قول امام جمعه به دانشجویان انتقاد از بکارگیری مسئولان بی‌دغدغه
قول امام جمعه به دانشجویان انتقاد از بکارگیری مسئولان بی‌دغدغه
در جلسه کمیته دانشجویان و نخبگان ستاد نماز جمعه بهمئی موضوعات مختلفی از جمله انتقاد از مسئولان بی‌توجه و بی‌دغدغه عنوان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ جلسه کمیته دانشجویان و نخبگان ستاد نماز جمعه بهمئی در دفتر امام جمعه برگزار شد.

 امام جمعه شهرستان بهمئی در این دیدار گفت: باید در حوزه‌ های فرهنگی و اجتماعی و پیشرفت و آبادانی و عمرانی و حوزه‌های سیاسی کارگرو هایی و و کمیته‌های به عنوان هیئت اندیشه ورز تشکیل شود.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: ظرفیت‌ ها و راهکارها، نقص‌‌ها و کمبودها و اهداف مشخص شود و برای پیشرفت و آبادانی این شهرستان و رفع دغدغه‌ های شما به صورت مجاهدانه و روحیه جهادی و انقلابی وارد میدان شویم و در صدر اسلام هم نمونه دارد در کنار مولا علی علیه السلام گروهی به نام شرطه الخمیس حضور داشتند یاران همیشه مسلح امیرالمومنین و دارای آمادگی کامل در همه جبهه‌ها و میدان‌ها کنار امیرالمومنین بودند هم هم در زمان جنگ هم در زمان صلح هم در زمان اجرای حدود الهی و هم حفظ امنیت شهر کوفه و حفظ از جان مولا و جمع آوری نیروها به عهده این گروه بود.

وی افزود: از جمله این گروه مقداد، عمار یاسر، عثمان بن حنیف، جابربن عبدالله انصاری بودند که در واقع از نیروهای نخبه با ایمان سختکوش و گوش به فرمان امیرالمومنین بودند و ماموریت‌هایشان نظارت بر عملکردها و پیگیری امورات مردم بود.

وی خاطرنشان کرد: از همه نخبگان این شهرستان خاصه دانشجویان بالاخص شما برادران و خواهران دعوت می‌کنم که بیایید تا با هم کمک به پیشرفت و آبادانی این شهرستان کنیم که این رسالت همه است، در این مسیر حرکت کنیم علی رغم همه خدمات نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف اما مسائل و مشکلات فراوانی در این شهرستان وجود دارد از  وجود آسیب‌های اجتماعی تا مسائل مختلف و عقب ماندگی‌های فراوانی که در این شهرستان هست اما در این میدان نباید ناامید شویم  و درخواست می‌کنم شما کانون تزریق امید در بین جوانان و نخبگان این شهرستان باشید زیرا خوش فکر و با استعداد و توانمند هستید و می‌توانید با تشکیل هیئت اندیشه ورز به امام جمعه و سایر مسئولان کمک کنید.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: مسائل اولویت‌ دار شهرستان را بشناسید و مطالعه کنید و جهت به حداقل رساندن آسیب‌ها و مسائل شهرستان راهکار و راه حل  ارائه دهید حتماً به رسالت مطالبه‌گری خودتان ادامه بدهید خواب را از مسئولان بگیرید و تریبون نماز جمعه در اختیار دانشجویان و نخبگان است و تلاش کنیم با وحدت و همدلی  و جهت‌گیری‌ها و نگاه‌های الهی از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم.

صلواتی گفت: بارها تاکید شد که تریبون نماز جمعه تریبون پاسخگو کردن مسئولان است حتماً دعوت از مسئولان مختلف شهرستانی و استان و حتی کشوری می‌کنیم که در جمع مردم شهرستان حضور یافته و پاسخگوی مطالبات و مسائل مردم باشند.

امیرحسین دهبان نژاد مسئول ستاد نماز جمعه هم با بیان اینکه نماز جمعه مربوط به طیف خاصی نیست و هیچ حصاری امروز وجود ندارد گفت: می‌خواهیم با کار تشکیلاتی و استفاده از ظرفیت‌های فراوانی که در این شهرستان هست هم نسبت به این فریضه استثنایی نماز جمعه و هم کادر سازی برای انقلاب و نظام اسلامی از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها استفاده کنیم و امروز هم دعوت کردیم که در خدمت شما دانشجویان و نخبگان عزیز این شهرستان باشیم.

در  این جلسه که با حضور جمعی دانشجویان نخبه شهرستان برگزار شد هر کدام از دانشجویان به بیان دیدگاه‌ها و مطالب خودشان پرداختند بیان مسائل مختلف شهرستان از جمله آسیبب‌های اجتماعی مثل طلاق اعتیاد و خودکشی و مواد مخدر و فقر و بیکاری و با بیان ظرفیت‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف گردشگری و معادن و کشاورزی و استفاده از نیروهای نخبه و متخصص و مشکلاتی نظیر نبود زیرساخت‌های لازم جهت پیشرفت آبادانی شهرستان اشاره کردند و راهکارهایی را ارائه دادند.

یکی از دانشجویان نخبه شهرستان بهمئی با بیان اینکه در اسفندماه انتخابات را پیش رو داریم گفت: حقیقتاً انتظارات مردم شهرستان بهمئی محقق نشده است بسیاری از عقب ماندگی‌ها و مشکلات ریشه در دخالت نمایندگان در امورات اجرایی دارد و بعضاً کسانی به عنوان مسئول انتخاب شدند که دغدغه خدمت به نحو احسن و مطلوب را برای مردم ندارند معادن ما را از شهرستان خارج می‌کنند و سنگ‌های قیمتی ما را از شهرستان می‌برند.

وی گفت: یکی از انتظارات نخبگان و دانشجویان از امام جمعه این است که آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی برای انتخاب نماینده تراز آرمان‌های جمهوری اسلامی را در اولویت خودشان قرار دهند و اجازه بدهید که ما از طریق تریبون نماز جمعه مطالبات خودمان را بیان کنیم و باید فضا برای مستضعفین مهیا شود یکی از شعارهای انقلاب دفاع از مستضعفین بود و باید کسانی انتخاب شوند که دغدغه آن‌ها توجه به مستضعفین باشد.

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ