لطفاً تقاضای آنتی بیوتیک اضافی نکنید
لطفاً تقاضای آنتی بیوتیک اضافی نکنید
در جلسات کاری یا مهمانی شرکت نکنید و به دیگران و سلامتشان احترام بگذارید.

متخصص و مدرس طب ایرانی به ایسنا گفت: در صورت داشتن نشانه‌های آنفلوآنزا، برای رفتن به مراکز درمانی اصرار نکنید، از پزشک نخواهید که آنتی بیوتیک تجویز کند و در مصرف دارو زیاده‌روی نکنید، مایعات را فراموش نکنید و در جلسات کاری یا مهمانی شرکت نکنید و به دیگران و سلامتشان احترام بگذارید.
مریم نواب زاده اظهار کرد: برای خلاص شدن از شر بیماری آنفلوآنزا باید مایعات بیشتری مصرف کرد؛ غذای سالم و مقوی میل کرد و به خوبی استراحت کرد، اما در کنار این کارها و برای اینکه روند بهبودی زودتر طی شود لازم است برخی کارها را انجام ندهید.
وی افزود: برای سالم بودن، تا دیروقت جلوی تلویزیون نشینید، در شستشوی دست حساس باشید و به دیگران نزدیک نشوید.
نواب زاده بیان کرد: برای رفتن به مراکز درمانی اصرار نکنید، از پزشک نخواهید که آنتی بیوتیک تجویز کند و در مصرف دارو زیاده‌روی نکنید، مایعات را فراموش نکنید و در جلسات کاری یا مهمانی شرکت نکنید و به دیگران و سلامتشان احترام بگذارید.
این متخصص و مدرس طب ایرانی بیان کرد: در کنار فرد سیگاری ننشینید، داخل دستتان عطسه یا سرفه نکنید و تحرک بدنی شدید را فراموش کنید.
وی با بیان اینکه برخلاف سرماخوردگی که در عین آزاردهنده بودن خطرناک نیست، باید آنفلوآنزا را جدی گرفت چراکه ممکن است دردسرساز شود، یادآور شد: از خوردن بستنی، نوشابه، آب یخ و زیاده‌روی در مصرف اغذیه با طبیعت سرد مثل ماست، خیار و سالاد پرهیز کنید؛ با سرد شدن هوا قبل از خروج از ساختمان، کلاه بر سر بگذارید و دهان و بینی را بپوشانید و در اماکن عمومی از بخور اسفند یا عرق نعناع یا اکالیپتوس استفاده کنید.
نواب زاده در مورد چند باور غلط مردم در خصوص مولتی ویتامین‌ها اظهار کرد: افراد فکر می‌کنند مولتی ویتامین جایگزینی برای کمبود رژیم غذایی است و مصرف زیاد ویتامین‌ها مانع سرطان می‌شود، اما باور اشتباه افراد باعث می‌شود که فکر کنند مصرف زیاد ویتامین به بدن آسیب نمی‌رساند و ویتامین‌ها از بیماری قلبی جلوگیری می‌کنند و آن‌ها می‌توانند ویتامین‌ها در هر صورت بدون تجویز بخورند که این غلط است.