ماجرای اختلافات پرحاشیه اعضای شورای شهر/انتخاب شهردار در هاله‌ای از ابهام
ماجرای اختلافات پرحاشیه اعضای شورای شهر/انتخاب شهردار در هاله‌ای از ابهام
ماجرای اختلافات پرحاشیه اعضای شورای شهر ماهشهر/انتخاب شهردار در هاله‌ای از ابهام
عضو شورای اسلامی شهر بندرماهشهر گفت:رئیس شورای شهر بدون هماهنگی با فرمانداری بعد از مهلت مقرر و در غیاب ۲ نفر از اعضای شورا، شهردار رامهرمز را به عنوان شهردار بندرماهشهر انتخاب کرد.

کریم شکاری عضو شورای اسلامی شهر بندرماهشهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  در بندرماهشهر اظهار کرد:آخرین جلسه شورای شهر برای انتخاب شهردار در تاریخ چهارشنبه ۷ مهرماه برگزار شد که نتیجه‌ای حاصل نشد و مقرر شد با توجه به اتمام مهلت یک ماهه انتخاب شهردار؛ فرمانداری بندرماهشهر با هماهنگی استانداری مهلت جدید را اعلام کند.

وی افزود:اما در روز شنبه ۱۰ مهرماه رئیس شورای شهر طی تماسی تلفنی اذعان داشت با هماهنگی فرمانداری مهلتی جدید برای انتخاب شهردار گرفته است و برای برگزاری جلسه اعلام آمادگی کرد.

شکاری ادامه داد:در این جلسه که ۶ نفر اعضای شورای شهر حضور داشتند، رای‌گیری از بین ۴ داوطلب که از پیش از بین ۱۳ نفر طی فرآیندی انتخاب شده بودند، انجام شد.

عضو شورای شهر بندرماهشهر خاطرنشان کرد:در این رای‌گیری سید سعید هاشمی ۲رای موافق و ۴ رای مخالف، جمال صالح زاده ۲رای موافق و ۴ رای مخالف، علی جابری ۳ نفر رای موافق و ۳ رای مخالف، عبدالحسین کمایی صفر رای موافق و ۶ رای مخالف کسب کردند اما به دلیل کسب رای حداقلی توسط هر یک از داوطلبین جلسه به سرانجام نرسید.

وی اضافه کرد:از این رو بنده و امین بهبهانی اسلامی دیگر عضو شورای شهر با اعلام مخالف در برابر تصمیم اعضا برای ورود داوطلب جدید بدون انجام فرآیند مصاحبه محل جلسه را ترک کردیم اما در اقدامی قابل تامل پس از آن، ۴ نفر از اعضای شورا با برگزاری جلسه‌ای آقای حسین صفری را به عنوان شهردار بندرماهشهر انتخاب کردند.

جعل امضای دو نفر از اعضای شورای شهر 

شکاری افزود:بعد از ارسال صورت جلسه به فرمانداری به صورت سیستمی و الکترونیکی و اطلاع از امضای رئیس شورا به جای بنده و امین بهبهانی اسلامی به عنوان افراد حاضر در جلسه با رای سفید، صورت جلسه مورد تایید فرمانداری قرار نگرفت.

عضوشورای اسلامی شهر بندرماهشهر گفت:در جلسه شورای تطبیق روز گذشته نیز، صورت جلسه انتخاب شهردار از جهات مختلف بررسی و ایراداتی به آن وارد شد. برگزاری جلسه در خارج از مهلت تعیین شده و غیررسمی نبودن جلسه با حضور تنها ۴ نفر از اعضای شورا در جلسه از جمله این ایرادات بود.

شکاری در پایان اظهار کرد:با توجه به انتخاب حسین صفری به عنوان شهردار رامهرمز و فرآیند در حال انجام صدور حکم وی در وزارت کشور برای شهرداری رامهرمز، بعد از تعیین مهلت جدید انتخاب شهردار و همچنین مشخص شدن تکلیف نفر هفتم شورای شهر توسط وزارت کشور، در مهرماه شهرداربندرماهشهر در فرآیندی کاملا شفاف انتخاب خواهد شد.

به گزارش خبر دیشموک، جمشید اصلاحی رئیس شورای شهر پس از جلسه غیررسمی در ویدویی انتخاب شهردار بندرماهشهر را اعلام کرد؛  اما بعد از انتشار این ویدیو در فضای مجازی، مطالبی از کریم شکاری عضو شورای شهر در فضای مجازی منتشر شد که این جلسه را غیررسمی دانسته و اعلام کرد  انتخاب شهردار با حضور تنها ۴ نفر از ۶ نفر اعضای شورا برگزار شده و امضای ۲ عضو غایب جلسه توسط رئیس شورای شهر جعل شده است.

همین مسئله حواشی زیادی را در شهر به دنبال داشت و به علت امتناع مسئولین انجام مصاحبه؛ رسانه‌های محلی تنها به گمانه‌زنی در این رابطه پرداختند.

تلاش خبرنگار در تماس‌های مکرر با فرماندار برای انجام مصاحبه در این رابطه بی‌نتیجه ماند، اما شهروندان منتظر روشن شدن سرنوشت انتخاب شهردار با این ترکیب زوج اعضای شورا و همچنین تعیین تکلیف تخلف صورت گرفته از سوی منتخبین خود هستند.

انتهای پیام/فارس