یک‌جامعه عذاب است.
هدایت خواه بیان کرد: لباس مایه زینت و زیور است، خداوند در آغاز خلقت خطر برهنگی را به بشر یادآوری می‌کند، مسله پوشش مهم است که خداوند چندین بار به این موضوع اشاره کرده است.
وی افزود: مسأله گرفتن حجاب کار فرعون و فرعونیان در طول تاریخ بوده است، ما یک تجربه تلخ در تاریخ اسلام داریم تمدنی که چندین قرن در آندلس بود به واسطه ترویج بی‌بند و باری این تمدن شکست خورد.
هدایت خواه بیان کرد: جه کسی گفته که حجاب مهم نیست؟ می‌گویند نباشد‌، چه اتفاقی می‌افتد، اتفاق بسیار بزرگی به این واسطه رخ می‌داد یک تمدن نابود می‌شود، اگر همین تار مو‌ها کم کم بیرون باشد، شروع می‌شود، برای نابودی اسلام و مسلمانان کتاب‌های متعددی نوشته شده است یکی از راه‌های نابودی را ر‌ها کردن چادر بیان کرده است.
وی‌گفت: وقتی استعمار می‌خواد وارد کشوری شود اولین اقدام تغییر لباس است، رضا خان اولین اقدامش تغییر لباس بود، این موضوع بسیار مهم است.
ما اهتمام لازم را برای ترویج حجاب انجام ندادیم و کوتاهی‌های بسیار زیادی در خصوص چگونگی ترویج حجاب داشتیم، بعد از انقلاب کار فرهنگی عمیق در خصوص پیامد‌های مثبت‌ها حجاب و پیامد‌های منفی بی‌حجابی کار نکردیم.

هدایت خواه گفت: در صدا و سیما چقدر کار کردیم؟ در سریال‌هایی که پخش می‌شود و فیلم‌های سینما چقدر این موضوع پرداخت شده است؟ الگوسازی مناسب نداشتیم. امروز جوانان ما استدلال و دلایلی احکام دینی را می‌خواهند، تمامی دستورات دین آثار دنیوی و اخروی دارد جوان ما می‌خواهد چگونگی و دلیل آن را بداند ما باید در این زمینه آشنا باشیم.
این استاد دانشگاه افزود: دشمن برای ترویج بی‌حجابی ده‌ها برابر ما هزینه می‌کند ما چیکار کرده‌ایم؟ باید کار عمیق فرهنگی انجام دهیم به شبهات پاسخ دهیم چند مسابقه و کار فرهنگی انجام داده‌ایم.
وی افزود: برخی مدارس غیر انتفاعی ما بخاطر داشتن مشتری بیشتر از برخی از ارزش‌های دینی کوتاه می‌آیند و در خصوص حجاب دانش‌آموزان خیلی کاری انجام نمی‌دهند چرا باید اینگونه باشد.
هدایتخواه در پایان گفت: حجاب که نباشد خانواده آسیب می‌بیند خانواده که آسیب ببیند جامعه آسیب می‌بیند.
آموزش معلمان همراه با معرفت و مسائل فرهنگی باشد
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد
نیز در این نشست گفت: حجاب یکی از ارزش‌های والای دین مقدس اسلام است که زمینه حضور فعال و کارآمد را برای زنان فراهم می‌کند.
عاطفه مدیر نژاد با تقدیر از اداره کل آموزش وپرورش استان و ستاد امر به معروف ونهی از منکر در برگزاری این همایش بیان کرد: بعد از خانواده دومین نهاد تربیتی مدرسه و آموزش و پرورش است چیزی که لازم و ضروری است این است که حتماً باید تعلیم و تربیت بر مبنای نظام و معیار اسلام باشد معلم نیز نقش محوری دارد.
وی بیان کرد: معلم برای دانش‌آموز یک الگو است و خودش را با نگرش و رفتار معلم همانند‌سازی می‌کند، توقع داریم معلمان در مدارس به این‌موضوع توجه جدی داشته باشند آموزش معلمان همراه با معرفت و مسائل فرهنگی باشد.
در پایان این همایش از رابطان برتر عفاف وحجاب دستگاه‌های اجرایی استان، رابطان امور بانوان شهرستان‌ها و مناطق، مدیران برتر در حوزه عفاف وحجاب و خانواده‌های معزز شهدا وجانبازان تجلیل شد.

انتهای پیام/کبنا

  • نویسنده : وحید آهنگ