قلعه‌نویی: حساس‌ترین بازی را پیش رو داریم
قلعه‌نویی: حساس‌ترین بازی را پیش رو داریم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بازی فردا مقابل قطر را حساس‌ترین بازی تیمش تا این مرحله از مسابقات جام ملت‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، گفت: این حساس‌ترین بازی ما تا به اینجای مسابقات است. تمام زحمات ما در پنج بازی گذشته در این بازی باید به نتیجه برسد. بعد از بازی با ژاپن با بازیکنان صحبت کردیم و گفتیم که در دوره‌های قبل هم به این مرحله رسیده بودید، مهم این است که بازی مقابل ژاپن را فراموش و به بازی با قطر فکر کنید.

وی در ادامه یادآور شد: قطر در دوره قبل قهرمان شده است و شرایط میزبانی را نیز دارد. خوشبختانه بازیکنان ما شرایط حساس و مهم بازی را درک کردند و من این را در تمرین دیروز حس کردم که می‌خواهند فعل خواستن را صرف کنند، کاری که در بازی با ژاپن و دیدار‌های گذشته کردند. در دیدار‌های قبلی انتقاد‌های زیادی شد، ولی به آن دوستان می‌گویم اگر بد بازی کنید با دیداری که موقعیت‌های زیادی ایجاد کرده و استفاده نکنید، فرق دارد. آن نقد‌ها منصفانه نبود و نقدی نبود که به تیم ملی کمک کند. یک زمانی بد بازی می‌کنید و ساختار دفاعی ضعیفی دارید که می‌پذیریم، ولی در بازی‌های گذشته از هر نظر تیم سرتری بودیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به دیدار تیمش برابر ژاپن یادآور شد: در این بازی تا قبل از اینکه گل بخوریم موقعیتی به ژاپن نداده بودیم، شاید هم یکی دو موقعیت داشتیم. در برنامه‌ای که قصد داشتیم هافبک‌های ژاپن را از بازی خارج کنیم موفق بودیم و هیچ موقعیتی به این تیم ندادیم. گلی هم که خوردیم موقعیت آنچنانی نبود. قطر تیم خوبی است که سرمایه‌گذاری زیادی کرده. بازیکنان ما، اما این شرایط حساس را درک کرده‌اند. ما یکسری تغییرات به خاطر فشار بازی قبل و نزدیکی بازی‌ها خواهیم داشت و مهره‌هایی که بازی می‌کنند یقین داریم بهترین عملکردشان را خواهند داشت.
قلعه‌نویی در واکنش به انتخاب داور کویتی برای قضاوت بازی ایران – قطر و اختصاص تنها چهار درصد از بلیت بازی به تماشاگران ایرانی گفت: بخشی از سؤال شما را باید AFC پاسخ دهد. در برنامه‌ریزی خیلی ضرر کردیم و برای دیدار با ژاپن زیر ۷۲ ساعت استراحت داشتیم. در تصمیمات داوری VAR با ما مهربان نبود و داور در یک صحنه می‌توانست خودش تصاویر را ببیند. اینکه چرا داور کویتی را برای دیدار با قطر انتخاب کرده‌اند، باید از مسئولان AFC سؤال کنید. چیزی که از فوتبال آسیا انتظار می‌رود عدالت است. فوتبال شعاری به اسم بازی جوانمردانه در همه ابعادش دارد و امیدوارم این مهم انجام شود. باید از AFC بپرسید چرا این‌گونه برنامه‌ریزی کرده است. در بحث داوری هم نمی‌خواهم ورود کنم.
وی راجع به برتری ۴ صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل قطر در تورنمنت چهارجانبه اردن و همچنین بالا رفتن سطح توقع مردم ایران از تیم ملی گفت: سؤالتان را در دو بخش جواب می‌دهم. درباره تورنمنت اردن خیلی‌ها انتقاد کردند و حتی برخی‌ها گفتند اگر ما دور هم جمع می‌شدیم در این تورنمنت اول می‌شدیم! از همان تورنمنت سه تیم در نیمه نهایی جام ملت‌ها حضور دارند که نشان می‌دهد تورنمنت اردن باکیفیت بود و به تیم ملی کمک کرد. مربی بزرگی بود که می‌گفت برخی بازی‌ها برای بازیکن است نه کادر فنی. شرایط حساسی را که اشاره کردید، به بازیکنان گفتم. پس از بازی با ژاپن در رختکن بازیکنان را جمع کردم و گفتم بازی با ژاپن تمام شد و از الان باید به فکر دیدار با قطر باشیم. قطر با تغییراتی که داشته و به این مرحله رسیده است و نشان می‌دهد تیم شایسته‌ای است. بنابراین، بازی با قطر در تورنمنت اردن و دیدار با ژاپن به فراموشی سپرده شده و به آمار پیوسته است.
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: مطمئنم و می‌خواهم بازیکنان باکیفیت‌تر و دونده‌تر در بازی با قطر عمل کنند. بازیکنان این مهم را انجام می‌دهند و امیدواریم پس از چند دهه به دور نهایی برویم.
انتهای پیام /
  • نویسنده : مالک آهنگ